Permalänk
Medlem

Hjälp med nytt datorsystem!

Nu efter jul hade jag tänkt att investera i ett nytt datorsystem.
Så jag tänkte fråga er vad jag får för c:a 12000...jag ska framför allt använda den till att spela och surfa och det ska vara Intel baserat.
19 tums crt skärm ska också med i paketet.
Vore väldigt schysst om ni kunde hjälpa mig att sätta ihop ett datorsystem. Allting ska handlas från db.com

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Visa signatur

F.A.Q, Search, Google
==(e6600)==.==(ASUS8800GTS640)==.==(Corsair XMS2 5400)==.==(LG19"ws)

Permalänk
Medlem

Nicko The Great

Intel baserat skrev han, men annars såg det fint ut under snabbtitten jag tog.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

precis...någon som har några andra ideer/tankar?

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Avstängd

+
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CRESBL51DIG

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem

Det där paketet så väldigt bra ut, förutom att jag skulle själva välja
Hitachi Deskstar 7K250 13G0253 120Gb 7200rpm 8Mb 8.5ms SATA
Pris: 1045.kr
Eftersom det är den snabbaste disken under Raptor sen att den är både tyst o kall gör ju inte saken sämre.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Är det värt att lägga så mycket på en skärm? Och det där moderkortet, är det något att ha?

Satte ihop detta paket efter att ha kollat runt lite:

www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=52438

Vill gärna ha synpunkter på detta.

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlaXxor
Är det värt att lägga så mycket på en skärm? Och det där moderkortet, är det något att ha?

Satte ihop detta paket efter att ha kollat runt lite:

www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=52438

Vill gärna ha synpunkter på detta.

Ser bra ut, men du skall ha två stycken minnen, alltså två st 256MB moduler eftersom moderkortet har dubbel kanalig minneskontroller (= snabbare på svenska). Sen är det rekommenderat att lägga så mycket som möjligt på skärmen, 2700kr är fortfarande bara budgetsegmentet imo, du har faktiskt bara två ögon och de skall man vara rädda om. Dessutom vad spelar det för roll hur snygga spelen ser ut om skärmen ändå ger en kass bild? Jag tror en Samsung 959NF blir bra för dig.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Så om jag byter ut minnet mot 2 st 256: or så tycker du att jag ska slå till?

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Det där paketet så väldigt bra ut, förutom att jag skulle själva välja
Hitachi Deskstar 7K250 13G0253 120Gb 7200rpm 8Mb 8.5ms SATA
Pris: 1045.kr
Eftersom det är den snabbaste disken under Raptor sen att den är både tyst o kall gör ju inte saken sämre.

tyst och kall.. haha där var du rolig.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Hedersmedlem

Ja gör så, det ser ut att vara ett fint paket, tror du blir kalasnöjd

Du kanske skall byta DVD-brännaren mot en Nec ND-1300, folk verkar väldigt positiva till den, vet eg. inte så mycket om dem.

Kanske skall nämnas att du bör ha en eller två chassifläktar också (ADDA är tysta och rätt billiga), samt kylpasta till CPU'n (Arctic Silver 5 lämpligen) också om du inte redan har sådant.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Fläktar och kylpasta fixar jag från en kompis...jag får se hur det blir med dvd-brännaren, ska leta runt lite och skaffa lite info om dem.

Tack för eran hjälp!

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk

Ska man ha paketet till att spela så är det mindre featurerikt moderkort och lite sämre processor men ett bra grafikkort som gäller.
Här är mitt förslag

glömde dock processorkylare.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

LecToR

Om du har en sådan disk så kan du uttala dig om du inte har något så uttala dig inte. Jag tycker dom e tysta och den mest prisvärda disken för tillfället, bara gå runt i forum o kolla så får du se.
Och mycket värme alstrar den inte heller.

Finns 2,st såna diskar här och man hör dom inte ska jag säga.
Ena datorn har 2,st 80mm fläktar totalt inräknat cpu fläkt och dom är på 21dBa och man hör inte disken.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge