Americas Army på Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Americas Army på Sweclockers.com

Hur många är ni i detta forum som spelar detta eminenta spel?
Är ni med i någon klan eller kör ni med vänner eller till och med själva?
Vad är bäst med spelet och vad är sämst?
Vad vill ni helst se i spelet?

Om ni är med i någon klan -posta gärna en länk till klanens sida så jag kan besöka den.

Själv heter jag [SvK]Rogue och leder klanen SvK - www.clansvk.net

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Jag anser att det är ett utmärkt spel, men tycker det är synd att man ibland inte lyckas connecta till deras server när man klarat av nått som var jobbigt... Så jag la ner den verksamheten

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

*host*ÄckligAmerikanskPropaganda*host*

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR
*host*ÄckligAmerikanskPropaganda*host*

Haha

Permalänk
Medlem

Mycket bra spel. Lirar det var dag... OM jag hinner.
Vill se att man kan LIRA SOM terrorist och inte USA hela tiden.... Stör mig var dag.

Permalänk
Medlem

Tränat lite i det dock ett tag sedan ska nog ta upp det igen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Mycket bra spel. Lirar det var dag... OM jag hinner.
Vill se att man kan LIRA SOM terrorist och inte USA hela tiden.... Stör mig var dag.

vara terrorist, är du helt jävla tokig? hur ska man träna sig att bli en amerikansk elitsoldat på det viset?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
vara terrorist, är du helt jävla tokig? hur ska man träna sig att bli en amerikansk elitsoldat på det viset?

Nej, men det kan finnas som val... Vissa vill kanske testa att vara "bad-guys".

Permalänk

Inge kul att vara terrorist och vara tvungen att förlora hela tiden

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Inge kul att vara terrorist och vara tvungen att förlora hela tiden

Men i cs är det rätt gämnlika

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR
*host*ÄckligAmerikanskPropaganda*host*

Vem bryr sig! Spelet är bra, det räcker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Mycket bra spel. Lirar det var dag... OM jag hinner.
Vill se att man kan LIRA SOM terrorist och inte USA hela tiden.... Stör mig var dag.

Vill du leka skurk återgå till CS :D.

Spelar AA ibland och det är kul. Igår tex spelade jag på Radio Tower som assault med det sämsta lagen någonsin. Defence team attackerade oss hela tiden så man kunde knappt röra på sig innan de flesta i våran lag var döda. Sprang så mycket jag kunde till det närmaste huset på backen och lyckades döda inte mindre än 5 från motståndarlaget men min M249 *skryt* :D. Annars fick man bara ligga i skuggan och skjuta alla som kom förbi

Kul spel som sagt.

Vilken netspeed ska man ha för Telia ADSL 2000? Har 7000 nu men märker ingen skillnad på allt mellan 6000-10000. Andra tips för att förbättra pingen?

Permalänk
Medlem

Har testat det förut men jag tyckte att var rätt lamt och segt. Har det blivit bättre nu eller?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Har testat det förut men jag tyckte att var rätt lamt och segt. Har det blivit bättre nu eller?

Svar JA! AA blir konstigt nog bättre och bättre iom nyare version. Inte många spel som lyckas med det utan man oftast brukar sabba vissa saker vid varje patch.

Permalänk
Medlem

Måste man göra alla träningar för att spela över internet?

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KConny
Måste man göra alla träningar för att spela över internet?

Inte alla men några.

Men dom tar ju inte speciellt lång tid att göra så det är ju ingen fara.

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Vem bryr sig! Spelet är bra, det räcker.

Vill du leka skurk återgå till CS :D.

Spelar AA ibland och det är kul. Igår tex spelade jag på Radio Tower som assault med det sämsta lagen någonsin. Defence team attackerade oss hela tiden så man kunde knappt röra på sig innan de flesta i våran lag var döda. Sprang så mycket jag kunde till det närmaste huset på backen och lyckades döda inte mindre än 5 från motståndarlaget men min M249 *skryt* :D. Annars fick man bara ligga i skuggan och skjuta alla som kom förbi

Kul spel som sagt.

Vilken netspeed ska man ha för Telia ADSL 2000? Har 7000 nu men märker ingen skillnad på allt mellan 6000-10000. Andra tips för att förbättra pingen?

Lirar inte CS. Men jag blir så jävla förbannad när man tror att man är grym good guy och så är de andra det oxå och tror lika dant.

Sen kan jag fortfarande inte fatta, HUR I H****TE man kan jämföra en M16 med en AK-47. Jag menar när jag blir skjuten av en terrorist, så kan han ju skjuta i "FULL AUTO", men egentligen skjuter han i "BURST MODE" och han ett M16.

Kan någon magiker förklara hur fan man ska kunna reda ut detta? Det beror oxå på att jag vill ha ett lag bad-guys och ett annat good-guys så det inte blir konflikter med vapnena. Så att man kan se exakt att det stämmer med eldgivningarna.

Permalänk
Medlem

Jag spelade det förut och tyckte att det var ett kung spel. Men sen när jag tog hem en ny version och man skulle sitta i skolbänken och göra massa prov bara för att kunna lira online så lessnade jag fort som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dampa
Jag spelade det förut och tyckte att det var ett kung spel. Men sen när jag tog hem en ny version och man skulle sitta i skolbänken och göra massa prov bara för att kunna lira online så lessnade jag fort som fan.

Det hör faktiskt till verkligheten. Därför ville de väl ha det ingame. Jag har inget emot det, bara de håller sig till hur det skulle sett ut i verkligheten..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Svar JA! AA blir konstigt nog bättre och bättre iom nyare version. Inte många spel som lyckas med det utan man oftast brukar sabba vissa saker vid varje patch.

hm..får väl dra ner senaste versionen nån dag då

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Det hör faktiskt till verkligheten. Därför ville de väl ha det ingame. Jag har inget emot det, bara de håller sig till hur det skulle sett ut i verkligheten..

Det var bättre på den gamla goda tiden

Permalänk
Medlem

Americas Army är ju bäst! utom ibland. Jag spelar det varje dag. Är med i Klanen International-Army(www.iaarmy.com) och spelar lite TWL-matcher då 6 då. Jag har bar spelat sen 1.9 men nog blev det roligare med lite goa sf-vapen och RPG:er som kom med 2.0. Trist att det började lagga som fan med.
Det jobbigaste med spelet är att det inträffar så mycket konstiga saker, ena rundan kan allt gå skitbra, alla kulor träffar det dom ska och opfor faller som spön i backen. Nästa runda kan man stå fem meter från en fiende och ösa ett helt magg eller två utan nån effekt.
Dom behöver verkligen fixa träffmotorn. Men det beror väl mest på lagg antar jag. Men sånt händer ju inte när man kör BF1942, Vietcong, Call of duty eller RTCW.

Vad man ska göra åt Pingen? Spela på europeiska servrar, det är det enda som hjälper. Jag brukar också ändra min netspeed mellan 6-10000 men det hjälper knappt på amerikanska servrar. Det ska bli riktigt skönt när de officiella europeiska servrarna kommer så man kan kicka lite jänkares arslen på samma villkor som de har mot oss nu

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Netspeed 10000 är bra för ADSL, förutsatt att AA använder samma nätkod som UT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Det ska bli riktigt skönt när de officiella europeiska servrarna kommer så man kan kicka lite jänkares arslen på samma villkor som de har mot oss nu

Undra när den dagen kommer. Det kommer bli gott.

Permalänk
Medlem

killawife - Det du syftar på är lagg. Jag spelar nu bara uteslutande på Officiela East servar. Väljer också en server med många europeer vilket man kan se på deras ping.

Skulle vara riktigt gott med europeiska servar :). Ser fram emot fordon också men då får de fixa lagget först. Vissa servar är överdrivna när det gäller antal soldater. OM de minskade tex från 26 till 20 spelare skulle lagget minska avsevärt. I början när 2.0 kom hade man för många max. spelare och det laggade alldeles för mycket. Tycker det är mycket bättre nu men minskning med ytterligare med en soldat i varje team skulle inte skada. Eller så får de förbättra nätkoden och skaffa bättre linor

Permalänk
Medlem

Personliga reflektioner: Propaganda? Tja, man ser vad man vill se, men sant är ju att den amerikanska armén utvecklar spelet för att göra reklam och visa upp olika roller, men propaganda... tycker man så, då ska man överhuvud taget inte ens slå på TV'n idag...

Lagget är en stor bov och utvecklarna vet om det och jobbar på det. Med SF beror lagget på banornas storlek och komplexitet och dessa banor kommer att optimeras.

Europeiska servrar kommer i sommar. Värd för detta kommer att vara NetFire. Ska bli skönt att få en vettig pingtid...

Själv ser jag inga som helst konstigheter med att man spelar som US Army och ser fienden som "bad guys", inte heller funderar jag två gånger över att de har AK och inte M16 -men så har jag ju spelat sedan 1.0 och satt mig in i hur det fungerar. Att man inte får välja "terrorister" ser jag som en klar fördel och jag gillar upplägget -men det är jag det.

Jag har lagt märke till att många refererar till CS hela tiden vid jämförelser -själv har jag aldrig spelat CS och kommer aldrig någonsin att göra det heller, men jag känner till tillräckligt för att veta att det är att jämföra två helt olika saker. De enda likheterna spelen har är ytlig och att de är FPS-spel. Jag tror man måste se öppnare på spel i allmänhet och Americas Army i synnerhet när man provar andra spel än CS. Många är så vana att re-spawn:a i tid och minut att de vettlöst rusar ut och dör i Americas Army och tvingas sedan vänta -och finner detta tråkigt. Men de gör samma sak nästa gång också... man måste inse att spelet bygger på samarbete och inte på enstaka rambos. De som stannar kvar i spelet har väl upptäckt detta antar jag

Så, nu har jag svamlat länge nog och insåg att jag själv inte besvarat mina egna frågor så det är väl dags att göra det;

Vad är bäst med spelet och vad är sämst?

Det bästa med spelet är just samarbetet och att det utmärker sig rejält till skillnad från andra spel genom att inte vara så ultra-snabbt (som t ex UT2004 -som också är kul i och för sig...). Dessutom så har det en realism som jag gillar -särskilt vad gäller granater. Och slutligen; det utvecklas konstant!

Det sämsta med spelet är buggarna. Detta är en följd av att de utvecklar spelet och hela tiden tillför nya saker. Men det är ändå tråkigt med buggar... Lagg är nog ett allmänt hatobjekt vad gäller onlinespelande, inget undantag här.

Vad vill ni helst se i spelet?

Själv vill jag se bättre terräng och fler banor! Gräs att gömma sig i, svackor som man kan ta skydd i och i allmänhet mer dynamisk miljö som går att påverka/göra åverkan på... Processorkrävande... men ändå -önska kan man väl? Det är lite tråkigt att ligga på snö/sand som om den vore helt slät, utan minsta grop att använda som skydd...

Fordon vet jag att det kommer -till en början statiska, men så småningom är målet att dessa ska kunna användas (köras) av spelare. Första fordonet (Stryker) kan väl dyka upp i april med lite tur...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Vad kör dem för motor är det ut2003 nu eller det är den från ut ?

Permalänk
Medlem

americas army dissconectar ju dej hela tiden

Permalänk
Medlem

Jag har för mig om att jag såg att det fanns till linux. Kan det stämma?

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Ja det finns för linux.

training delen var ju bäst

Permalänk
Medlem

har dom inte släppt americas army fritt?? eller e det bara som jag fått för mig..
har för mig att det finns med på en pcg dvd... men kanske har fel.. vart kan man ladda hem de senaste patcharna då?

EDIT: hehe hittade dvdn nu :Dva från nr 79 som den fans med så vart kan jag hitta patchar till det??

Visa signatur

|| Does anyone know where I can buy 100 m of wireless lan cable? ||
Jag är en smiley missbrukare, förlåt mig jag kan inte hjälpa det