Programm som loggar vad användaren gör...

Permalänk
Medlem

Programm som loggar vad användaren gör...

Som topicen säger, finns det något programm som loggar var en användare gör på datorn?, dvs vad han skriver, vilka filer han öpnnar osv...

Till windows XP kanske jag skall tillägga.

//Mvh Mikael

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kort svar: Ja, det gör det...

Långt svar: Nej, du får inga ledtrådar till sånna program av mig då jag har mina aningar om vad du skulle kunna hitta på med dom...

Permalänk
Medlem

Okej jag kanske skrev frågan lite dumt, det är mer för att jag är orolig att någon är inne på min bärbara och härjar, så jag tänkte att jag kunde få mina misstankar bevisade genom ett sådant program, och i så fall se vilka filer han har öppnat osv...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lösenordsskydda datorn (BIOS/Windows/skärmsläckaren) eller skaffa brandvägg, kanske?

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "inne på"??? Menar du att nån kompis lånar din bärbara och pr0nsurfar sig blå eller att nån utifrån leker fjärradmin med din burk??? Det första fallet är ju rätt enkelt... slå på din kompis isf... Det andra är oxo rätt enkelt... brandvägg och lite antivirusprogram och spyware-dödare och sånt där...

Permalänk
Medlem

Det är jobbdatorn, och därför får jag inte sätta lösenord hur som helst, men dock så får inte personer fara och rota i mina filer för det, så jag tänkte se vars dom varit. Detta gäller för en person som suttit framför min dator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och du vet vem denne är??? Slå på honom isf och säg att det där är din jobbdator... samt lämna aldrig den datorn ensam mednån annan i fortsättningen???

Permalänk
Medlem

gör olika konton, ställ om användarrättigheterna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

jag vet att det går att göra olika konton med olika rättigheter, men jag undrar fortfarande om det finns något programm som loggar vad en användare gör på datorn, och i så fall nämna vad det heter.

//Mvh Mikael

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sök efter "keylogger" på download.com