Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lockster
Ja, vem vet, jag kanske kommer över om det är trist här

Tycker att man farmar mest och inte så mycket quests. Har för mig att det var så innan också, men minns inte redigt.

jo det finns quester man behöver bara kolla efter dom, det finns inte många men det finns för alla lvlar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
jo det finns quester man behöver bara kolla efter dom, det finns inte många men det finns för alla lvlar.

Det är sant, jag vill få gjort lite quests ikväll..Så se till att vara online

Jag stog stilla igår medans jag var på toa, gick från level 20 till 19 :'(
Aldrig blivit så sur på mitt naturliga behov i hela mitt liv, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Det är sant, jag vill få gjort lite quests ikväll..Så se till att vara online

Jag stog stilla igår medans jag var på toa, gick från level 20 till 19 :'(
Aldrig blivit så sur på mitt naturliga behov i hela mitt liv, hehe

HAHAHA jo jag vet känslan jo kommer att vara online sen, har kört nu en massa innan serven går ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
HAHAHA jo jag vet känslan jo kommer att vara online sen, har kört nu en massa innan serven går ner.

Hur länge är den nere?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Hur länge är den nere?

2tim kl 7 kommer den upp igen, så varje tisdag

Permalänk
Medlem

Nu så har man kommit igång på riktigt, mycket tack vare Timeless Visions!

(Är level 21, men bara 20 på bilden)
Titan Sword D-Grade
Clan Oath +3 (setet)

Spelet blev grymt roligt nu när man känner att man är på gång uppåt, nu ser jag verkligen fram emot de senare sakerna, nya delar av världen och mobs för den delen

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

det var länge sedan jag spelade L2, funderade på att ta och starta en human warior med polearm och köra med min flickvänns gammla 70 SE... borde gå for out of party och så får man förhoppningsvis massa "stenar" från catas...

funkar polearm systemet lika som det har gjort innan?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jo man missar själv L2 en hel del, tyvärr har alla sina vänner slutat spela så inte vidare stor anledning för mig att gå tillbaka till min lika dwarf tyrant ^^. Dock någon gång kanske ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
det var länge sedan jag spelade L2, funderade på att ta och starta en human warior med polearm och köra med min flickvänns gammla 70 SE... borde gå for out of party och så får man förhoppningsvis massa "stenar" från catas...

funkar polearm systemet lika som det har gjort innan?

att AOE går inte riktigt lika bra nu mera sen dom nerfa VR, VR tar bara på 1 mobb, så vist det funkar bra om du inte drar så många mobbs och har en healer. dra ett rum i taget funkar om SE´s MP håller.

Permalänk
Medlem

"YOUR CODE

Sorry, all codes have been allocated. More will be made available shortly, please try again later."

Så står det när jag ska hämta min 14 gratis nyckel, någon som vet hur lång tid det kan ta innan dom släpper nya?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori0n
"YOUR CODE

Sorry, all codes have been allocated. More will be made available shortly, please try again later."

Så står det när jag ska hämta min 14 gratis nyckel, någon som vet hur lång tid det kan ta innan dom släpper nya?

vet inte när dom släpper nya, men jag akn inte säga att det e dyrt att köpa http://www.webhallen.com/prod.php?id=72829 eller https://secure.plaync.com/cgi-bin/Store.pl?dnv=1198789780&act... men det e lite dyrare men man får mer spel tid med det

Permalänk
Medlem

Det betyder att dom dödat alla möjligheter för en BS att lvla själv... för man fick fan ALDRIG party. dom borde boosta DPS ordentligt på dem

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Det betyder att dom dödat alla möjligheter för en BS att lvla själv... för man fick fan ALDRIG party. dom borde boosta DPS ordentligt på dem

BS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
BS?

menade WS

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

spelet tar grym fart 20+

Var nere i Necropoplis of Sacrifiace idag med en Orc Monk(tror jag de var^^).

Spelet har grymt sköna inomhusmiljöer det gillar jag skarpt, hehe.

Tog level 20-23 där inne iaf.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Tja du lär nog ändra dig när det gäller catacombs/necropolis senare då alla är identiska

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
menade WS

Tja vet ej, WS har det ganska bra, de flesta är dock enbart anti att spela med vad de har, aka aldrig använda sin summon, har seriöst inte haft en enda WS i partyt som använt dem.

Dock blir det ändrig på det nu, nästa expansion får WS 10 summon skills, inklusive skills för att buffa och heala den. Så om de fortsätter vara så anti att använda sin summon som de är nu så kommer de självklart aldrig få partys. Men DPS'n lär då inte öka nästa patch förutom när man spelar själv.

åt andra sidan så har de tyvärr inte fixat PVP inbalancen mellan BH och WS än dock specielt inte med buffen WS fick just nu.

---

Samt här är lite förändringar på PTS i Korea ( kommer väll till NA runt slutet av sommaren ) Allt nämns inte, bland annat inte alla nya skills ( bara skills andra klasser får som finns i spelet redan )

Citat:

[Vitality system]

1. A system that adds bonus experience was added depending on the vitality level of the character.
2. Vitality points are collected under the following conditions: A player has not logged in for a peroid of time, A player is participating in siege or raid.
3. Vitality points are transferred to subclasses when a character change occurs.

[General Combat System]

1. Song and Dance buffs now have their own buff bar.
2. Player and Monster melee range increased slightly.
3. Target location and the relationship with the attacker now affects damage bonus.
4. Long range physical attacks now have a distance differential to damage.
5. The poison and the bleedind damage has been increased.
6. Each character race now has traits that affect debuff duration.
7. The gap between Accuracy and Evasion has been widended.

[Changes to Existing Skills]
1) effect has been added for skills
Deflect Arrow: Now reduces damage from cross bows.
Real Target: The damage increase to archery damage and accuracy is now reduced if the target is more then 900 units away.
Bleed: Movement speeed reduction has been added.

Queen of Kat, Unicorn Seraphim, Shadow Knight has been added.

Queen of Kat: Blessed Body Effect, Blessed Soul Effect, Runspeed Effect
Unicorn Seraphim: Acumen Effect, Clarity Effect,, Empower Effect, Wild Magic effect
Shadow Knight: Death Whisper Effect, Focus Effect, Guidance Effect

2) Other skill changes
Shield mastery: Increase the effectiveness of shield pdef and if wearing heavy armor also increases main pdef while using a shield.
Armor Mastery (Warrior & Kamael): MP regeneration increased.
Soul collection: Kamaels now can hold 40 souls.
Protection of Rune,Alignment,Elements: increased defensive properties for both passive and active effects.
Fighters/Archers Will: added a bonus chance rate the rate at which skills critical for double damage while the buff is active.
Cleanse: Raid curse can no longer be removed.
Wild Magic (Buff): Magic critical rate has been reduced.
Wild Magic (Items): Magic critical rate has been reduced
Dance of Siren: Magic critical rate has been reduced.

3) Changes to casting time.
Scroll of Escape, Cure Poison and Cure bleeding are now reduced in time.

4) Changes to skill duration
Dodge Attack: Increased to 15 seconds instead of 10.
Counter Attack: Increased to 15 seconds instead of 10.

5) Changes to skill power
Proximity to the target now affects the overall power of a physical skill and its MP consumption.
Physical attack skills have overall increased skill power.
Physical attack skills have an overall decrease in MP consumption.
All physical attack skills now have over-hit capability.

MP Consumption of the following toggles are increased:
Soul Cry, Silent Move, Guard stanace, Soul Guard, Shield Fortress, Parry stance, Riposte Stance, War Frenzy, Strike Back, and others.

6) Changes to magic damage
Magic damage now applies a random variance between minimum and maximum damage.
Depending on the type of weapon the damage variance of spells changes.

7) Changes to Kamael Spirit Consumption
Skills that use charged souls to enhance the skill have been changed.

8) Magic Critical Hits
The ratio at which a magic critical hit occures unbuffed has been increased more then 10 times.

EDIT -
9) New skills given to the following classes:
Bounty Hunter and Maestro: Fatal Strike
Abyss Walker: Lure (?)
Phantom Summoner: Death Spike, Summon Cursed Bone, Curse: Poison

EDIT - 2

[New skills]
Warsmith: Repair Golem (L40), Power Golem Might (L43), Golem Armor Plating (L40),
Golem Sharpen Edges (L49), Golem Spikes (L49), Golem Bow String (L49), ???A (L46), ???B (L46), ???C (L46), Summon Merchant Golem (L52)
Prophet: Mana Steal

Abyss Walker: ?? Counter (74)
Plain Walker: ?? Chance (Level 74)
Treasure Hunter: ?? (Level 74)
Shared Dagger Skill:
Abyss Walker, Plains Walker, Treasure Hunter: Shadow staff (level 72)

Edit 4
[Misc].

Something about dual sword weapons being able to block melee attacks and skills like a shield at a certain probability.

[PVP]

PvP Reputation Points

Nobless characters who participate in fortress or castle sieges, Underground Colloseum (Fantasy Isle), Olympiad, Festival of Darkness will gain PvP Reputation points, this value can be exchanged for items and effects:

PvP Weapon and Armor modifications.
Siege Items
Clan reputation
Removing PK count.

Siegefield changes

Registered attackers/defenders do not lose XP on death anymore due to PvP point system.
Repeated dying does not give death penalty but their combat ability will decline for the siege.
Using a scroll of courage on a siege field will now perform a ressurection effect upon death.

PVP - Flagged Time

Flagged time will be increased to 120 seconds, at which the last 20 seconds they will beign to flash.

[Attribute stones]
Defensive attribute applied to armor was increased to twice their capacity.
Attribute stone success rate was increased.
Different attribute can be used to increase defense of certin debuffs.

[Items & Equipment]

Crafting Adjustments

Crafted items now have a chance to making more then one item, they also have a chance of making a rare version of that item (altered stats and properties).
Rare items can be damaged through use but that damage can be repaired at the blacksmith.

A Grade Items in Stores
A-Grade equipment can be bought from stores in town but cannot be augmented, strengthened or SA'd.

Misc Stores and Smiths
Items in all stores have had their prices reduced.
Stores that sell Normal C grade equipment now have Normal B grade items available for purchase.
B grade equipment and lower that is bought will be exchangeable via the blacksmith in town.
Some shops started selling Mirage headdress

Jewelry Augmentation

Earrings, necklaces, rings can now have special augmentations applied to them.

New herbs
New buff herbs drop in hunting zones and the duration has been increased to 5 minutes.
The new buffs from herbs eg. Vampire Herbs, Deadly herbs, Lifting Herbs.

Källa: http://www.l2guru.com/forum/showthread.php?t=103274

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

fan börjar se ut som det börjar ljusna lite för Spectral Master

Permalänk
Medlem

Vitality systemet verkar ju vara en direkt kopia från wow.

Funderar på att börja spela min SE igen, är nästan 71 med den ju.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Hur är det nu, finns det något sätt att få en till karaktär att kunna utnyttja beginner-bonusarna, eller måste man helt enkelt ta bort sin första gubbe och vänta snällt i en vecka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haunted-
Hur är det nu, finns det något sätt att få en till karaktär att kunna utnyttja beginner-bonusarna, eller måste man helt enkelt ta bort sin första gubbe och vänta snällt i en vecka?

Först så var det enbart första karaktären som nådde lv 6 på en server kvittar sedan om man tar bort dem

Nu så får alla karaktärer det, Dock vissa saker är fortfarande enbart till för första karaktären, men newbie buffs kan alla få upp till lv 40

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haunted-
Hur är det nu, finns det något sätt att få en till karaktär att kunna utnyttja beginner-bonusarna, eller måste man helt enkelt ta bort sin första gubbe och vänta snällt i en vecka?

ne det ska inte vara nåt problem, barra att köra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Först så var det enbart första karaktären som nådde lv 6 på en server kvittar sedan om man tar bort dem

Nu så får alla karaktärer det, Dock vissa saker är fortfarande enbart till för första karaktären, men newbie buffs kan alla få upp till lv 40

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
ne det ska inte vara nåt problem, barra att köra

Nu kör jag visserligen på en privat server, som troligtvis är konfigurerad annorlunda, men när jag försöker hämta ut vapnet som man byter åt sig av kupongen, så blir jag nekad eftersom det tydligen inte längre räknas som min första karaktär på servern.

Låt gå för buffarna, men det är ju vapnet man vill åt!

Permalänk
Medlem

YO, Lirade sjukt mkt L2 innan jag har typ slutat nu, men asså jag spelar bara typ på private server och sånt, men vet nån, nån server med 70 xp rate?

Permalänk
Medlem

Värt att nämna här att det är INTE tillåtet att snacka om privata servrar. Desutom vad tror du? Tror du någon här kan svara på hur privata servrar körs, vilka regler de följer o.s.v. Nej ingen här kan svara på det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Värt att nämna här att det är INTE tillåtet att snacka om privata servrar. Desutom vad tror du? Tror du någon här kan svara på hur privata servrar körs, vilka regler de följer o.s.v. Nej ingen här kan svara på det.

tror du faktiskt alla här spelar på officiella =)?

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk
tror du faktiskt alla här spelar på officiella =)?

ne det kanske inte alla gör man jag tror endå att dom flästa som är i den här tråden gör det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk
tror du faktiskt alla här spelar på officiella =)?

Nej men tror du folk kan få vettiga svar om hur privata servrar körs och vad som är speciell med dem här?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Om man ska börja spela L2, var ska man läsa upp på klasser och skit?

Permalänk

www.lineage2.com

Men skit vet jag inte om det är.

Mvh, Rosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Nej men tror du folk kan få vettiga svar om hur privata servrar körs och vad som är speciell med dem här?

Naturligtvis inte, men istället för att vara spydiga om det så kan ni berätta hur det är på retail istället, så kan vi bara hoppas att samma sak gäller på de privata servrarna.