Permalänk
Medlem

TwinMOS Original eller TwinMOS-Winbond?

Håller som sagt på att sätta ihop en dator och det enda jag funderar på nu är vilka minnen jag ska köpa, resten är äntligen bestämt

Vet som sagt inte riktigt vilken typ av minne jag ska köpa, antingen 2st TwinMOS Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz eller 2st TwinMOS-Winbond Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5

Värt att nämna kanske är att jag ska köpa ett EPoX EP-8RDA3i nForce2 Ultra400 Audio LAN SocketA ATX moderkort, vet inte om det existerar några kompabilitetsproblem eller så.

Detta är till en speldator, och ska troligtvis inte överklockas så mycket nu i början men kanske senare.

Permalänk

Alternativ #2, Winbond.

Permalänk
Medlem

vad är skillnaden mellan winbond och original??

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

winbond är de bästa överklockingsminnet! Detta är från en test här på swec:

"TwinMOS PC3200 (Winbond) CL2.5
TwinMOS (Winbond) 256MB DDR400 kan bäst beskrivas som en kombination av lågt pris och hög prestanda, vilket är en kombination som överklockare/entusiaster värderar mycket högt. Resultaten var så pass bra att minnet får två utmärkelser!"

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Hedersmedlem

Minnestester är nästan färskvara, idag finns det bättre alternativ än TwinMOS/WB ifall man ska överklocka. De som testades i SweCs test var väl dessutom BH-5, vilket är svårt att få tag på idag.

Men står valet mellan vanliga TwinMOS och TwinMOS Winbond skulle jag valt det senare.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Minnestester är nästan färskvara, idag finns det bättre alternativ än TwinMOS/WB ifall man ska överklocka. De som testades i SweCs test var väl dessutom BH-5, vilket är svårt att få tag på idag.

Men står valet mellan vanliga TwinMOS och TwinMOS Winbond skulle jag valt det senare.

t.ex?