Permalänk
Medlem

Vill ha ny bredbands leverantör.

Hejsan,
Har lite problem med att välja bredbands anslutning...

Just nu har jag Tele2 via kabel Tv, ingen höjdare kan jag säga direkt. laddar aldrig hem någonting snabbt, och min upload hastighet brukar ligga på 1-3kbs...

Men eftersom jag bor i hålan "Falkenberg" så finns det nog inte så många alternativ, inte som jag vet om iallafall.

De jag vet är.

"Vanligt" Telia ADSL: Skulle nog inte passa pga att man bara får tanka 10Gb/mån, vet inte riktigt vad jag tankar nu men med 3 datorer som använder internet och jag som använder det 95% av min lediga tid så blir det antagligen MYCKET mer än 10Gb/mån.

Tele2 512/128kbs <---Har jag nu, alltså absolut inget alternativ.

Spray ADSL <--- Vet inte mkt om spray, ungefär samma priser som de andra operatörerna, 512 ner & 400-500 upp.
Men det står inget om hur mkt man får tanka/ladd upp i deras avtal (inte som jag hittar). Någon som vet?

"Sydkraft Bredband" verkar bra för man kan få 2mbit ner,
men också här finns en gräns på 20Gb trafik/mån.

Jag har frågat dom om deras gräns på 20gb +lite annat och efter lite mer än 2 veckor och ännu ett mail svarar dom att gränsen är satt där men killen visste inte vad som hände om man överskred den telia tar ju ut en avgift när man passerat deras gräns...

Någon som vet någon annan lösning? eller vet mer om de ovannämda bolagen angående hur "Bra" de är?

Hur hårt brukar företag hålla på ned/uppladdnings gränser? loggar dom trafiken från ens dator och blir skitsura så fort man går över med en sisådär 100Gb lr?

Lite lång fråga kanske men jag är desperat, Tele2 funkar helt enkelt inte

Linan används mest för att surfa men ganska mkt ocså för att avreagera sig med lite online spel, just nu brukar jag ha en ping på ca 110...

*Edit* Ja kúnde få bosteam Istream också....har de någon ned laddnings gräns?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Med vanligt telia adsl, på 0,5 mbit, finns ingen 10 mbit gräns.

Skulle ändå inte tagit telia, utan spray eller bostream eftersom dem är
billigare.

Permalänk
Medlem

Hej,
tipsa mig nu. Kan man undvika att få Scream-ADSL och istället behålla sitt XStream tills dagen man (äntligen) får sitt riktiga Scream. Jag har fått "vecka 51"-mailet och tycker det verkar bisarrt. Hur gör ni som är i samma situation? Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

med bosteam Istream får du tanka hur mycket du vill.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
Med vanligt telia adsl, på 0,5 mbit, finns ingen 10 mbit gräns.

Skulle ändå inte tagit telia, utan spray eller bostream eftersom dem är
billigare.

Du menar förstås 10 GB gräns..

Visa signatur

Negative

Permalänk
Medlem

nä man får riktigt flytta till sthlm och man vill ha nått bra isp! det man sitter på nu laggar jhu pung som fan det finns jhu inge bättre här ! om man ska uppgradera te 1 mbit kostar det 4000:- i månaden typ ! men men

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koffein
Du menar förstås 10 GB gräns..

Ah, var nog trött när jag skrev det där.

Permalänk
Medlem

Funderar på Bostreams IStream....Det keliga är att jag kan få 2mbit ner av sydkraft för 200:- mer i månaden.

Men Sydkraft har ju sin keliga 20Gb gräns som jag inte vet hur hårt dom håller på, Medans Bostream bara skriver att tjänsten inte får användas onormalt mkt, alltså mer en tolknings fråga.

Vad tycker ni är mest prisvärt?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower