Förberedelser inför doom3 - maximal upplevelse? (EJ WAREZ!!!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
D3 ska inte ha någon musik utan ambient soundtrack, vet inte vad som menas med det.

Alltså, musik kommer det ju finnas... som jag uppfattat det iaf... sen att det inte är ett soundtrack som loopar (typ) är ju en annan sak...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Sålde du ferrarin för det där?

Hoppas att du har en Vapochill LS till den där annars lär du få spö av min ;).

Jag kommer då testa ULTRA HIGH. A64 har suverän bandvidd och låga latencies och mina minnen är goda för 255 Mhz och processorn har varit uppe i 2,9 så jag hoppas det ska räcka en bit

Har inte kollat vad min 6800 ULTRA gör en men de som har det kortet jag har har fått upp den i 465 så det verkar ju lovande

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Hoppas att du har en Vapochill LS till den där annars lär du få spö av min ;).

Jag kommer då testa ULTRA HIGH. A64 har suverän bandvidd och låga latencies och mina minnen är goda för 255 Mhz och processorn har varit uppe i 2,9 så jag hoppas det ska räcka en bit

Har inte kollat vad min 6800 ULTRA gör en men de som har det kortet jag har har fått upp den i 465 så det verkar ju lovande

Jasså, så du har fått tag på ett kort med 512mb minne? Ja där ser man, utvecklingen går framåt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN
Du måste gett 40k för din dator.

Har inte betalt för mycket, typ två av diskarna (en raptor och en 80 gigs WD SE) samt mina brännare och skärmen.
O så moderkortet då som jag ska springa ut o köpa imorrn.

"Hoppas att du har en Vapochill LS till den där annars lär du få spö av min"
nope, gammal hederlig fläkt bara
just fan ny fläkt måste jag också ha

ska nog passa på och äntligen köpa en ny DVD-brännare också
*undrar om SBS har fåt in Aopens 16x DVD+R med Dual Layer-stöd ännu* annars får det bli en NEC ND-2510 <i>tills vidare</i> (blir till att skaffa en med 16x och stöd för DL i 4x så fort de anländer, DL i 2.4 låter som rena mardrömmen :/ )

"Jasså, så du har fått tag på ett kort med 512mb minne? Ja där ser man, utvecklingen går framåt..."
Det går att köra Ultra även om man inte har 512 MB på graffet. DOck så cachar den ju massa texturer i vanliga RAM-minnet då (därav qvists kommentarer om A64s bandbredd)

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

Jo det har sina fördelar att få recensionsex när man recenserar hårdvara. Men får ni verkligen behålla dem räknas inte det som mutor?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halicon
Jasså, så du har fått tag på ett kort med 512mb minne? Ja där ser man, utvecklingen går framåt...

Jag tror du missförstått detta. 512 mb är inte ett krav för ULTRA HIGH. Det är bara ett krav för att ULTRA HIGH ska aktiveras automatiskt ;). Du måste aktivera det manuellt om du inte uppfyller hårdvarukraven.

Det används ingen kompression i ULTRA High så det ställer betydligt högre krav på att ha mycket texturminne då men om du har en tillräckligt snabb processor och Ram minne så kan det kanske gå. Du riskerar dock att få "stutters" så att säga att det går hackigt.

Jag får se hur det går. Hoppas Elgiganten är snabba på att leverera.

Skulle vara jäkligt skönt om man kunde köra 1280x960x32 4xaa 8x aniso i ULTRA HIGH åtminstone. Så nära helvetet man kan komma får man hoppas

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Jo det har sina fördelar att få recensionsex när man recenserar hårdvara. Men får ni verkligen behålla dem räknas inte det som mutor?

Jag tror du missförstått detta. 512 mb är inte ett krav för ULTRA HIGH. Det är bara ett krav för att ULTRA HIGH ska aktiveras automatiskt ;). Du måste aktivera det manuellt om du inte uppfyller hårdvarukraven.

Det används ingen kompression i ULTRA High så det ställer betydligt högre krav på att ha mycket texturminne då men om du har en tillräckligt snabb processor och Ram minne så kan det kanske gå. Du riskerar dock att få "stutters" så att säga att det går hackigt.

Jag får se hur det går. Hoppas Elgiganten är snabba på att leverera.

Skulle vara jäkligt skönt om man kunde köra 1280x960x32 4xaa 8x aniso i ULTRA HIGH åtminstone. Så nära helvetet man kan komma får man hoppas

Spelet kommer att stanna upp medans den rensar och lägger in nya texturer i grafikminnet. Om du pallar med att spelet stannar upp och "Loadar" så är det ju grönt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Spelet kommer att stanna upp medans den rensar och lägger in nya texturer i grafikminnet. Om du pallar med att spelet stannar upp och "Loadar" så är det ju grönt.

Då hinner man ju torka av svettet från händerna =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
D3 ska inte ha någon musik utan ambient soundtrack, vet inte vad som menas med det.

typ det är likt chillout, fast ändå inte. kan nog göra spelets skräck nivå lite högre

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Det ska ju var ett mörkt rum på natten i ett ödsligt hus ute på landet, närmaste granne bor 5km bort, regna, kan oska lite på avstånd så det lyser upp lite igenom fönstret, kollar ut ser bara skog, ensam hemma, självklart hög sourrand ljud... om man inte blir lite rädd för en zombie som kommer upp bakom en då så ska man inte spela det spelet

Visa signatur

AMD 64 +3000 | MSI K8N SLI | 6800GT | 2x Kingstone 512ddr | 1x 300gb (Seagate) 2x 250gb(Maxtor) 1x 80gb (Maxtor)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
GeForce 6800 Ultra Extreme klockat till 470/1200

När kommer din review på 6800NU, 6800UE och allt vad det nu var som du skrev på NH att den skulle vara uppe i ca 2 veckor efter x800 realesen?

Permalänk
Medlem

Imorgon+10 dagar så ska jag:

1. Åka till affären, köpa massor med Pepsi Max.
2. Hämta silvertejpen, dra ner rullgardinen, och tejpa för alla glipor.
3. Skaffa en fläkt, alternativt hoppas på dåligt väder.
4. Skruva upp stereon på två snäpp högre än jag brukar ha.
5. Åka och hämta spelet på posten.
6. Hälla upp ett glas Pepsi och börja installera.
7. SPELA! SPELA! SPELA!
8. Däckat i brist på sömn.
9. SPELA! SPELA! SPELA!

Kommer bli kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
8. Däckat i brist på sömn.

Kommer bli kul.

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netfrogg

Vad menar du med det där egentligen, det finaste som finns är ju när man somnar sittandes i stolen framför dator, som på DHW03, var uppe i 3 dygn, lagom skönt att somna efter det vill jag lova!

Permalänk
Avstängd

doom3 har äkta 6.1 ljud

Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Avstängd

hur fel är det att ladda ner spelet nu och sen köpa det när det kommer ut i europa? jag vette tusan om jag kan vänta ca 2 veckor =/

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem

Jag laddar upp med nya Megaworks 550THX (kommentarer om dem tack!) och ett 6800 GT fast nytt graffe blir det först när Gainward kommer ut med sin ega revision.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk

Att lyssna på extern musik till doom3 lär ungefär vara som att ha sex iförd astronautdräkt imho

Vem kollar på en rysare och lyssnar på musik samtidigt?

För min del: Lurar (har inga vidare högtalare iallafall), pilsner, tilltugg, mörkt och inga husdjur som kan hoppa upp i knät på en. *hurrrr* Ser bra läckert ut. Läste ni testet från 64bit.se? Ang hårdvara, mycket intressant.

Annars finns den här:

http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQ0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Spelet kommer att stanna upp medans den rensar och lägger in nya texturer i grafikminnet. Om du pallar med att spelet stannar upp och "Loadar" så är det ju grönt.

Har du testat ;). Om minneshastigheten och hårddisken är snabb nog kanske du inte ens märker av att det stannar upp ;). John Carmack har sagt att det är möjligt att köra ULTRA High utan 512 mb grafikminne utan att det hackar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Jag laddar upp med nya Megaworks 550THX (kommentarer om dem tack!) och ett 6800 GT fast nytt graffe blir det först när Gainward kommer ut med sin ega revision.

Megaworks är kanon! Jag har dem och jag ångrar mig inte en sekund.

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Skippa musiken.

Musik i spel överhuvud taget är irriterande, det förstör nästan stämmningen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Har du testat ;). Om minneshastigheten och hårddisken är snabb nog kanske du inte ens märker av att det stannar upp ;). John Carmack har sagt att det är möjligt att köra ULTRA High utan 512 mb grafikminne utan att det hackar

Hehe, har du något i ögat?

Har för mig att carmack sa just det att spelet kommer stanna upp medans den flushar grafikminnet.

Permalänk
Medlem

Nope han sa att det fanns en stor risk för det ;). Fan det är något fel på mitt vänsteröga

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Nope han sa att det fanns en stor risk för det ;). Fan det är något fel på mitt vänsteröga

Ehhh...höger menar du väl

Permalänk

Ja ta bara inte för högt ljud dock... ljudet är äckligt originelt och kan skrämma skiten ur dig... (Ska det vara så eller är det bara jag som är en mes??? :D:D)

Permalänk
Medlem

Ljud! Funderar på att köpa en sån här: http://www.battlechair.com/5.aspx, synd bara att den kostar multum, men en "subba" i ryggen borde kännas ganska fint med Doom3 =D

[Edit] http://www.battlechair.com/5.aspx

Visa signatur

Intel 3,2ghz Shuttle sb62g2 1st 10000rpm Sata 39gb(wd) 1st 250gb maxtor extern 1st 300gb maxtor extern asus radeon 9800xt 256mb (5st 200gb seagate +120gb maxtor i servern)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Totto
Ljud! Funderar på att köpa en sån här: http://www.battlechair.com/5.aspx, synd bara att den kostar multum, men en "subba" i ryggen borde kännas ganska fint med Doom3 =D

Fixa till länken, ta bort kommat på slutet

Permalänk

Vet att min NAD C352 och mina CW V12-F klarar att skräma mig ganska bra

Permalänk
Medlem

äh, CW är inget välljud, bara bas och dunka dunka

Permalänk
Medlem

Fan, jag blev tokskrajj när jag spelade Quake II (singel-player) ensam så för mig blir det följande:

Bjuda in massa polare.
Sätta på hög musik, helst med någon gungig Brittney-pop.
Ställa ner grafiken så att jag dels inte ser de otäcka monstrena samt så att jag utan lagg kan springa ifrån dem.
Stänga av alla ljudeffekter och musik.
Tända alla lampor.
Förbereda en tecknad film i DVD-spelaren så att jag kan koppla av om det skulle bli för läskigt.
Hålla fingret på strömbrytaren så att jag snabbt kan avsluta spelet.

Satsar på att klara spelet på super-easy med hjälp av fusk (noclip, god mode, alla vapen etc.).

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Fan, jag blev tokskrajj när jag spelade Quake II (singel-player) ensam så för mig blir det följande:

Bjuda in massa polare.
Sätta på hög musik, helst med någon gungig Brittney-pop.
Ställa ner grafiken så att jag dels inte ser de otäcka monstrena samt så att jag utan lagg kan springa ifrån dem.
Stänga av alla ljudeffekter och musik.
Tända alla lampor.
Förbereda en tecknad film i DVD-spelaren så att jag kan koppla av om det skulle bli för läskigt.
Hålla fingret på strömbrytaren så att jag snabbt kan avsluta spelet.

Satsar på att klara spelet på super-easy med hjälp av fusk (noclip, god mode, alla vapen etc.).

Sådana som du borde inte finnas