Permalänk

Hjälp går ej att boota XP!

Har formaterat min hd eftersom det var dags, installerade WinXP och allt verkade funka prima men sen installerade jag alla drivrutiner till moderkortet (från cd som följer med) sen startade jag om dator (måste det) då kommer den till Windows XP Pro sen laddas det men inget händer den kan hålla på så hur länge som helst, tog bort SATA adapptern och provade, samma fel, provade en gammal 60gb hd samma fel. Har också provat med 2 Xp pro skivor XP pro och XP pro med SP1 (problemet kommer jämt efter installationen när jag rebootat) SNälla vad är fel?? funkade för formeteringen?

Dator:
3000+
Abit Nf-7S V2
2x 256 dual minne
250 WD hd (ide)
Cd brännare och dvd läsare

Snälla hjälp mig ..

Permalänk
Medlem

du slipper inte in i felsäkert läge (f8) eller ?? prova tryck esc mesamma när winxp screen kommer fram?

Visa signatur

This is what I want, what I really really want

Permalänk

jo felsäkert läge funkar bra

Permalänk
Medlem

är det efter du har installerat drivrutiner??, hade samma fel en gång när jag laddade ner drivrutiner så kom jag in i windows

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

hur kan du ha sa manga olika XP-skivor? ; )

Permalänk

MEN SNÄLLA hjälp mig istället ! jag kanske är rik ? köpt 2 datorer? =2XP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KikkomaN^SWE
MEN SNÄLLA hjälp mig istället ! jag kanske är rik ? köpt 2 datorer? =2XP?

tryck F5 när datorn precis har kommit förbi "memorychecken". Sen får du fram en ruta med olika alternativ. Välj: Starta med senast fungerande inställningarna. Då ska det funka. Brukar bli så när man startar om datorn efter att ha installerat en massa drivrutiner.