Permalänk
Medlem

coolbits

hallå!!
jag har försökt få coolbits att fungera...men det vill sig bara inte?! har installerat det fleratalet gånger o startat om datorn flera gånger o så...men ICKE! finns det nått mer man kan göra ?!
programmet ska ju få "additional functions" att funka i egenskaper för grafikkortet är det tänkt....

Har även försökt få igång programmet "nvmax" men det lyckas jag inte heller med...den klagar på drivrutinen till grafikkortet...men jag har letat o installerat nya drivers och det vill sig inte ändå! har jag bara ovanligt mycket otur? eller vad är detta?!
vilken driver ska man hellst ha?

Har ett Inno3d GF4 Ti4200

/Andreas

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Medlem

coolbits.reg ändrar bara en rad i registret. Så kan hända att nvidia har gjort om den raden och därför funkar inte reg filen längre. Så leta upp något liknande i registret med hjälp av regedit.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU