Permalänk
Medlem

Täckningsmätaren på k700i

Jag har nylögen köpt en k700i och är mkt nöjd med den. Förutom att färgen och en fyrkant runt täckninsmätaren alltid är i färgen blå. Det ser rätt fult ut när jag har en bakgrundsbild som inte passar med blått.

Någon som vet om jag kan ändra färg på täckningsmätaren eller ta bort den helt?

Om ja. Hur gör jag?

Permalänk
Medlem

Den förmodligen oifyllda "blåa fyrkanten" visar om du har GPRS-täckning och om den är ifylld så har du just det... gprs-täckning.

Den går så vitt jag vet inte att byta färg på/ta bort.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Den förmodligen oifyllda "blåa fyrkanten" visar om du har GPRS-täckning och om den är ifylld så har du just det... gprs-täckning.

Den går så vitt jag vet inte att byta färg på/ta bort.

jobbigt ...vore smidigt om det går göra den osynlig ... den är inte fin att ha där när man har en annan visningsbild än blå.

Permalänk
Medlem

Om du inte använder GPRS så kan du ju alltid inaktivera det. Fyrkanten kommer då att tas bort, i vartjefall på min Z600 gjorde den det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Man kan inaktivera GPRS helt och hållet om man vill.
När man skapar Datakonton(mail, wap osv) så väljer man om man vill använda GSM eller GPRS, väljer man GPRS där så kommer telefonen aktivera GPRS då den behöver det.
Jag kör så på min K700i.