Permalänk
Medlem

RemoteAmp

RemoteAmp fungerar med vilken nätverksanslutning som helst och låter dig styra musiken, redigera spellistor och mycket mer direkt från handdatorn.

Hittade detta guldprogram för några dagar sedan, och kommit till underfund med att det fungerar helt suveränt. Nu har jag ett bibliotek med all min musik, och jag kan söka och sköta uppspelningen via min handdator. Datorn som spelar musiken syns inte till.

Fungerar helt underbart, och är riktigt snabbt. Bör helt klart testas!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar vara ett schysst program, ska provas.

s.c.s.i.>>Kör du någon vnc-klient? Om så är fallet, vilken och hur bra/dåligt fungerar det?

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

Nix, har tyvärr aldrig provat ett sådant. Men jag har hört att den medföljande Windows Terminal ska vara rätt ok.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

finns Pocket pc VNC viewer. http://www.cs.utah.edu/~midgley/wince/vnc.html
Används tillsammans med http://www.realvnc.com/ .
Tänk bara på : "VNC client is not compatible with VNC 4.0 server, unless the server is configured to provide 3.x VNC protocol."

ot : s.c.s.i. ... har för mig att du pratat om ett svenska-istället-för-engelska-program till pocketpc. Har du länk till det eller misstar jag mig helt?

Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000
"Hardware: the parts of a computer that can be kicked." / Jeff Pesis

Permalänk
Medlem

Menar du tangentbordsuppsättning?
Troligen inte va?
Har iaf det på min ftp:
tobias.wetterskog.com/filer/swe.exe

Permalänk
Medlem

Funkar det till en A925 tro ?

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orca10
ot : s.c.s.i. ... har för mig att du pratat om ett svenska-istället-för-engelska-program till pocketpc. Har du länk till det eller misstar jag mig helt?

Kanske, men du får nog förklara lite bättre vad du pratar om, än "svenska-istället-för-engelska-program"..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeax
Funkar det till en A925 tro ?

A925 kör Symbian som OS, RemoteAmp är för PocketPC / Windows Mobile.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

segt.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

men klart var det teckenuppsättning jag menade tack totoo...

ursäkta s.c.s.i. .. är för trött för att förklara bra

hmm... vad gör den där teckenuppsättningen gentligen? installerade den, men märker ingen skillnad... ska den inte byta ut så de där engelska "hjälporden" (t.ex. när man skrivit "imm" så visar den en rutan ovanför med "immortality") till svenska?

Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000
"Hardware: the parts of a computer that can be kicked." / Jeff Pesis

Permalänk
Medlem

Den ändrar förmodligen bara OnScreen-tangentbordets layout från engelska till svenska, altså, lägger i princip till å, ä och ö.

Jag har läst någonstans om hur man kan få en svensk ordlista, ska se om jag hittar igen det. Men efter lite övning så går det nästan snabbare att skriva hela orden än att använda förslagen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jaha, jo den ändrade onscreentangentbordet efter att jag softresetat den.. det blev riktigt användarvänligt nu

Ja, se om du kan hitta det, hade varit fint att testa... tack så mycket

EDIT: ot : s.c.s.i.... vad använder du för program för att encoda avi filmer till handdatorn? (jag antar att du använder din handdator för att se på film)

Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000
"Hardware: the parts of a computer that can be kicked." / Jeff Pesis

Permalänk

Ett program jag använder flitigt för att encoda filmer är pocketDivxEncoder, otroligt bra och gratis! Funkar både med QVGA och de nyare VGA upplösningarna... Vet dock inte om den klarar avi, värt att prova...

http://divx.ppccool.com/langue.php?lang=EN

Permalänk
Medlem

RemoteAmp är så otroligt bra och smidigt, bara att ligga och softa i sängen och kontrollera winamp på ett otroligt smidigt sätt. Wireless är underbart.

orca10>>Tack för VNC-tipset, ska prövas.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag