Permalänk
Medlem

Kor for tillfallet Debian 3.0 r1 som desktop och Red Hat 7 som server hehe, ska instalera Debian pa servern idag hade jag tankt.

Den enda nackdelen med linux ar att drivrutinerna till foretagsdatorer kan vara lite knepiga, jag far allt tt fungera med linux ar allmant laggigt.
Hur som hellst har jag hellre ett lite laggit linux desktop an ett laggigt och ostabilt windows desktop

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

windows xp på stationära.
clarkconnect på servern.

Visa signatur
Permalänk

Desktop: Linux, 2.6-test11
Server: Linux 2.4.X

Expriment dator (blivande brandvägg): Linux/*BSD

Permalänk
Medlem

OSX för allt jobb-relaterat, windows för allt lekande, och *BSD för allt servande.

Permalänk
Medlem

Gentoo på min primära, och win2k på min sekundära. Måste kunna göra word o sånt för skolan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahlma
Gentoo på min primära, och win2k på min sekundära. Måste kunna göra word o sånt för skolan.

openoffice?

Permalänk

WinXp/Slackware dualboot förtillfället men kommer att installeras om till WinXp/FreeBSD dualboot inom det snaraste. Har bara massa planering kvar Ska köra nästan en total blåsning av diskarna då jag vill få en perfekt struktur istället för den tattiga jag har nu.

Permalänk
Medlem

Gentoo på WS.
Gentoo på ena servern.
Gentoo på andra servern.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

Har kört bara windows 2000 tills nu, dags för Slackware 9.1. Synd bara att CS och IL2 inte finns på Linux, då hade jag slopat windows totalt.

EDIT: Slackware 9.1 med XFCE4

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk

XP, på min stationära. Endast p.g.a att jag spelar en massa spel.....
Men jag håller på attt fixa igång en server som jag ska prova att ha Linux på.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Debian Sid och Windows XP på min desktop.

Permalänk
Medlem

Workstation: Slackware
Server: Slackware

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabanan
Har kört bara windows 2000 tills nu, dags för Slackware 9.1. Synd bara att CS och IL2 inte finns på Linux, då hade jag slopat windows totalt.

Det går att få igång CS under linux. Ta en titt på www.transgaming.com.

EDIT: Kör själv Gentoo på min primära datorn förresten.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gentoo 1.4.3.10 på min workstation och server

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk

Gentoo på min WS och Crux på min server.

Permalänk
Medlem

Mac OS X hemma. Bara. Både på server och bärbar.
Dock Windows i skolan... :/

Permalänk

MacOS X (10.3) på både Stationär och bärbar.

Permalänk
Medlem

Workstation: AMD XP2000+: Gentoo
Server: IBM Netfinity 3000: OpenBSD
Testdator: Compaq Deskpro 4000: Gentoo, Windows 2k Server, OpenBSD

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

WS#1(XP3200+): Gentoo
WS#2(ITX): WinXP (men blir gentoo snart)
WS#3(486:a): Dos o win3.11
Server#1(P133): Mandrake 6.1 (lite hemmapulad med ssl o ssh o glftpd o massa annat skit)
Server#2(P100): openbsd
Bärbar#1(Pii 300): winxp
Bärbar#2(dx4 75mhz):dos
Bärbar#3(286:a):minix

Permalänk

OS X på alla macar.
2003 server på spel-servern.

tyvärr dog min nya fina Dual G5 i torsdags... plötslig spädbarnsdöd gissar jag på.
In för service/utbyte på måndag - efter 14 dagar i min ägo.

Permalänk
Medlem

worktation: xp
server 1 : redhat 8 (170d up. vill inte boota om men nästa gång reboot blir det fbsd)
server 2/router: fbsd 5.1

funderar på att byta från xp.. men det finns inget än som riktigt kan ersätta xp + alla program som finns på desktop sidan.

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Bara Mandrake.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
funderar på att byta från xp.. men det finns inget än som riktigt kan ersätta xp + alla program som finns på desktop sidan.

Mac OS X har funnits några år nu.

Permalänk
Medlem

När man väl får igång allt så är det guld =).
Jag började känna att jag kunde använda linux som desktop när jag fick fluxbox =).
Sen så hittade jag gimp, mplayer, centericq, mozilla-firebird, xawtv och aumix så blev jag mer än övertygad att byta helt

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Slackware 9.1 WS (och lira quakeworld)
Slackware 9.1 Server
Win XP Media+gaming box. (Hur ä det me ATI All-In-Wonder under linux??)

Visa signatur

To live is to die! QW & Metal 4ever!

Permalänk
Medlem

Kör manuell dualboot(dvs, dra ut/sätta in strömkablar när jag ska boota till win )
Men kör mest linux.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

WS: W2K
Laptop: Mandrake 9.1

Blir Debian på kommande servern...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

WS: Debian Sid
Server: Debian Sid

Båda två funkar helt prima, älskar linux som desktop-system, och 2.6.0-test11 med preemptive gör att allt går mye snabbare/smidigare (eller så är det bara jag som har en släng av placebo-effekten).
Kör KDE på WS, flyter på helt perfekt.

Permalänk
Medlem

Luktar som Windows XP Pro på min desktop just nu, med en del "X/*nix -ifieringar" (XKeymacs och XMouse2k)
För att komma åt en disk som kör xfs använder jag vmware mot en fysisk disk och sedan samba för att montera upp i windows, funkar smid.

Någon dag när man får tummen ur blir det väl någon form av *nix igen också.

På laptopen körs NetBSD 1.6.1 just nu.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

Desktop_laptop: NetBSD / Slackware GNU/Linux
Desktop_stationär: Slackware GNU/Linux

Server: debian...

Visa signatur

[b]/* May the source be with you... */[/b]