Nytt system skall inhandlas, vad för grejer?

Permalänk
Medlem

Nytt system skall inhandlas, vad för grejer?

Hej,

Jag skall köpa ny dator och undrar vad det är för grejer som gäller. Jag har alltid kört med intel saker innan men nu tänkte jag gå över till "the dark side" ;), så jag är lite ny på AMD. Jag har kommit över lite minne (1GB 400Mhz ddr twinmos) så med grejer från min andra dator så behövs det en cpu och ett moderkort.

Vad tycker ni jag skall köpa? Barton, t-bred etc listan är lång för en AMD newbie =). Jag använder mest datorn till att programmera opengl, ploja i 3dsmax. Jag har planer att köpa en dv kamera så det kommer säkert bli lite redigering också.

Budgeten ligger runt 2.500:-

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

abit nf7, barton2500+

Visa signatur

E

Permalänk

1. epox 8rda3+ REV 2 !!!! (den med MPC-T dvs soundstorm certifikat)
2. abit nf7-s ver 2.0
3. epox 8rda+

1. barton 2500+
2. T-bred 1700+
3. T-bred w00tever

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Ok, tackar för svaren.

Det blir en barton 2500+ och troligtvis nf7-s v2. Jag å en polare beställer grejerna från komplett.se och nf7-s var den enda som fanns i lager.

Permalänk
Medlem

bra val, ni blir nog nöjda

Permalänk
Medlem

Skall köpa grejerna ikväll, men vad skall man ta för fläkt å fläns till cpun?

Permalänk
Medlem

Komplett har ju inget jätte sortiment, med kylare.
Men Cooler Master AERO 7+ skall vara hygglig....

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cray
Ok, tackar för svaren.

Det blir en barton 2500+ och troligtvis nf7-s v2. Jag å en polare beställer grejerna från komplett.se och nf7-s var den enda som fanns i lager.

gå in på pricerunner.se och leta efter billigaste komponenterna, datorbutiken.com har en billigare barton 2500+ cpu, kolla runt så kommer du spara pengar!

p.s. Komplett har vart krångliga med leveransen en gång när jag beställde mitt datorpaket, skärmen som ingick i paketet *råkade* försvinna...sen fick jag inte heller windows-cd:n....jepp...det tog några veckor till innan paketet kom...

Visa signatur

Abit AN7 uGuru | XP-M 2600+ 45w @ 2.8Ghz (prime stabil), mer kommer =) | Corsair TwinX1024 - 3200XL 2-2-2-5(sync) | 200GB Maxtor | XFX Geforce 6600GT @ 650/1280 Vmod| Maze4 Cpu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lv_88
gå in på pricerunner.se och leta efter billigaste komponenterna, datorbutiken.com har en billigare barton 2500+ cpu, kolla runt så kommer du spara pengar!

p.s. Komplett har vart krångliga med leveransen en gång när jag beställde mitt datorpaket, skärmen som ingick i paketet *råkade* försvinna...sen fick jag inte heller windows-cd:n....jepp...det tog några veckor till innan paketet kom...

Använd inte pricerunner om du vill hitta de billigaste butikerna. I 10 fall av 10 så hittar http://buggy.no-ip.com/index.php de billigaste priserna, medans pricerunner kanske lyckas 2 gånger av 10 (och då hittade ju buggy samma priser).

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE