Visa era "stylade" skrivbord här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
ja har ingen mapp som heter Inkfile. bara inifile och inffile

vilka program kan göra de?

Kolla på www.tweakxp.com dom kanske har någon annan lösning. Det jag skrev stog i den PFA tidning så. Annars finns det väl någe program som heter Tweak XP eller liknande som klarar av sådant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Kolla på www.tweakxp.com dom kanske har någon annan lösning. Det jag skrev stog i den PFA tidning så. Annars finns det väl någe program som heter Tweak XP eller liknande som klarar av sådant

kollade igenom deras program lite fort, men ja hitta inget. fast de e ju inget som ja vill ha, bara nått ja vela testa

såhär ser mitt ut nu

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

om du bara ska ta bort pilen från ikonerna laddar du ner Tweak Ui
och installerar det.
Sen öppnar du programmet och väljer Explorer > Shortcut och sen kan du ändra det där!

BTW! Programmet är en av många powertoys från Microsoft så de e inte nåt skumt skit med en massa spionprogram o sånt.

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
kollade igenom deras program lite fort, men ja hitta inget. fast de e ju inget som ja vill ha, bara nått ja vela testa

såhär ser mitt ut nu
http://img203.imageshack.us/img203/1664/screen00543cs.th.jpg

inge personligt mot dej men såg att du som många andra har Nvidia ikonen ner i taksbaren... Är det någon som använder sej av dem ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
inge personligt mot dej men såg att du som många andra har Nvidia ikonen ner i taksbaren... Är det någon som använder sej av dem ?

jag gör de iaf går ju snabbare att högerklicka på den och välja analog bildskärm, än att högerklicka på skrivbordet och ta den vägen

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

hej...har precis kommit in i detta me styla skrivbordet..
dom bästa programmen osv....orka inte gå igenom alla 90 sidor här:P *Lat*

Visa signatur

AMD64 3200+2,2ghz | PC3200 512mb | Gefore 6800LE 16/6@414/918Mhz | 3dmarko3:12381 |ABIT NF8 | 2st seagate barracuda | NEC 4550 DVD | Zalman VF700-cu & Zalman CNPS7000B-ALCU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ahberg
hej...har precis kommit in i detta me styla skrivbordet..
dom bästa programmen osv....orka inte gå igenom alla 90 sidor här:P *Lat*

Samurize, Rainlendar, Objectdock, Ashtonshell, StyleXP, Avedesk..

Det finns en hel del..

Visa signatur

eun tae ko `

Permalänk
Medlem

Tweak XP, Tweak UI + dom som xaki säger så har man de man behöver i stort sett

själv använder ja Samurize, Style XP, Tweak XP, Tweak UI. Testade lite Aquadock men de kändes inte rätt

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruticus
Läcker bakgrund kompis, länka eller lägg upp den någonstans tack

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/Wish_You_Were...

varsågod

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruticus
Läcker bakgrund kompis, länka eller lägg upp den någonstans tack

här finns det många bakgrunder slipper folk leta sen efter dit och datt. Hatar folk som är snåla med dela med sig av källan.

http://www.pixelgirlpresents.com/desktops.php

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
Hatar folk som är snåla med dela med sig av källan.

Det är ju "lätt" och länka till källan när man har glömt av skiten. Men du kan ju länka till alla källor där alla bakgrundbilder finns, bra de.

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

uppdaterade lite när ja hittade en ny wallpaper

EDIT: stötte på ett problem nu. skulle patcha uxtheme.dll . och de klarade den fint. men nu när jag lägger in teman så syns dom inte. ser bara dom gamla teman som ja hade med style xp

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

vad menar du med "ser bara"
e de dem som syns istället när du valt ett annat eller e det bara där du ska välja vilket tema

BTW! jag gillar ditt val att skylta ut ditt IP nummer, ganska smart idé

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

jo jag har kvar wisp och några till som jag testade med style xp. dom kan jag välja men ja avinstallerade ju stylexp för att de e för några teman när ja väljer tema så ser ja dom + windows classic och orginal.

well, ja skiter i om folk ser mitt ip. alla är så rädda nu förtiden? lägg upp en server så måste du ju ge ip till folk så de spelar ju ingen roll om ja visar de på skrivbordet

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Nyligen formaterat om, någon som vet hur man tar bort det färgade fältet bakom namnet på alla ikoner på skrivbordet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Nyligen formaterat om, någon som vet hur man tar bort det färgade fältet bakom namnet på alla ikoner på skrivbordet?

Edit: Pulchi kolla din inkorg

Permalänk
Medlem

kontrollpanelen->system->avancerat->inställningar för prestanda o sen visa skuggor för ikontext.. äre de du menar?

EDIT: Dude, jag va lite sen

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W

Permalänk
Medlem

Tack guys!

Permalänk

Vart kan man hitta färdiga logos till olika tv kanaler ?
ex, Discovery mf

Kan man ha två(eller fler)configs framme samtidigt i samurize?
Lite jobbigt att man inte kan sätta de olika scripten vart man vill på skrivbordet utan att man flyttar på allt, om ni fattar vad jag menar.
tex, om jag vill ha uptime nere i vänstra hörnet ok tv i det högra övre hörnet.

Snygga skrivbord btw

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !

Permalänk
Medlem

http://www.samurize.com/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=5
kolla igenom där, hittade dem jag använder där

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av driot
Edit: Pulchi kolla din inkorg

gjort

uppdaterat lite mer. eller tagit bort ip och bytt bakgrund

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk

Här är mitt

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi05
Här är mitt
http://img162.imageshack.us/img162/3225/desktop8kl.th.jpg

ahhhh vad jag vill ha två skärmar igen
tyckte de var skit najs

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
uppdaterade lite när ja hittade en ny wallpaper

http://img262.imageshack.us/img262/2739/screen00560fo.th.jpg

EDIT: stötte på ett problem nu. skulle patcha uxtheme.dll . och de klarade den fint. men nu när jag lägger in teman så syns dom inte. ser bara dom gamla teman som ja hade med style xp

Häfftig meny pryl, hur skaffar man en sådan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC
Häfftig meny pryl, hur skaffar man en sådan?

Vad för menypryl?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
ahhhh vad jag vill ha två skärmar igen
tyckte de var skit najs

Jupp, riktigt skönt, speciellt om man kör typ 3d MAX och Photshop samtidigt.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

här är mitt: