Köpa Kontrollerkort

Permalänk

Köpa Kontrollerkort

Nu ska jag köpa ett kontrollerkort och funderar på att köpa detta beggat: abit Hot rod 100 pro är det bra? vad kostar det nytt? den klarar ju Raid 0,1 är det för billigt för att klara det bra?
ska jag slopa det och köpa ett nytt sånt här: PROMISE ULTRA 133 IDE CONTROLLER BULK (ULTRA133TX2BULK) och skita i RAID?

Permalänk

Betala hellre lite extra för att få ett bra kontrollerkort. Kort från Promise är helt ok, jag har själv två stycken som fungerar exemplariskt.

Permalänk

Så jag ska skita i Abit kortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KikkomaN^SWE
Så jag ska skita i Abit kortet?

Ja, det skulle jag ha gjort. Köp Promise-kortet, kör ett sånt själv, funkar väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Har också ett Promise kort, aldrig haft nått problem med det...

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk

Jag kör med High Point RocketRAID 404 men det kostar ju därefter också, o Promise ska vara bra så slå till på det.

Permalänk
Medlem

det promies kortet köpte jag för 379Kr på DB. Eftersom jag kör linux kan jag software raida vad som helst i princip kan du nog delvis i windows med. Så det går å riada en disk på var kanal på det kortet även om det inte är ett riad kort. Prestanda mäsigt igen skillnad men ett raid kort, billigare ett har ett bios som gör att man kan boota mm från raid partitonen även om det också är software riad. Du kan inte boota från detta promies kortet om du software raidar diskar på det så passar ine som systemdiskar. Går utmärkt som lagring dock.

Kör raid på vanliga ide kontrollern på moderkortet fugerar uber bra.