Permalänk

Har även börjat med toppen på burken ink 3 st fläktgaller

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Ett tips kör lite drybruching med en eller flera andra färger så får du en jävligt cool effekt. Blir ett otroligt djup i texturen då.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Ett tips kör lite drybruching med en eller flera andra färger så får du en jävligt cool effekt. Blir ett otroligt djup i texturen då.

Funderar på lite silver.Hur gör man (har aldrig gjort det förrut)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Funderar på lite silver.Hur gör man (har aldrig gjort det förrut)

Doppa penseln i färg, "måla bort" det mesta av färgen på ett löst papper och highlighta sedan texturen med den torra, färgade penseln.

Tror det är så man gör.

Permalänk
Proffsmoddare

jepp man har extremt lite färg i penseln och bara nuddar ytan. Om man ska ha flera toner så kan man ha lite mer färg i första omgången sen mindre o mindre. Börja alltid med de mörkaste nyanserna och ta de ljusa till sist. Du kan ju ta en bradbit och slänga på lit plastic padding och testa lite först. I värsta fall kan man ju alltid grunda om det om man har misslyckats.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
jepp man har extremt lite färg i penseln och bara nuddar ytan. Om man ska ha flera toner så kan man ha lite mer färg i första omgången sen mindre o mindre. Börja alltid med de mörkaste nyanserna och ta de ljusa till sist. Du kan ju ta en bradbit och slänga på lit plastic padding och testa lite först. I värsta fall kan man ju alltid grunda om det om man har misslyckats.

Förslag på nån bra färg? (Inte nyans utan sort)

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Förslag på nån bra färg? (Inte nyans utan sort)

Jag använder alltid Humborol modellfärger dom är lättjobbade och går fint att blanda till nyanser med.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

hoho, finfint!
Väntar på nya bilder.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Bitte ein Bit!!!!

Permalänk
Medlem

alltså du kan väl inte bygga en burk av en trälåda hur varmt kmr det inte bli när du sluter den tätt? jag bara undrar ...

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem

och de 3 st 120mm hålen han har gjort kommer inte alls hjälpa till?

tänk lite nu va? bara för det är större godtjoklek på ett chassi betyder inte det att det blir en masung

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiizard
alltså du kan väl inte bygga en burk av en trälåda hur varmt kmr det inte bli när du sluter den tätt? jag bara undrar ...

har du hört talas om chassifläktar och deras användningsområden

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Master_PH

har du hört talas om chassifläktar och deras användningsområden

HAHAHA given kommentar,
Förövrigt så tycker jag att den "lilla" förändringen har blivit riktigt nice och bättre än den förra planerningen

Permalänk
Medlem

nu börjar man få ett humm hur det kommer se ut.. rätt najs men ser ut som att nätet inte är riktigt spännt / rakt fast det kanske är mina ögon som spelar mig ett spratt...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte kunna sova med den burken i rummet...

Visa signatur

Ibland pratar jag i nattmössan.

Permalänk
Medlem

nice, hoppas allt går din väg..

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Hur får du det fina utseendet på den plasticpuddingen? Är det någon viss teknik, för det blev riktigt bra!

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk

Har fixat till baksidan å toppen nu

Här är det olika färger på spacklet,för att det torkar olika

Visa signatur
Permalänk
Medlem

najs elitemodd.... hur vart det med vapena och skölden? men du har fortfarande inte svarat på min fråga lite l'ngre upp

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk

Jag måste bara fråga:
Är det att de små "taggarna" av spackel täcker färgen lite när man sprayar så att det får den där häftiga svart-grå effekten på färgen eller är det bara en blank färg som glänser i kameran så det ser så ut? Gillade skarpt hur det häver fram strukturen på bilderna.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
najs elitemodd.... hur vart det med vapena och skölden? men du har fortfarande inte svarat på min fråga lite l'ngre upp

Dom sitter väl? rakt.Man kan inte sätta nätet på nåt annat sätt.

Visa signatur
Permalänk

Jag tror han mena att de ser ut att vara ospänt, men det är väll bara lite buckligt?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Nu har jag lackat hela burken(Skall lackas en eller 2 gånger till),eftersom jag inte hade maskeringstejp hemma så får jag måla mer i morgon.(Runt fläktgallren m.m)

Kameran ljuger ju lite,det ser mycket bättre ut i verkligheten

Mvh elitemodd

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man, that's nice! Men borde du inte lacka fläktgallerna också?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaufmann
Man, that's nice! Men borde du inte lacka fläktgallerna också?

jo ev så tänkte jag det:) (men eftersom jag inte hade tejp så kunnde jag ju inte måla ända fram rill gallret)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det ser grymt snyggt ut ! Fast en sak bara, kanske bara är jag ?? men jag tycker det nästa ser lite för svart ut..? jag menar, ska du ha nå mera färger på det svarta..
Alldeles för enfärgat ! så heter det(eller??) fick tänka efter lite..

Permalänk

Det kommer lite mer skojiga grejer framåt nästa vecka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej, låter nice

Permalänk

jag vet inte om jag skall köra fläktar men blåa dioder eller om jag skall köra orginal(svarta),på nåt sätt så tror jag att det är snyggast med orginal

Visa signatur
Permalänk
Medlem

eller kanske röda dioder ?

Edit: jag tycker iaf att svart + röd + döskalle passar ihop