Permalänk
Medlem

Epox och TwinMOS?

Har lite frågor om Epox-moderkort:

Är det sant att Epox-kort och TwinMOS-minnen inte fungerar ihop.
Att tangentbordet och musen ibland slutar fungera.
Att det inte kan hitta hårddisken ibland.

Läste om detta på www.motherboardsfaqs.com (som jag hittade nyss). Tycker att det är lite konstigt om detta stämmer eftersom jag har frågat på detta forum om min datorkonfiguration i lite mer än en vecka nu, och ingen har sagt att Epox-moderkorten har några som helst problem och inte ska fungera ihop med TwinMOS-minnen?

Permalänk
Medlem

jag kör med ett Epox kort samt twinmos minnen, har inga problem. Läste på den där sidan och jag har inget fel som näms på den. Men jag har inte en WD disk.

Permalänk
Medlem

Har flera kompisar som kör EpoX kort med TwinMOS minnen, fungerar perfekt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Inaktiv

Kör också det, märker inte av några problem..

Permalänk
Medlem

Har jag aldrig hört talas om. Har dock hört att det kan bli problem med WD-diskar.

Permalänk

epox 8rda+
twinmos BH-5
fungerar.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Epox 8rda+, TwinMos 256MB DDR PC3200 ORIGINAL... Har problem med att det hackar i cs.... (Inte FPS drops utan hack)

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazzir
Epox 8rda+, TwinMos 256MB DDR PC3200 ORIGINAL... Har problem med att det hackar i cs.... (Inte FPS drops utan hack)

om det bara hackar i cs så är det nog fel på cs och inte datorn

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med Epox 8RDA+ och TwinMOS. Men 8RDA och OCZ (se sign) skulle jag avråda alla från..

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Inga problem här.

EP-8RDA3+, TwinMOS Original.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med mitt Epox 8EDA3+ och Twinmos minne. Fast jag kan inte säkert säga att det är minnet. Jag får nytt nästa vecka och kan testa iafall twinmos å epox inte är en sån säker blandning :)..

Minne: TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC2700/DDR333 184pin 333MHz

Visa signatur

| Topower 520W | Epox 8RDA3+ | AMD 3000+ | ATI Radeon 9800pro | 1x512Mb 500MHz Kingmax Hardcore | 1x ATA 80Gb |

Permalänk

Hmm, det förklarar varför det inte hitta min maxtordisk några gånger, å att musen å tgb hänger sig, sen bytte ja Pri_master till en sunkig seagate så försvann problemen...

Permalänk
Medlem

mitt 8rda3+ funkar kanonbra med TwinMOS (Winbond CH-5)

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

EpoX och Twinmos 2*256mb här med och det flyter på hur bra som helst.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

på tal om epox moderkort!!
jag har oxå 8rda+ men jag har hört att det finns olika versioner på kortet!!
men kan alla ha barton kärnan?? allså 333mhz fsb??

Visa signatur

tre grader åt sb!

Permalänk
Medlem

har epox 8rda3+ twinmos winbond minne samt wd 100gb som systemdisk inga problem här inte

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

På mitt Epox 8RDA3+ har jag en AMD Athlon XP3000+ och twinmos minne. Kanske är just den kombinationen som gör att det inte vill gå något bra. Fast min dator funkar om jag drar ner datorn i 100mhz fsb med minnet syncat..

Visa signatur

| Topower 520W | Epox 8RDA3+ | AMD 3000+ | ATI Radeon 9800pro | 1x512Mb 500MHz Kingmax Hardcore | 1x ATA 80Gb |

Permalänk
Medlem

Jag tror ändå att den mixen funkar, exempelvis komplett har ju sina uppgraderingskit med Twinmos och epox.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Skumt är det iallafall.. Kanske är för att jag har Twinmos orginal minnen. Dom kanske har andra kretsar som inte alls går ihop med Epox..

Visa signatur

| Topower 520W | Epox 8RDA3+ | AMD 3000+ | ATI Radeon 9800pro | 1x512Mb 500MHz Kingmax Hardcore | 1x ATA 80Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G3M
Skumt är det iallafall.. Kanske är för att jag har Twinmos orginal minnen. Dom kanske har andra kretsar som inte alls går ihop med Epox..

jag kör också med twinmos ORGINAL..

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Det verkar skumt då tycker jag.. Då måste det nästan vara mitt nätagg som spökar.. får ett nytt nästa vecka någongång :).

Visa signatur

| Topower 520W | Epox 8RDA3+ | AMD 3000+ | ATI Radeon 9800pro | 1x512Mb 500MHz Kingmax Hardcore | 1x ATA 80Gb |

Permalänk
Avstängd

Bara problem med WD alla fall, tog mig 9 installations försök med WinXP innan det fungerade någorlunda bra, men med massor av buggar..

Och så måste jag ha i en Samsung HDD:n i innan BIOS fanskapet änns hittar WD disken :(..

Kan köra datorn med Samsung och/eller med Maxtor... men inte enbart med WD, samma gäller med min gamla Epox kort

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Problemet med WD diskar ligger inte hos epox, utan är nforce2 kretsens fel.
Har monterat ihop ett antal epox system och det enda som inte hade strul
med WD diskar var ett Via KT333 mobo

Angående 8RDA3+ och twinmos...
Körde länge på 8RDA3+, Athlon XP2500+ och 1GB Twinmos 333MHz. Funkade
prima! Däremot var vcore lite ostabil...

Permalänk

Akta er för TwinMOS oginal i största allmänhet skulle jag säga... Så jävla ledsen för att mina rentutsagt suger.:( Mina vägrar göra över 360 MHz.

Permalänk

kör du dom i 180 mhz 3-4-4-11 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digital Driver
Akta er för TwinMOS oginal i största allmänhet skulle jag säga... Så jävla ledsen för att mina rentutsagt suger.:( Mina vägrar göra över 360 MHz.

Måndags ex, mina tuffar på i 210mhz, utan att höjja spänningen...

Varför i hel***e lämnar du inte tillbaka de till butiken? det är ju trots allt pc3200 = de ska klara 400mhz om ajg inte har fel!?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Måndags ex, mina tuffar på i 210mhz, utan att höjja spänningen...

Varför i hel***e lämnar du inte tillbaka de till butiken? det är ju trots allt pc3200 = de ska klara 400mhz om ajg inte har fel!?

Jo, dom är lite luffiga.. Men jag ska lämna tillbaka dom och byta. Har fått klartecken från Datorbutiken.com men frågan är bara vilka jag ska välja...

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett Epox 8rda3+ moderkort och 2x 256 Twinmos Winbond minnen. Har dessutom också med 2 stycken WD diskar i mitt system, en WD S-ATA Raptor 37GB och en WD 120GB. Grejorna har spunnit på i ett halvår nu utan några tecken på instabilitet.

/MiiKe

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper