HIS Excalibur X800 PRO bilder

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
E det bara jag som har lagt märke till att den behöver 2 slot.

Kom väl nvidia med för längesen?

??

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Det kanske försöker göra en Nvidia.....

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Bort med klisterlappen sen är det mums

Även kul att det kommer stödja nVidia baserade kort

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

tror faktiskt att plottret bara är där för att korten ska sticka ut på eventuella bilder, och därmed skapa lite gratis marknadsföring, ingen kan ju ha missat att his säljer x800 pro efter att ha sett bilderna, och his ligger därmed kvar i alla våra minnen och blir kanske ett mer framstående alternativ när det blir till att handla grafikkort sen, lät jag lite väl fyrkantig nu kanske? )

kul om det hela fungerar lika bra som dom säger vill jag säga om ekipaget

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
[B]Jag vill smeka mig själv när jag ser det där kortet

Grattis! Du har just blivit utnämnd till 2004-års Supernörd!

Skulle gärna vilja ha ett sånt kort, men hellre ett X800XT PE!

Visa signatur

i7 920 @ 3.8Ghz | Gigabyte 4870x2 | Asus P6T Deluxe | Corsair 6GB DDR3 1333 Mhz | WD6401AALS 32MB 640GB | Noctua UH12P 1336| Coolermaster HAF932 | Benq FP241W 24"|

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Bra att fler följer Arctic Coolings fina lösning! Kommer absolut köpa en sån om det inte kommer någe bättre.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

fy fan va röjj
heavy artilery

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
3dfx Fanboy

Känns som om tillverkarna bara hittar på massa bisarra designer på kylningen för att öka försäljningen...

antar att den här typen av kylningen inte är bättre än det som visats på andra fabrikat..

fast vad vet jag..

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk

dags att bojkotta ATI! jävla nvidia-fasoner på den kylningen, blir matrox eller sis i framtiden för min del!

Permalänk
Medlem

Ja, nu kan ju ingen anklaga nvidia för att ha biffiga och orimligt stora och feta kylningar på sina kort, den där är ju minst lika stor

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Men asso måste bara tilläga.. det är ju ett HIS Excalibur .. den kylaren är väll inte ATIs referens kylare ? eller har jag missuppfattat ?

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk

Det är HIS egna kylsystem som dom kör på sina Ice Q kort, själv har jag ett HIS Ice Q 9800pro och är otroligt nöjd, får lag ta o skaffa storebror när den sjunker kraftigt i pris om 1år eller så har precis lagt många tusingar på min dator och orkar inte bry mej om den mer på 1år minst...

Nu till själva kortet på bilden, SNYYYYYYYYYYYYYYYYGGG!!! VILL HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

10/10p direkt alltså....

Permalänk

Bara en känsla men hade den där kreationen suttit på ett kort från Nvidia hade nog diskussionen tett sig annorlunda.

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut!
Undra hur XT kommer se ut.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Heavy Stuff Inbound!

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
dags att bojkotta ATI! jävla nvidia-fasoner på den kylningen, blir matrox eller sis i framtiden för min del!

Jo vi borde försöka hålla kvar luften inne i chassit, och bara vifta runt den, mycket smartare.

EDIT: och om nån har missat det, ICEQ* kylningen är från Artic Cooling, inget HIS själva har trollat fram.

Permalänk
Medlem

Folk verkar inte förstå att det ENDAST är HIS som använder denna biffkylaren. Det är
inget orginal från ATi direkt... Arctic Cooling kommer ju tydligen sälja den löst till både
ATi o nVidia kort, vilket jag tycker är bra.
Sen att folk klagar på nVidias gigantiska kylare är ju för att korten MÅSTE ha den
storleken på kylaren för att hålla acceptabel temperatur.

Permalänk
Medlem

Om priset sätts inom rimliga gränser så blir det där mitt nästa kort.

Permalänk
Medlem

Hmm.. är det någon som tittat på Akiba eller ? verkar inte så iaf.
Om det nu är så att jag inte har ett moderkort med nerflyttad AGP.
Hur skall jag då montera in kortet ?
Syftar på stödskenan som kräver en extra plats ovanför AGP kortet.

http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20040515/image/n...
http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20040515/image/n...

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Citat:

The IceQII cooling system draws cool air from inside the case and exhausts warm air outwards.

Nja... Snarare;

Citat:

The IceQII cooling system draws hot air from inside the case and exhausts the even hotter air outwards.

Dom vågade väl inte antyda att luften som blåser förbi kylflänsarna är varm luft som redan passarat diverse heta kylflänsar...

Visst, det kan ju vara effekt kylning för det, men rätt ska vara rätt.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk

vissa har satt 4250 4600som prislapp men som sagt kanske går ner något i pris

efter ett tag då dom finns på marknaden

hörde GexCubes X800Pro kostar i dags läget 7000kr av samma företag jag köpte mitt 9800Pro så dom skulle vänta med att ta in X800 tills den gått ner i pris

så dom är dyra den där HIS ICEQII kostar nog en 4500-5000 lokala butiker kanske ännu mera

men det är ju vad jag tror

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Darkness
Dom vågade väl inte antyda att luften som blåser förbi kylflänsarna är varm luft som redan passarat diverse heta kylflänsar...
Visst, det kan ju vara effekt kylning för det, men rätt ska vara rätt.
//LD

Eller kanske denna hade varit mer neutral:

Citat:

The IceQII cooling system draws air from inside the case and exhausts hot air from the graphics card outside the case.

Luften i ett lådan är svalare med denna än exakt samma uppsättning fast med orginalkylare, som blåser runt varmluften inuti lådan istället. Hur mycket det skiljer vet jag inte, det kan förstås vara marginellt. Men jag tycker iden är bra, om man har plats i lådan.

Finns det någon bra butik som säljer HIS? Är intresserad av deras X800 när de väl kommer. Då behöver man ju inte köpa och montera kylaren själv. Sen kan det förstås vara så att det ändå blir ett annat kort + kylaren om det blir mycket billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Jo vi borde försöka hålla kvar luften inne i chassit, och bara vifta runt den, mycket smartare.

EDIT: och om nån har missat det, ICEQ* kylningen är från Artic Cooling, inget HIS själva har trollat fram.

Nu är det emellertid inte så att ICEQ är först med detta på något vis, nvidia introducerade samma idé iom sitt fx5800, då blev den ratad ganska hårt, underligt att nästan samma konstruktion hyllas då den sitter på ett ati-kort...

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

vilken bjässe... den kommer inte få plats i mitt chassie :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Nu är det emellertid inte så att ICEQ är först med detta på något vis, nvidia introducerade samma idé iom sitt fx5800, då blev den ratad ganska hårt, underligt att nästan samma konstruktion hyllas då den sitter på ett ati-kort...

Klagomålen på deras kylning var riktade mot ljudnivån. Jag tror ingen anmärkte på att de blåste ut varmluften utanför chassit.

Permalänk
Medlem

Det var ju för att på 5800:an var fläkten en hårfön tillskillnad från den här då den antagligen är tystare än orginalkylningen. Det var iaf kylningen på den det förra his ice-q kortet.

Visa signatur

C2Q Q6600 @ 3500Mhz | Gigabit P35 DS4 | OCZ DDR2 PC8500 4096MB Reaper HPC | BFG 8800GT 512 PCX | 2xSamsung SpinPoint F1 750GB| Seagate Baracuda 120Gb 7200rpm 8Mb | Seagate Baracuda 200Gb 7200rpm 8Mb| Samsung SpinPoint T166 400GB| Samsung SpinPoint T166 500GB | Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Jag ser skyhöga klock resultat och en fps i spel som man lär börja skrika av lycka till :D. Utseendet är väl inte så fult, jag föredrar fuktion och prestanda framför utseeende ;).

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Nä, den där såg inte alls vacker ut, jag behåller orginalkylningen jag

Permalänk
Medlem

SOm säkert många redan både sagt och sett.

Den ser ju ganska precis ut som en VGA-silencer, säkerligen uppdaterad och mer effektiv.

Ja visst den tar ju upp en slot till, men den kyler grymt bra och säker tempen i lådan dramatiskt. Köpte en vga-silencer till mit 9700 Pro, jäklar vilken skillnad det blev i överklockning, den är dessutom tystare än standard-kylningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Nu är det emellertid inte så att ICEQ är först med detta på något vis, nvidia introducerade samma idé iom sitt fx5800, då blev den ratad ganska hårt, underligt att nästan samma konstruktion hyllas då den sitter på ett ati-kort...

Måste faktist instämma .... "vissa" kommentarer man läst i andra trådar som ratat ner på Nvida kylningen pga deras storlek har man sedermera läst i andra trådar installerat VGA Silencer på sina ATI kort. Det ligger faktist en viss ironi i det hela

Det är ju inte så att VGA är marknadens minsta kylare

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-