Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Winamp har högre maxvolym. Annars så står det mycket jämt mellan dessa två för mig.
Fast nu har jag i stort sett emigrerat till Linux så om jag vill köra iTunes är det Wine som gäller och det installeras i detta nu

Nu har jag iofs inte testat I-tunes på ett bra tag så minns inte så mycket. Har du testat Rhythmbox? Det låter lite som att det en vacker dag kommer ha samma funktionalitet som i-tunes. I dagsläget har det iaf flera spellistor och ett mediabibliotek. Kan vara värt att testa om det har de funktionerna du söker i I-tunes och vill slippa köra wine

On topic också: Själv såg jag aldrig poängen med I-tunes om man bortser från musicstore. Den poängen flög snabbt ut genom fönstret också då jag inte htitade en enda låt jag ville ha där.

Permalänk
Medlem

Poäng'erna med iTunes:

- Macigt
- Syncar ordentligt med iPod och lite andra spelare
- Enklaste sättet att konvertera musik till AAC
- Smarta playlists
- Smidig ID3 hantering
- Snyggt

Edit: lite svar...

Citat:

Känns som att det här tråden är bevis nog för att ett alternativ behövs.

Allt jag vet är att iTunes v1.0 (4.x till Windows) suger mindre än WinAmp v1.0 gjorde Ge det tid.

Citat:

Om vi antar att jag lägger till en katalog till mitt "bibliotek" så läses alla filer in, rätt? Vad händer då om jag tar bort undermappar till katalogen eller lägger till undermappar? Uppdaterar då iTunes min lista över alla tillgängliga filer eller måste jag göra det själv?

Om du en gång lagt till ett gäng mappar (släppt dem på iTunes) så kan du ändra om strukturen bland mapparna hur du vill, tar du däremot bort en låt kommer iTunes fråga om du vill leta efter den när du kommer till just den låten i spellistan.

Citat:

Det enda jag har att klaga på är att ibland vill man ju bara lyssna på en låt utan att itunes ska importera in den i biblioteket.. till detta använder jag mig av winamp

Detta kryssar du ur på "inställningar".

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd

kan någon lägga upp lite nya screens? dom förra funkar inte längre.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoalla
Ibland förstår jag mig inte på alla minimalist systemresurser-jägare... som sitter med 2,5 ghz processorer och 512 ddr minne och kör program som sparar några mb i resurserna... vad fan ha all den kraften om de inte ska användas?

Det lär finnas personen som inte har så bra datorer som också vill kunna lyssna på musik?. Som jag. Jag vill inte att en musikspelare ska äta upp 40 mB av mitt minne.

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem

nu har jag inte läst hela tråden, men finns det inget program så man kan streama musik genom itunes som man kan med winamp genom shutcast eller vad det heter?

Permalänk
Medlem

Någon som hittat nått Ogg-plugin som funkar med iTunes 6?

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/