2 skärmar, 2 möss, 2 tangentbord --- 1 dator?

Permalänk
Medlem

2 skärmar, 2 möss, 2 tangentbord --- 1 dator?

Går det att ordna på något sätt?

Jag har 2 utgångar på mitt grafikkort, 1 mus till USB och en till serie-porten, tangentborden går att fixa. Rent hårdvarumässigt fungerar det alltså.

Jag vill alltså kunna sitta och skriva på en uppsats/programmera vid en skärm, samtidigt som min flickvän ska kunna sitta vid en annan och surfa...

Förslag?

Visa signatur

...

Permalänk

....detta är också någe jag funderar över...försökt leta efter info på nätet men hittar inge om det dock

Visa signatur

mobo: msi 875P -neo lsr, cpu: P2.4C@3xxx (prel. 3.7)HT, Zalman 7000cu, 1024mb, Gfx: ATI 9800Pro

Permalänk
Medlem

Jag har nog letat överallt...men jag hittar ingen info! Varken på webben eller Usenet.

Om jag var lite duktigare på programmering så skulle jag ordna det själv. Kanske ett projekt att fundera mer på...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Detta vore mycket intressant. Måhända går det i linux?

Visa signatur

Friskt kopplat hälften brunnet. http://zvenzzon.mine.nu/

Permalänk
Medlem

Har man två möss går det inte att ha två pekare, utan man styr samma pekare med båda möss...

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk

Läste i tidningen "Dator Magasin" om att det finns en grejj som gör att man kan göra 2 datorer av 1!

Ska finnas på www.pcaction.se för 1895:- enligt tidningen

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Läste i tidningen "Dator Magasin" om att det finns en grejj som gör att man kan göra 2 datorer av 1!

Ska finnas på www.pcaction.se för 1895:- enligt tidningen

Jag kan inte hitta något om det där iaf.

Permalänk
Medlem

Tunna klienter...

Visa signatur

A7N8X Deluxe 2.0, XP3000+ (Barton), Gainward GF6800GT GS@440/1140, Corsair TWINX1024-3200LL, 2x WD Raptor 74Gb (Raid0), 1xHitatchi 7k250 250Gb, PC Power&Cooling TurboCool 510 Deluxe, Waterchill's Vattenkylning
Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär.