spela Risk på nätet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2003

spela Risk på nätet?

Hej

Jag undrar om det finns något ställe där man kan spela Risk på nätet, gratis.

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skanör
Registrerad
Jan 2004

Undrar jag med. Hade varit roligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindome
Registrerad
Feb 2002

Lingonmannen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2004

Blip.se

Finns en massa spel där (bl a klassiska)

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

warcraft3 har en variant men är inte likt riktiga brädspelet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Finns ingen risk med att spela på nätet!

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fanders
Registrerad
Sep 2012

Skaffa Risk II och WarZone.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av sandbergerik:

warcraft3 har en variant men är inte likt riktiga brädspelet

Skrivet av QQmore:

Finns ingen risk med att spela på nätet!

Skrivet av 0LD5K00L:

Skaffa Risk II och WarZone.

Varför dra upp och svara på en 8år gammal tråd?
Jag menar.... ÅTTA ÅR!?
WHY!?

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Dec 2006

Alltid likdant, varje dag! haha

GTX 260 | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

åh saknar "general" på blip, snabbt och enkelt riskspel med ranking

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012

spelade faktiskt RISK igår då det var spelkväll och så kommer denna tråden upp igen efter 8 år XD Coincidence I think not!

Men min fråga är då, går det? Vill typ bara kunna spela världsherravälde och inte med uppdrag och sånt skit. Vet ngn vart det går att spela hyffsat enkelt mot typ polare eller andra?

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Jan 2012

rofl... gammal tråd.

För folk som gillar Risk.... spela istället "Axis and Allies" 10ggr bättre.

Vet att det finns en Open Source av spelet, som är riktigt trevligt. Har inte lirat det på 2-3 år men... Enjoy
http://triplea.sourceforge.net/mywiki

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
Corsair Carbide Air 540 | Core i7 2600K | Asus P8Z68-V LX | 16GB Vengeance 1866 MHz | Fractal Deisgn Newton R2 1000W | Asus Xonar Essence ST | Radeon 7970 ghz | Mionix Naos 8200 | Ducky Shine 4 | Sennheiser 595 | Blue Yeti | Logitech c910+c920+c922 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norr
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av DavidtheDoom:

Varför dra upp och svara på en 8år gammal tråd?
Jag menar.... ÅTTA ÅR!?
WHY!?

Varför har vi sökfunktionen på sweclockers!????
Om tråden är 8 år, eller hur gammal som helst kan den väl vara aktuell för andra!

Ska vi skapa en ny tråd om samma ämne bara för att tråden är gammal?

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 8GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Extremaz:

spelade faktiskt RISK igår då det var spelkväll och så kommer denna tråden upp igen efter 8 år XD Coincidence I think not!

Men min fråga är då, går det? Vill typ bara kunna spela världsherravälde och inte med uppdrag och sånt skit. Vet ngn vart det går att spela hyffsat enkelt mot typ polare eller andra?

Tror fan att General på Blip är lättast lämpat

Skrivet av swenorth1:

Varför har vi sökfunktionen på sweclockers!????
Om tråden är 8 år, eller hur gammal som helst kan den väl vara aktuell för andra!

Ska vi skapa en ny tråd om samma ämne bara för att tråden är gammal?

Nej men galet att bara svara på en Random tråd som har en fråga kring ett ämne, Inte helt omöjligt att de personerna inte hänger på SWEC längre

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Kommer ihåg att jag körde Risk-liknande spel på BBS:er för länge länge sen (innan internet fick fotfäste bland allmänheten). Riktigt skoj, första onlinespelet jag någonsin kört.

Undrar om det inte var Global War. Så länge sen att jag glömt bort.
http://www.johndaileysoftware.com/products/bbsdoors/globalwar...

(Necro-tråden lever vidare)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av DavidtheDoom:

Tror fan att General på Blip är lättast lämpat

Nej men galet att bara svara på en Random tråd som har en fråga kring ett ämne, Inte helt omöjligt att de personerna inte hänger på SWEC längre

Blip finns inte längre, de la ner 2011 enligt deras sajt. Andra förslag?

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Hej!

Ja, gammal tråd. Men ingen har gett ett riktigt bra svar, så då ska jag göra det.

landgrab.net

LandGrab är ett spel baserat på Risk. I princip likadant, men med många fler sätt att spela. Dessutom finns det utöver den klassiska världskartan flera hundra andra kartor av hög kvalité. Och man kan spela med uppemot hundra motståndare per spel (på kartor med uppemot tusen områden). Man kan spela med allt från två minuter per drag, till en vecka. Det finns ett flertal avancerade turneringar att delta i. Sammanfattningsvis en helt fantastisk sida som är så mycket mer än bara Risk.

Det är gratis att spela ett begränsat antal spel. Vill man spela flera spel (mer än fyra tror jag) samtidigt måste man bli premium.

Om ni besöker sidan, skicka ett meddelande till mig. Jag heter Astillion. Jag kan lära er mer om hur man spelar. Jag har själv varit medlem på sidan sedan 2010.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Astillion:

Hej!

Ja, gammal tråd. Men ingen har gett ett riktigt bra svar, så då ska jag göra det.

landgrab.net

LandGrab är ett spel baserat på Risk. I princip likadant, men med många fler sätt att spela. Dessutom finns det utöver den klassiska världskartan flera hundra andra kartor av hög kvalité. Och man kan spela med uppemot hundra motståndare per spel (på kartor med uppemot tusen områden). Man kan spela med allt från två minuter per drag, till en vecka. Det finns ett flertal avancerade turneringar att delta i. Sammanfattningsvis en helt fantastisk sida som är så mycket mer än bara Risk.

Det är gratis att spela ett begränsat antal spel. Vill man spela flera spel (mer än fyra tror jag) samtidigt måste man bli premium.

Om ni besöker sidan, skicka ett meddelande till mig. Jag heter Astillion. Jag kan lära er mer om hur man spelar. Jag har själv varit medlem på sidan sedan 2010.

Fan va snällt! TS kanske fortfarande är sugen på risk nu 12 år senare

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2011

Knappast troligt eftersom Risk var utdaterat och redan för 12 år sedan.

Det har hänt mycket på brädspelsfronten och då speciellt de senaste 5-10 åren. Det gäller även krigsspel som är en rätt populär genre.

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Det är knappast utdaterat, det är många som fortfarande lirar Risk.

https://www.warlight.net är rätt smidigt för den som vill lira med polare eller andra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

https://generalnode.com/ är en nästan exakt kopia av general från blip.se. Nästan aldrig någon inne, men dra in på sidan och ha fönstret uppe så dyker det upp folk då och då, vem vet till slut kanske det går att dra igång en liten community!