Permalänk
Medlem

"poorman's soe" är bra om man vill spara lite cash men den tar iofs 5min.

Permalänk
Inaktiv

nån som vet ett bra ställe o grinda på vid lvl 40? har starta en ny men jag har glömt vart jag var vid lvl 40-47 föra gången. nåt bra ställe som man slipper trängas med annat folk.

Permalänk
Medlem

btw. det finns en 14dagars trial att köra nu...
http://eu.lineage2.com/interlude/eu

sitter och uppdaterar skiten nu, så får man väll se om det är nått att ha

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
nån som vet ett bra ställe o grinda på vid lvl 40? har starta en ny men jag har glömt vart jag var vid lvl 40-47 föra gången. nåt bra ställe som man slipper trängas med annat folk.

Jag nötte catas med oop buffers.. annars finns ju övre delen av deathpass eller nedre delen av enchanted valley..

Permalänk
Inaktiv

vart kan man få tag i röda/gröna/blå kristaller? som man kan få upp till 12-13 eller vad det var?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
vart kan man få tag i röda/gröna/blå kristaller? som man kan få upp till 12-13 eller vad det var?

Här borde allt du behöver veta stå.

http://lineage2.stratics.com/content/features/sa/

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Mm nästan glömt bort lineage 2. Kanske kan vara värt o börja lira igen, Lirade från closed beta > 2år+, 8 st lvl 52+, synd bara att man lessnar så fort på en char...

Har Paladins blivit nå bättre i pvp än?

Har en lvl 58 pala med fullt +6 doom set och hade en +11 dama w/focus, pajade dock damascusen sist jag spelade, typ ett år sedan

Hur är priserna på Kain när det gäller B grade vapen?
Får man råd med ett nytt damascus med focus för 50mille(ungefär det jag har kvar)?

/Merkkan

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chif
Här borde allt du behöver veta stå.

http://lineage2.stratics.com/content/features/sa/

tackar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av merkkan
Mm nästan glömt bort lineage 2. Kanske kan vara värt o börja lira igen, Lirade från closed beta > 2år+, 8 st lvl 52+, synd bara att man lessnar så fort på en char...

Har Paladins blivit nå bättre i pvp än?

Har en lvl 58 pala med fullt +6 doom set och hade en +11 dama w/focus, pajade dock damascusen sist jag spelade, typ ett år sedan

Hur är priserna på Kain när det gäller B grade vapen?
Får man råd med ett nytt damascus med focus för 50mille(ungefär det jag har kvar)?

/Merkkan

fan du slutade innan det roliga i spelet började =P sen det med priserna det vette fan det e bara o springa runt o kolla in läget på serven

Permalänk
Medlem

Jag drog ner spelet från gamerhell länken man fick, Sen installerade jag spelet startade upp det sen kmr det upp något fel meddelande

http://img143.imageshack.us/img143/7526/error2te5.jpg (inte min bild men samma fel)

, Jag kmr in på spelet dock men jag kan inte skriva ett skit i login rutan. Har letat efter en lösning överallt men inte hittat någon lösning. Spelar ju ingen roll om jag skiftar till EN Engelska (USA) keyboard layout. Kan ändå inte skriva något.

Finns det olika klienter av Lineage 2 ?, Som en europeiskt o.s.v. Blir galen på det här.

Permalänk
Medlem

http://boards.lineage2.com/postlist.php?Cat=0&Board=gentech

där är ett bra ställe att börja, ställ din fråga där.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

hej, någon som vet om L2 funkar bra på vista?

Permalänk
Medlem

Fungerar inte bra, Vista är inte precis gjort för att spela spel i dags läget, vänta till SP1, samt +1 år för de flästa program/spel att hina med.

Finns vissa som kan spela L2 i vista, andra inte, bland annat så fungerar spelet bara i window mode. Och för de flästa får de inget ljud, utan man behöver tillomed delete dll'n för ljudet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Fungerar inte bra, Vista är inte precis gjort för att spela spel i dags läget, vänta till SP1, samt +1 år för de flästa program/spel att hina med.

Finns vissa som kan spela L2 i vista, andra inte, bland annat så fungerar spelet bara i window mode. Och för de flästa får de inget ljud, utan man behöver tillomed delete dll'n för ljudet.

Installerade L2 på min dator idag. Mitt L2 funkar bara fint tillsammans med Vista. Allt verkar funka som det ska.

Btw finns det något stor svensk L2 guild man skulle kunna joina? Spelar på Teon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Gargamel
Installerade L2 på min dator idag. Mitt L2 funkar bara fint tillsammans med Vista. Allt verkar funka som det ska.

Btw finns det något stor svensk L2 guild man skulle kunna joina? Spelar på Teon

NewOrder har jag för mig är helsvensk, synd att dom gick ur IA bara.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Inaktiv

damn nya rasen ser cool ut men jag har inte fatta varför dom har bara en vinge, undrar när den kommer hoppas inte för snart, måste hinnna komma upp i lvl med min PS först. nån som vet ett datum?

Permalänk
Medlem

Kanske står någon annanstans men orkar inte läsa igenom 177 sidor.
Kostar L2 pengar i månaden?
Om det gör det hur mycket?

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

12 euro, så ca 115 kr i månaden.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Kul me massa löst folk som lirar L2

Jag har inte lirat på 1.5 år men loggade in igår igen. Dock ingen som jag känner som lirar längre.. Några av er som lirar på Hindemith eller som vet om det finns någon klan med mycket svenskar där?

Har en 52 BD ,46 TH, 40 SE wannabee o några fler 30ish toons.

ingame name på main BD: fyfanfarli, min TH: critcritcrit

tjing

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Inaktiv

själv lirar jag på Gustin har en BD lvl 75 PS lvl 68 PR lvl 55 så om nån spelar där eller tänker börja där PM mig här så kanske jag kan hjälpa er med nåt om ni behöver det! så länge det inte har med Adena o göra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
damn nya rasen ser cool ut men jag har inte fatta varför dom har bara en vinge, undrar när den kommer hoppas inte för snart, måste hinnna komma upp i lvl med min PS först. nån som vet ett datum?

Kommer i sommar till Korea så jag skulle gissa till Jul kanske på dom nordamerikanska servrarna om vi har tur

Permalänk
Inaktiv

jag är i ett dilemma jag kör en Phantom Summoner lvl snart 72, jag har DC robe set +3 nu med SoM och DC sköld +3. men har en fundering på att skaffa Maj Light Set och en soul bow och lägga +4 dex, +4 Wit, +4 Men vill gärna ha synpunkter på det om det varkar vara en bra idee eller en galen

Permalänk
Inaktiv

Är det någon här som har Core 2 Duo? Min skill-cooldown fungerar inte sedan jag skaffade nya datorn. Spelet blir låst (men fortfarande igång) om jag startar Call of Duty 2 dessutom. Till AMDx2 skulle man installera CPU optimizer eller vad den nu hette. Men jag vet inte av något sådant till Core 2 Duo.

En kompis som skaffade C2D samtidigt som mig har inga buggar. Men han kör med Windows Vista. Så jag undrar om någon vet en fix för detta i Windows XP? Mycket störande och jag kan nästan inte spela Lineage 2 nu...

Känns ju helt misslyckat med Core 2 Duo om den inte går att spela på i XP :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
jag är i ett dilemma jag kör en Phantom Summoner lvl snart 72, jag har DC robe set +3 nu med SoM och DC sköld +3. men har en fundering på att skaffa Maj Light Set och en soul bow och lägga +4 dex, +4 Wit, +4 Men vill gärna ha synpunkter på det om det varkar vara en bra idee eller en galen

Alltså, Dex ger så pass lite och är rätt onödia pengar imo, jag skulle testat att spela med en Soul Bow först t.ex. eller varför inte en carnage som är lite billigare och kolla om du ens träffar en enda pil. Av alla summoners jag har erfarit så har det varit panik healers plus ev mjauande av katten

Hade en polare som körde runt level 52 en +10 BOP på sin summoner... Dock spelar han inte längre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kunzite
Är det någon här som har Core 2 Duo? Min skill-cooldown fungerar inte sedan jag skaffade nya datorn. Spelet blir låst (men fortfarande igång) om jag startar Call of Duty 2 dessutom. Till AMDx2 skulle man installera CPU optimizer eller vad den nu hette. Men jag vet inte av något sådant till Core 2 Duo.

En kompis som skaffade C2D samtidigt som mig har inga buggar. Men han kör med Windows Vista. Så jag undrar om någon vet en fix för detta i Windows XP? Mycket störande och jag kan nästan inte spela Lineage 2 nu...

Känns ju helt misslyckat med Core 2 Duo om den inte går att spela på i XP :/

Jag kör XP samt C2D (en 1.8Ghz tror jag med 2mb cache typ) och har inga problem what so ever, är väldigt nöjd med prestandan ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
jag är i ett dilemma jag kör en Phantom Summoner lvl snart 72, jag har DC robe set +3 nu med SoM och DC sköld +3. men har en fundering på att skaffa Maj Light Set och en soul bow och lägga +4 dex, +4 Wit, +4 Men vill gärna ha synpunkter på det om det varkar vara en bra idee eller en galen

Om du frågar mig, en enormt dålig ide, försök dig inte enns på den, varflr? först och främst med båge och mage classer just nu är inte vidare bra ide på grund av alla nerfs du får, inte kommer du ge mycket skada heller. Inte nog med det, när du är för långt ifrån din summon så funkar heller inte din transfer pain, så du vill hellst vara i härheten av den hella tiden.

Om du vill gå mer DD setup så är det DC light samt vilken dagger som hellst med focus, INTE en båge.

Det finns igentligen bara 3 bra armor sets vid lv 52-80 för PS.

#1. BW Light, besta settet du kan få när det gäller att tanka månster, skillnaden mellan det här settet och top A är typ 3 P.def.

#2. DC Robe, bra sett om du spelar healer som en PS, kan ibland vara bra i PVP men inte alltid.

#3 DC Light, bra sett ifall du vill punga ut så mycket skada som möjligt men utöver det inte alls något vidare.

När jag spelade spelade jag dagligen med en PS i mitt party, faktum är att jag alldrig spelat spelet typ utan en i ett party Även spelat hanns karaktär en hel del emd så vet vad de går för ^^.

I vilket fall som hellst, om du går DD setup var berädd på att du behöver buffs för att vara värt det, och att din SS kostnad går upp med ca 120%, och inte nog med det.... du får bara ca 5-10% mer XP per timme. Och du kan inte enns hålla 1 timmes shots typ

Men aja du gör som du vill, det här är i alla fall min erfarenhet av PS.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Alltså, Dex ger så pass lite och är rätt onödia pengar imo, jag skulle testat att spela med en Soul Bow först t.ex. eller varför inte en carnage som är lite billigare och kolla om du ens träffar en enda pil. Av alla summoners jag har erfarit så har det varit panik healers plus ev mjauande av katten

Hade en polare som körde runt level 52 en +10 BOP på sin summoner... Dock spelar han inte längre

jo varför Dex fick jag reda från en sida, sen tänkte jag att lite mer Dex kan inte vara fel med båge

+DEX : increased fire rate for cubics.
+WIT : faster heals.
+MEN : more MP.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Om du frågar mig, en enormt dålig ide, försök dig inte enns på den, varflr? först och främst med båge och mage classer just nu är inte vidare bra ide på grund av alla nerfs du får, inte kommer du ge mycket skada heller. Inte nog med det, när du är för långt ifrån din summon så funkar heller inte din transfer pain, så du vill hellst vara i härheten av den hella tiden.

Om du vill gå mer DD setup så är det DC light samt vilken dagger som hellst med focus, INTE en båge.

Det finns igentligen bara 3 bra armor sets vid lv 52-80 för PS.

#1. BW Light, besta settet du kan få när det gäller att tanka månster, skillnaden mellan det här settet och top A är typ 3 P.def.

#2. DC Robe, bra sett om du spelar healer som en PS, kan ibland vara bra i PVP men inte alltid.

#3 DC Light, bra sett ifall du vill punga ut så mycket skada som möjligt men utöver det inte alls något vidare.

När jag spelade spelade jag dagligen med en PS i mitt party, faktum är att jag alldrig spelat spelet typ utan en i ett party Även spelat hanns karaktär en hel del emd så vet vad de går för ^^.

I vilket fall som hellst, om du går DD setup var berädd på att du behöver buffs för att vara värt det, och att din SS kostnad går upp med ca 120%, och inte nog med det.... du får bara ca 5-10% mer XP per timme. Och du kan inte enns hålla 1 timmes shots typ

Men aja du gör som du vill, det här är i alla fall min erfarenhet av PS.

ok vad jag har fått höra e att Tallum Light e bra som PvE och Maj e bra pvp eller BE Light som du sa, som många sager att man ska ha det settet o enchanta det till +6 så har man det bästa settet. jo varför jag ville testa köra Bow det e för att kunna få Cubs att lägga stun och Hex enklare det e inte så många ggr man kan komma nära nån för att dom ska funka. men jo jag har hört att dom har fixat so man for valdigt lite Evasion -6 eller nåt sånt om jag inte hört fel. vist det e inte så bra att ens "avoid attacks" inte blir så bra.

det e riktigt svårt att få ihop en bra summon på A och S grade finns ingen armor som är anpassad till en. och vapen e också svårt att välja. om man ska köra Duels, svärd/sköld, Båge inget e nåt bra så man vill endå försöka få det bästa av det hela hehe

Permalänk
Medlem

Har inte lirat L2 sedan någon månad innan interlude kom. Har en 7x PR.. finns det något att komma tillbaka till? Är Pr fortrarande höga dd's i pvp?
Finns det mycket nya områden etc.

Permalänk
Medlem

har precis börjat spela igen, och undrar, finns det någon här som spelar på Teon? kanske har en clan man kan joina eller så? lite tråkigt att köra själv

Permalänk
Inaktiv

PR är en av dom som e mycket för pvp och hög DD. spelar inte på Teon =( så jag kan itne svara på det. men kul att se att folk spelar det här endå trodde att den här chaten hadde dött. den e det inte långt kvar till nya expantionen nu heller då kommer det bli ny cap på 85, ny ras, nya ställen att lvla på mm, skaffa en bra klan som raidar, pvpar mm så e det altid kul att spela tycker jag

Permalänk
Avstängd

Vafan, spelas det här spelet fortfarande? Lineage 2 var ju ute när WoW släpptes och nu är WoW ute. Tröttnar ni aldrig på att grinda?

Mugi, har du alla klasser på maxlevel än?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Allt man gör i Alla mmorpg är grinda. Tycker jag iallafall.
försök bevisa mig fel, det är quest grind, raid grind, pvp grind, item grind, allting i mmorpg är grind.
Och nepp, L2 är inte ute, och det kommer det nog inte bli på ett tag heller, tror jag.
Och njae, jag gillar l2, så mja, jag får väl säga, jag gillar att grinda ^^