Zalman CNPS7000A-Cu och Epox 8RDA+? Går det?

Permalänk
Medlem

Zalman CNPS7000A-Cu och Epox 8RDA+? Går det?

Är det någon som kör den kombinationen?

Vad jag har förstått kan det vara problem med att kylflänsen inte får plats pga att den stöter i nätaggregatet. Hur illa är det?
Jag hade tänkt använda moderkortet och kylflänsen i ett vanligt Chieftec Miditower.

Zalmans kylare är precis vad jag letat efter, men att diametern är ungefär lika stor som en vanlig CD-skiva gör ju att problem uppstår!

/me fantiserar om näst intill ljudlös överklockning....

Visa signatur

...

Permalänk

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000a-462_motherb...
man måste tydligen klippa av en del av fästklippet.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Zalmans har en sida om det.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

du måste haxxa lite.. men det går.. ja kör det!!

Permalänk
Medlem

Tack otterstrym!

Jag ser att du har nästan exakt en sådan dator jag tänkt köpa (det är minnena och chassit som skiljer). Hur fungerar den? Inga problem?
Är den tyst nog?

Visa signatur

...

Permalänk

den funkar fint! tyst som en fluga! vad ska du köpa för minnen?

Permalänk
Medlem

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond

...hade jag tänkt köpa.

Nu sitter jag bara och funderar på om jag ska köra SATA eller inte på hårddisken...

Edit: Förresten, en fluga är inte tyst nog! Jag måste nog ljudisolera lådan...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Tjena jag kör Epox 8rda3+ o jag var tvungen o såga bort en liten bit av fästet. men det funka bra o skruva på plats sen... liten sjuk sak bara, kylaren fungerar fint med min cpu ligger idle på 42C på min xp2500+@xp3200+, medans min kompis e uppe vid 50C med en Xp2000+.. helt skummt..

Ha de o lycka till

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)