Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.
Hej SweC,
Fundering kring modell MSI Prestige A16 AI+ (A3HMG-003NEU) och problem med att visa undertexter vid uppspelning av video. Under hela tiden som modellen har varit i min ägodel (maj i år) har den haft problem med att visa undertexter beroende på bildförhållande.
Vid vad jag tror är normalt bildförhållande (16:9) på t. ex. YouTube, Disney+ m. m. så är undertexter synliga oavsett vad, dock verkar det som att vid andra bildförhållande (så som t. ex. 16:10) så försvinner undertexterna ("under skärmens nedre kant") och är endast synliga om jag stänger av helskärmsläge.
Kan någon klura ut vad detta kan bero på och om lösning finns?
Observera att detta gäller oavsett streamingtjänst och oavsett webbläsare.
Hej SweC,
Fundering kring modell MSI Prestige A16 AI+ (A3HMG-003NEU) och problem med att visa undertexter vid uppspelning av video. Under hela tiden som modellen har varit i min ägodel (maj i år) har den haft problem med att visa undertexter beroende på bildförhållande.
Vid vad jag tror är normalt bildförhållande (16:9) på t. ex. YouTube, Disney+ m. m. så är undertexter synliga oavsett vad, dock verkar det som att vid andra bildförhållande (så som t. ex. 16:10) så försvinner undertexterna ("under skärmens nedre kant") och är endast synliga om jag stänger av helskärmsläge.
Kan någon klura ut vad detta kan bero på och om lösning finns?
Observera att detta gäller oavsett streamingtjänst och oavsett webbläsare.
låter som overscan jag hade när jag bytte tv, en snabb koll på google ger detta svaret
To fix text disappearing due to overscan, disable overscan in your TV's picture settings by looking for options like "Aspect Ratio," "Just Scan," "Screen Fit," or "Computer Mode". You can also adjust your computer's display settings in Windows by changing the screen resolution or using the display scaling feature
Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.