Permalänk
Medlem

Hjälp Virus!

ja det är så att ja har fått w32.pinfi och det går inte att ta bort har formaterat och så men det kvar står och när ja kör Norton 2k3 så Deletar ja "viruset" men det finns ändå kvar..

Hur ska ja göra ?!?!

är det ingen annan som har fått denna virus ?

Länk till Virus Info

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Avstängd

Re: Hjälp Virus!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hensan
ja det är så att ja har fått w32.pinfi och det går inte att ta bort har formaterat och så men det kvar står och när ja kör Norton 2k3 så Deletar ja "viruset" men det finns ändå kvar..

Hur ska ja göra ?!?!

är det ingen annan som har fått denna virus ?

Länk till Virus Info

Jorå både jag och farsan har det! Verkar vara en jävla tabbe av Skitsoft eftersom det har funnits med ända sedan Win95. Som jag också fattade det så har alla detta lilla "virus" men som sagt tror det är en liten guide hur du tar bort det hela..bara och läsa på så löser det sig säkert!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

ja, bara att följa anvisningar längst ner på sidan.

Permalänk
Avstängd

Hade mig ett litet snack med farsan nyss och tydligen ska det där ha med FTP program liknande dc,kazaa och bla bla..Och enda sättet var att inte köra det bla bla...Men sålänge som du kör en brandvägg/antivirus skydd ska det nog inte vara så stor fara(Hoppas jag)..Ska prova och lägga in oDC igen och kolla om det blir några problems!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

aja formaterar nu för anndra gången och det är så att ja har brandvägg i min Router men ja har varit på ett minndre lan ihelegen och igår kväll märkte jag att ja hde det. men det konstiga är att VARJE gång ja åker på nått lan så får ja det!

ska in och kolla igen på deras sida hur man får bort det !

Visa signatur

Msi K7n2 Delta | 1.7Ghz @ 1.85Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 | Maxtor 120Gig 7200rpm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zack
aja formaterar nu för anndra gången och det är så att ja har brandvägg i min Router men ja har varit på ett minndre lan ihelegen och igår kväll märkte jag att ja hde det. men det konstiga är att VARJE gång ja åker på nått lan så får ja det!

ska in och kolla igen på deras sida hur man får bort det !

okej..jo sådan brukar gilla och spridas via lan och sånt..Speciellt med att många sharar sådant skit

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

okey ! men vet du vad det konstiga är att det är bara jag som får det ingen annan har aldrig varit med om at någon annan har haft det p ånått lan. men märker ju direct när man får det om man tex öppnar Nero så säger den att det är virus och skit !

har gått igenom sidan och försöker göra som det står iaf
men kör i felsäkertläge nu och
men ja hittar inte systemnyckel PINFi där dom säger att den ska vara.

Om ja skriver så här: Nu har jag kört Norton i Felsäkertläge i ca 3h och så nu ska allt vara felfritt är det 100% säkert ?
så att ja inte trycker på en Updade till ett spel som är i .EXE så börjar viruset om på nytt eller funkar det inte så ?

Visa signatur

Msi K7n2 Delta | 1.7Ghz @ 1.85Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 | Maxtor 120Gig 7200rpm