HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

Nu är väl det här inte första försöket (tror jag, rätta mig om jag har fel). Så man kan ju hoppas att det funkar.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

det bör det väl vara? man skickar väl inte in ett buggigt spel?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Nej, gud bevare oss

Visa signatur

Permalänk

Första RC:n går sällan guld. Det tar ju ett tag innan utgivaren har gjort sitt också, jag tror det kommer gå 2-3 RC innan HL2 går guld.

Permalänk

Att fixa buggar i ett spel kan vara väldigt tidskrävande då man aldrig vet vilken sorts bugg det kan dyka upp. Så ett datum på när detta är klart borde tas med en nypa salt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

När de redan har skjutit på det så mycket så kan de lika gärna vänta lite och ta det lugnt istället för att släppa ett spel som är fullt med buggar. ID Software har ju helt klart vart smartare än Valve med att inte snacka så mycket (knappt nått alls

Permalänk
Medlem

En fråga ; Kommert HL2 ha Co-op läge?
Ser fram emot Doom 3 på grund av Co-op men skulle vara ännu bättre om HL2 också skulle ha.

Kanske har stått någonstans men har inte hängt med dessa två spel alls. Såg igår 6-7 stycken film klipp från HL2 och måste säga att det verkar mer lockande än D3, att inte bara skjuta på fienden utan använda sig av miljön runt omkring för att ta kål på dom gör spelet mer realistiskt än något annat spel..

Fast man nu ska döda en massa monster men iaf.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
En fråga ; Kommert HL2 ha Co-op läge?
Ser fram emot Doom 3 på grund av Co-op men skulle vara ännu bättre om HL2 också skulle ha.

Kanske har stått någonstans men har inte hängt med dessa två spel alls. Såg igår 6-7 stycken film klipp från HL2 och måste säga att det verkar mer lockande än D3, att inte bara skjuta på fienden utan använda sig av miljön runt omkring för att ta kål på dom gör spelet mer realistiskt än något annat spel..

Fast man nu ska döda en massa monster men iaf.

doom3 + coop = xbox

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av general1
doom3 + coop = xbox

Doom3 + mods = Coop

Förhoppningsvis:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Doom3 + mods = Coop

Förhoppningsvis:p

Hoppas det ja, fattar inte varför dom inte inkluderar det?

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Som jag förstått det är det mer komplicerat att göra äkta co-op än splitscreen.
Som med Halo.

Permalänk
Citat:

För något år sedan så snackade ID om att det var för många scriptade sekvenser i spelet som inte skulle se bra ut med flera spelare. Även det att det är otroligt mycket information som måste bytas mellan server och clienter. Eftersom box-versionen är väldigt förenklad mot pc-versionen så känndes det kanske rimligare att lägga till coop där.
Tycker iaf att det är upp till spelarna själva om det ser bra ut eller inte på det sättet. Men jag är nästan säker på att det kommer släppas liknande svencoop till D3 då en del modverktyg kommer släppas till spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så D3 kommer inte ha Co-op stöd för PC versionen?
Typiskt..
Finns inge roligare än och lira Co-op.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Angående Collectors edition.

Citat:

Collecters Edition will be available over steam as a "Special Version

http://promisedland.halflife-2.co.uk/

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Fan vad kul det skulle vara med co-op i HL2! Synd att dom inte har sagt något om det =/.. Äver om det inte blir det så har man ju SC2. DET lär blir råballt!

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Nu är det väl officiellt, HL2 is done?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN

Jaså, var har du fått det ifrån?

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

länk?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN

Är frågan officiell eller?, jag fattar inte vad du menar

Visa signatur

nForce4 SLI, AMD64 939.3700+@4000+,2Gb Cosair Value,Sapphire X800GT, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten
Är frågan officiell eller?, jag fattar inte vad du menar

Ne det var ett rykte jag hörde. Men jag hittade någon forumlänk dock:

http://forums.hl2central.net/index.php?act=ST&f=72&t=3370&st=...

"One more thing i would like to add is that Valve is
done from start to finish with the game. All they have to do is add
some more textures and do some more coding to make it look all nice.
They also mentioned that it should be shipped to Vivendi Universial by
August."

Permalänk
Medlem
Permalänk

Såg på skivan att den ATIs logga på. Betyder det att spelet kommer vara mer anpassat efter ATIs kort? Rykten gör gällande att det ska vara OpenGl baserat och då passa Nvidas kort bättre.

Har ett 9800 påväg som jag hoppas ska funka utmärkt på just detta spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Såg på skivan att den ATIs logga på. Betyder det att spelet kommer vara mer anpassat efter ATIs kort? Rykten gör gällande att det ska vara OpenGl baserat och då passa Nvidas kort bättre.

Har ett 9800 påväg som jag hoppas ska funka utmärkt på just detta spel.

Det är inte OpenGl baserat utan DirectX baserat. Gabe har väl tillochmed jobbat på M$?

Permalänk
Medlem

Jag har då heller aldrig hört några rykten om opengl. Det är väl välkänt att det är ett directx spel?

Visa signatur

Permalänk

Bara jag som var ute o cyklade då. Men det var ju tur det då mitt kort komemr funka bra då. Det känns nära nu.

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett mycket trevligt slut på sommaren / början på hösten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Keen: Håller med dig

Permalänk

Så att det rycker lite i en. Frågan är om jag hinner köpa me ram innan den kommer? Augusti eller september. Den kommer nog inte förren tidigast mitten av September eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på det. Om de nu lyckas med första RCn i slutet på månaden kanske den kan komma i slutet på augusti. Fast mer realistiskt (pessimistiskt) så går den väl guld i början/mitten av augusti och kommer då i mitten på septmeber.

Visa signatur