Permalänk
Medlem

GeForce 3 vs FX 5200

Hejsan!

Sitter på ett GeForce 5200 kort vilket inte ger så bra prestanda vilket man inte heller kan förbättre genom lite tweaking osv.

Därför tänkte jag om jag byter till ett GeForce 3, kommer jag få bättre fps i till exempel Counter-strike och andra spel ? ( Med lite kommandon osv)

Tack på förhand!

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Medlem

Lätt

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Geforce 3 spöar fx5200 lätt

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Fasen vad götte!

Kommer jag kunna fixa en 100 fps med det kortet ? (Behöver inte berätta vad jag har för dator för jag vet att den klarar det )

Tack för snabba och bra svar

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xMe
Fasen vad götte!

Kommer jag kunna fixa en 100 fps med det kortet ? (Behöver inte berätta vad jag har för dator för jag vet att den klarar det )

Tack för snabba och bra svar

Utan problem... Antar att du menar CS?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Geforce 3 spöar fx5200 lätt

Jag förstår verkligen inte hur Nvidia misslyckats så fatalt med FX5200 korten, varför släppte de ens korten när ett 2 generationers äldre kort är bättre? Tog det helt stopp i deras utveckling eller hur låg det till?

Visa signatur

nullak-nullak-nullak-nullak-nullak
--INGALUNDA SÄGER BARBRO-!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjörövarfabbe
Jag förstår verkligen inte hur Nvidia misslyckats så fatalt med FX5200 korten, varför släppte de ens korten när ett 2 generationers äldre kort är bättre? Tog det helt stopp i deras utveckling eller hur låg det till?

misslyckades gjorde dom inte.. dom gjorde ju det med mening. Typ samma som med X600 och X300 nu... Antar att det finns ett skäl till att dom gör så

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjörövarfabbe
Jag förstår verkligen inte hur Nvidia misslyckats så fatalt med FX5200 korten, varför släppte de ens korten när ett 2 generationers äldre kort är bättre? Tog det helt stopp i deras utveckling eller hur låg det till?

Girighet och kapitalism. As simple as that.

Permalänk
Medlem

Testade kortet nu vilket gav mycket bättre resultat ja, fasen vad gött det va

Men visst ... jag kanske inte alltid har 100 i fps, utan kanske runt en 80-90 men det klarar jag mig med (inkls lite konfning av CS )

Tack för alla svar

Peace

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Medlem

det kort som sålt bäst av alla FX-korten är just FX5200... ren marknadsföring säljer ett billigt skitkort med namn som de dyrare bra korten. Så tror konsumenterna som nite kan något att det är bra.. för dom har hört att nvidia har nya bra "FX-kort" ..

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Geforce 3 spöar fx5200 lätt

jasså???
jag har både ett 5200 och gf3 och mitt gf5200 presterar (eller lika) bättre i allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
jasså???
jag har både ett 5200 och gf3 och mitt gf5200 presterar (eller lika) bättre i allt!

GF3mx?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
GF3mx?

Nvidia gjorde inga MX-kort i Geforce3-generationen...

Visa signatur

Intel Core i7 965 | Intel DX58SO | Intel X25-M 80 GB SSD | OCZ Platinum 6 GB | Gigabyte 4850 1 GB | Corsair HX 620 | Samsung F1 1TB | Thermaltake DH 101 VF7000BNS

Permalänk

De gjorde Geforce 3, Geforce 3 Ti200 och Geforce 3 Ti500.
Ti200 var en underklockad Geforce 3:a och Ti500 var en överklockad.

En Ti200 suger luden apa ifall man inte överklockar kortet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

[quote] En Ti200 suger luden apa ifall man inte överklockar kortet. [quote]

faktum är att gfTI200 inte suger eftersom den var endast var ca 20% sämre än gf3 och jag skulle gissa på att det är ca runt 30% långsammare än gf3ti500. Tänk dig ett budjetkort för en billig peng som bara presterade 30% sämre än x800xt, det skulle jag köpt.
Nej gf3ti200 var ett riktigt jävla bra kort (som enkelt gick att klocka upp i gf3500 (tänk ett kort för kanske 2000kr som går att klocka till ett x800xt med orginalkylning))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
De gjorde Geforce 3, Geforce 3 Ti200 och Geforce 3 Ti500.
Ti200 var en underklockad Geforce 3:a och Ti500 var en överklockad.

En Ti200 suger luden apa ifall man inte överklockar kortet.

Jo idag är Ti200 inte värst vass, men den var länge det mest prisvärda kort på marknaden. Billigt, bra prestanda och lätt att klocka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fin_sliparn
Nvidia gjorde inga MX-kort i Geforce3-generationen...

Okej. Det var därför jag gjorde ett "?" För jag var lite tveksam

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Jo idag är Ti200 inte värst vass, men den var länge det mest prisvärda kort på marknaden. Billigt, bra prestanda och lätt att klocka.

Tyckte inte det var så värst bra när jag fick det från första början.
Massa drivrutinsproblem m.m. Sen var jag tvungen att klocka den lite för att kunna komma upp i nån fart alls i spel.

Ett Ti200 må ha varit prisvärt men det var långt ifrån lika bra som den tidigare Geforce 3:an och låg långt bakom Ti500:an. (Ganska självklart)
Man måste veta vilken version av kortet det är ifall man ska kunna säga om det är bättre eller sämre eller lika bra som ett 5200 t.ex.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if