Permalänk
Medlem

Worldnet 1,5GB/Månaden

Jag har råkat ut för ett väldigt, väldligt jobbigt problem.
Har Worldnet som Isp och dom tilllåter bara 1,5GB/månaden i trafik utanför den egna noden.

Finns en websida där man kan hålla koll på sin statestik. Gick in på den igårkväll.. Såg till min stora förvåning att under 4dagar så skulle jag ha skickat strax över 20GB. Det kan verkligen inte stämma. Kollar man på de fyra senaste månaderna så ligger genomsnittet per dag dag på en ca. 5-10MB/dag.
Och jag är mycket väl medveten om att jag inte skickat några 20GB, varken via irc, msn, icq eller dc++.

Frågan är vad det här kommer att få för "rättsliga" konsekvenser?
Jag menar, jag kan ju omöjligt bevisa att jag inte skickat 20GB semesterfilmer till mamma.. Men dock så borde ju dom på worldnet märka att någonting inte stämmer, då jag mejlade dom och klagade på som faan igår.
Grejjen är den att 1GB extrea kostar 49kr. Så dryga 20GB skulle kosta mej 1000kr extra, vilket jag verkligen inte har lust att betala.

Jag formaterade och installerade Windows 2000 Pro häromdagen, det var efter det som min trafik utåt steg.

Någon som varit med om något liknande?
Någon som vet vad jag har för rätt, jag är ju faktiskt helt oskyldig..

(Är det här rätt forum?)

Visa signatur

Jag missbrukar smileys ;)

Permalänk
Avstängd

howstuffworks.com och sök efter isp

Permalänk
Medlem

lätt bästa ja...

Visa signatur

SWiMP CLOTHING™ / www.swimpclothing.com

Permalänk
Hedersmedlem

100Mbps som tillåter 1.5GB per MÅNAD?! Herregud, det kan man ju dra hem på 4 minuter i lagom hög fart, grymt dåligt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Kanske Blaster och dylikt som skickat en massa data åt dig.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Eller en trojan som har skickat 20 Gb spam...

det är ganska många mail..

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
100Mbps som tillåter 1.5GB per MÅNAD?! Herregud, det kan man ju dra hem på 4 minuter i lagom hög fart, grymt dåligt.

hehe, menar du? :).. Känns som att äga en Ferrari o behöva hålla sej till 30km/h hela tiden..

Störande att Worldnet inte hörde av sej idag..

Uppdaterade statestiken från igår oxå.. +3GB.. ojoj Installerade Naw nu och så nått Netlimiterprogram för att hålla koll på vad som händer. Änså länge verkar ju ingenting ha hänt.

Men seriöst nu? Jag vill inte behöva pröjjsa det här :S
Vad har man för rättigheter som konsument?

Visa signatur

Jag missbrukar smileys ;)

Permalänk
Medlem

Ni har ju alltid Sverker i Ume....

Permalänk
Medlem

Det första du gör är att säga upp skiten, tom isdn skulle vara bättre!
1.5 gb / månad e ju så dåligt att dem borde ha ett skott där uppe!

Permalänk
Medlem

Allså 1.5 GB förbrukade jag per vecka med mitt 56 k modem....helt sjukt.....vad tror dom att man ska ha bredbandet till? IRCA ?...
Dom borde ´ju anmälas någonstans

Permalänk
Medlem

Mjo, men jag sitter max 1-2/timmar om dagen framför burken. kollar mest mejlen o slösurfar på Swec
Sen finns det ju andra alternativ oxå, hum 4GB eller 10GB/månaden. Men det får man ju betala extra för :S Unlimited finns oxå, men då stryper dom jävlarna det till 2mbit
Sen är ju trafik mot Sunet och resten av Västerbotten "avgiftsfri" *försvarar sin heder*

Har suttit i telefon med dom nyss.
Vet inte vad han yrade om, men nytt ip ska dom iallafall ge mej
Igår snoddes det 5GB till :).. Känns skönt att slippa betala detta.

Visa signatur

Jag missbrukar smileys ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NexiZ
Mjo, men jag sitter max 1-2/timmar om dagen framför burken. kollar mest mejlen o slösurfar på Swec
Sen finns det ju andra alternativ oxå, hum 4GB eller 10GB/månaden. Men det får man ju betala extra för :S Unlimited finns oxå, men då stryper dom jävlarna det till 2mbit
Sen är ju trafik mot Sunet och resten av Västerbotten "avgiftsfri" *försvarar sin heder*

Har suttit i telefon med dom nyss.
Vet inte vad han yrade om, men nytt ip ska dom iallafall ge mej
Igår snoddes det 5GB till :).. Känns skönt att slippa betala detta.

jag tror att det är din brorsa (om du nu har en) som sitter på andra burken å tankar semesterfilmer :D:D

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.