Vilket spelvapen vill du ha IRL?

Permalänk
Medlem

Vatten/flygande får från worm vore lite för kul.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Jag minns inte den. Vad gjorde den?

Vodoo dockan var (nästan) instant kill, mkt irriterande när man är på fel sida av den i multi lir;)

Själv skulle jag vilja ha hela arsenalen som predator i Alien Vs Predator. Alternativt eldpiskan i Castelvania, för att inte tala om bumberangen i Zelda... fan va man kan göra listan lång om man bara orkar;)

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Moderator
Testpilot

Re: Vilket spelvapen vill du ha IRL?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Det är en sak jag funderat på ganska mycket.
Vilket vapen man skulle vilja ha irl, taget från spel då.
Det kan ju vara allt från "pistolsvärden" i final fantasy till railen i Quake.

En personlig favorit är railen i Quake 2 för mig. Den vore något att ha i verkligheten.

Vilket vapen skulle ni vilja ha om ni fick ett spelvapen irl?

Frisk.... Man skulle kunna ställa sig frågan varför man ens diskuterar en sån här sak men ok om jag måste välja så blir det spaden i Postal 2, eller kanske bensindunken + tändsticka, eller kanske bara det faktum att man kan pissa på liket.

Postal 2 ett friskt spel för friska människör...

Take care...

PS. Skönt att man slutat skolan DS.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

motorsågen från doom eller chaingunnet från quake2.

Permalänk
Medlem

bfg från q3

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk

Hmm, vi har ju nåra att välja mellan. Kanske "gegg-skjutaren" i UT eller varför inte "svarthål-skjutaren" och dra den i Japan, Ingen skulle ju märka nått ?!

Permalänk
Medlem

Måste bli den här krabaten tror jag, måste ju räknas som ett vapen

Permalänk
Medlem

Farsight - Perfect Dark
Akimbo Phoenix - Perfect Dark

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Det hade nog blivit någon form av Auto-turret man kan deploya som typ en engineer eller liknande i diverse spel.
T.ex sånna sentrygun som finns i HL (De som är i marken/taket), men dom gills ju inte detta fall då man inte kan bära kring dom

Jag gillar sånna, dels för att dom är byggbara (Tror inte ens MacGyver kan bygga en BFG med alla prylar i världen ) men även för att det är rent och fränt med automation.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

Top3:
BFG 9000
Lightsaber (grön)
Anti-gravity gun

Men frågan är om man verkligen skulle våga använda sin lightsaber, lite illa om man råkar hugga av armen när man skalar potatis

Permalänk
Medlem

supershotgun i q2, instagib-ASMD:n, eller möjligen H&K G3A4 som finns (fanns) i True Combat (finns ju på riktigt också)

... eller kanske flak cannon?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

kniven i farcry

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Avstängd