5.1 högtalare med spännings ljud

Permalänk
Medlem

5.1 högtalare med spännings ljud

Har fått ett 5.1 högtalar paket ( billigt ) till datorn

Grejen är den att det låter ganska mycket ( missljud) bara man slår på strömmen

Tydligt missljud spännings ljud låter som om man har stereo volymen på max det surrar och piper lite typ

Hur fixar man det ??

kan man jorda på något sätt ??

kan det vara nån kabel som är dålig ??

Hur skall man felsöka ??

fick ett soundblaster live 5.1 oxå fattade inte riktigt hur kablarna skulle vara men har tagit ner en guide från deras sida så jag hoppas det löser sig

Men som sagt högtalarna låter bara jag slår på dom även om dom inte är inkopplade alltså och även om datorn är av

Hoppas nån kan hjälpa

Mvh
Gargamel

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Hedersmedlem

Ljudet kommer ganska säkert pga att nätdelen i högtalarna är klent filtrerad och det är inget man ska ge sig in på utan vidare.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Tror inte det är högtalalarna det är fel på.

När du drar ut högtalarsystemet ur datorn, brummar det fortfarande?. Om det fortfarande brummar, gå in i köket eller i ett annat rum och stoppa in högtalarna i ett uttag där, alltså bara högtalarsystemet och inte datorn. Brummar det fortfarande?

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Tror inte det är högtalalarna det är fel på.

När du drar ut högtalarsystemet ur datorn, brummar det fortfarande?. Om det fortfarande brummar, gå in i köket eller i ett annat rum och stoppa in högtalarna i ett uttag där, alltså bara högtalarsystemet och inte datorn. Brummar det fortfarande?

Det låter så fort jag slår på strömmen Power knappen till högtalar paketet alltså Utan att vara inkopplad till datorn

Skall flytta dom till ett annat rum efter jobbet och kolla

Men det blir nog att skicka tillbaka dom känns som det iaf . . .

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd