Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicious

Tycker själv de e rätt så stor skillnad mellan Rollspel och Rpg. vet inte om de har samma innebörd. Men jag tycker du har rollspel på PC och Rpg på konsol. hahah jag har något konstigt system för de.
Men PC;s Rpg ocg PsX/Ps2 Rpg är väldigt olika. För Rpg spelen till PSX/2 är för det mesta skapade i Japan och har en helt annan still än vad spel som är skapade i USA har (som PC spelen brukar vara).

Jag föredrar den japanska stilen på spel.

Rollspel och rpg (som i sig är en förkortning på engelska roleplaying games) är och betyder precis samma sak. Men det visste du väl? För du har väl lärt dig engelska i skolan?

Ja, du har helt rätt på den punkten att spel rent allmänt skiljer sig åt. PC spel tenderar ha en handling, medans konsolspel i allmänhet har ungefär lika genomtänkt handling som en dåligt gjord splatterfilm. Där tillverkarna har lite olika knep för att dölja sin egen inkompetens. Nintendo älskar pastellfärg, särskilt grön och bajsgul, precis som barn i fem-åtta års åldern. Sony försöker inte ens dölja det, de höjer priset på spelet och kallar det för "a revolutionizing journey". Och för att folk ska köpa deras skitspel, så dränker Sony marknaden med skitspel (smart strategi, ifall du frågar mig.. mindre moraliskt försvarsbart dock) så konsumenterna som är dumma i hela huvudet som sitter där med en playstation2 har inget annat val än att köpa skiten.

Enda anledningen varför jag har inte sågat Xbox är för att Xbox är ingen konsol, det är en fattigmans PC med ett otroligt fult plastchassi. Och Xbox har faktiskt det enda riktiga rollspelet på "konsol"; Star Wars: Knights of Old Republic, för där skapar du en karaktär. Precis vad rollspel går ut på. Du skapar en karaktär.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

Kunde inte sagt det bättre själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Är du medveten om att RPG står för Role Playing Game och är exakt samma sak som rollspel?

För övrigt är Diablo2 Action-RPG (alt. Hack n' slash), Everquest2 & Ultima Online är MMORPG's

Jag är fullständigt medveten och har varit medveten om att RPG, Rolle playing Game , Rollspel är samma sak och har varit det ganska länge. Bara klargör det för er så att jag inte låter som någon dum människa eller/och förlorar en massa respekt. Förövrigt så skiljde jag bara på västerländska "Rpg" med japanska "Rpg" spel. Ni får ursäkta mig om jag gjorde detta på ett dåligt sätt. Ville bara klargöra villka typ av spel jag tyckte om. --->:'( *Gråter*

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Rollspel och rpg (som i sig är en förkortning på engelska roleplaying games) är och betyder precis samma sak. Men det visste du väl? För du har väl lärt dig engelska i skolan?

Ja, du har helt rätt på den punkten att spel rent allmänt skiljer sig åt. PC spel tenderar ha en handling, medans konsolspel i allmänhet har ungefär lika genomtänkt handling som en dåligt gjord splatterfilm. Där tillverkarna har lite olika knep för att dölja sin egen inkompetens. Nintendo älskar pastellfärg, särskilt grön och bajsgul, precis som barn i fem-åtta års åldern. Sony försöker inte ens dölja det, de höjer priset på spelet och kallar det för "a revolutionizing journey". Och för att folk ska köpa deras skitspel, så dränker Sony marknaden med skitspel (smart strategi, ifall du frågar mig.. mindre moraliskt försvarsbart dock) så konsumenterna som är dumma i hela huvudet som sitter där med en playstation2 har inget annat val än att köpa skiten.

Enda anledningen varför jag har inte sågat Xbox är för att Xbox är ingen konsol, det är en fattigmans PC med ett otroligt fult plastchassi. Och Xbox har faktiskt det enda riktiga rollspelet på "konsol"; Star Wars: Knights of Old Republic, för där skapar du en karaktär. Precis vad rollspel går ut på. Du skapar en karaktär.

UNDERBAR sagt.

Måsted dock säga att jag har lust att spela lite pastellfärgade spel. Va ett tag sen sist. Sen förövrigt har du nog rätt med att man kan se igenom historien ganska lätt så fort man kommeröver åldern 10. Och sedan det att marknaden är dränkt med skitspel är också rätt sant. Men du kan få runt 10 timmars underhållning av vissa av dem när du har riktigt tråkit. Och så finns det några bra också. (tio timmar kan va rätt mycket när du har damp) Sen tycker jag inte det är så farligt med hur många spel de ploppar ut för att jag HOST* "Importerar" dem, "Wink" Wink". om ni förstår vad jag menar =P

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk

fixa snes emulator så finn d hur många RPG-spel som helst. Om ni har svårt att hitta , maila mig

Permalänk
Medlem

Alundra - oj vilket bra spel.. Håller med om att det är spel i stil med det man ska ha, har givit mig många fina timmar.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Ett gammalt spel till PC som håller än: Stonekeep. urkass grafik men ändå väldigt medryckande. Konstigt nog funkade inte installationen när jag skulle spela det sist :(.
Final Fantasy tactics till Ps1 är annars kanon. Det enda FF spel jag orkat spela igenom då man slipper alla fiender som anfaller i tid och otid. Mycket bra karaktärsuppbyggnad med där du själv kan välja vilken väg karaktären ska gå. Och en bra story.

Daggerfall gillade jag inte. Men så körde jag det på en gammal 486:a. Kanske är morrwind bättre?

På Amigan körde jag mycket Dungeon master. Har provat det som Abandonware men det är inte samma sak.

Icewind Dale var rätt kul om man gillar den typen av RPG.

Har hört talas om nåt som heter Gothic och Gothic2 som tydligen ska vara rätt bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Secret of Mana
Seiken Densetsu 3
Final Fantasy 6

Hör alla till mina absoluta favoritspel. Vem kan motstå karaktärer som Locke eller Duran?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Rollspel och rpg (som i sig är en förkortning på engelska roleplaying games) är och betyder precis samma sak. Men det visste du väl? För du har väl lärt dig engelska i skolan?

Ja, du har helt rätt på den punkten att spel rent allmänt skiljer sig åt. PC spel tenderar ha en handling, medans konsolspel i allmänhet har ungefär lika genomtänkt handling som en dåligt gjord splatterfilm. Där tillverkarna har lite olika knep för att dölja sin egen inkompetens. Nintendo älskar pastellfärg, särskilt grön och bajsgul, precis som barn i fem-åtta års åldern. Sony försöker inte ens dölja det, de höjer priset på spelet och kallar det för "a revolutionizing journey". Och för att folk ska köpa deras skitspel, så dränker Sony marknaden med skitspel (smart strategi, ifall du frågar mig.. mindre moraliskt försvarsbart dock) så konsumenterna som är dumma i hela huvudet som sitter där med en playstation2 har inget annat val än att köpa skiten.

Enda anledningen varför jag har inte sågat Xbox är för att Xbox är ingen konsol, det är en fattigmans PC med ett otroligt fult plastchassi. Och Xbox har faktiskt det enda riktiga rollspelet på "konsol"; Star Wars: Knights of Old Republic, för där skapar du en karaktär. Precis vad rollspel går ut på. Du skapar en karaktär.

Haha Serap du och jag verkar ha samma smak. Gillar inte Blizzards spel och inte heller konsol RPGs

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|