Permalänk
Medlem

Modguide sökes!

Hej!

Jag har tänkt nu i flera dar på en present till en tjejkompis. För några dagar sedan så berättade
hon att hon skulle flytta och i samband med flytten så skulle hon få en ny dator av sin far.
Då kom jag på ideén att slå in hennes dator i flufftyg samt ge henne en "nallecam" i present.

Men problemet är..

1. )Jag har aldrig arbetet med metall och tyg samtidigt, ska man ha ett speciellt lim?

2. )Hur blir det runt kanterna? Blir det inte för tjockt = Går inte att stänga sidan.

Ni som har slagit in flufftyg på era datorer, kan ju dela med er av era erfarenheter samt tips.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Är det sådant du menar? Jag drog på lite över fotpallen, med häftapparat.
Men det kanske inte är så aktuellt i metall å andra sidan^^

Visa signatur

Blah...

Permalänk
Medlem

Det finns väl ngt sorts tyglim som fastnar både på metall och tyg?

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk

Något som fastnar på metall, borde ju fastna på tyg också?

Visa signatur

P4 - 3,2 gHz || 1024 Mb ram @ 400x2 Mhz || 120 Gb S-ATA barracuda x2 || 19' CRT || PowerColor x800pro VIVO|| Chaintech 9CJS ZENITH ||

Permalänk
Medlem

Jo det borde det ju göra, men kan ingen ge ett tips på ett bra metall lim då?

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Permalänk

kanske limpistol ?

Permalänk
Medlem

Men kommer det hålla i längden då? Har inte haft så mycket kontakt med limpistol. Har för mig att det är rätt mjukt = lossnar lättare?

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArA
Men kommer det hålla i längden då? Har inte haft så mycket kontakt med limpistol. Har för mig att det är rätt mjukt = lossnar lättare?

beror helt på vad du har för limstift..
men jag skulle köra 2 komponentslim överallt.. det är garanterat att det håller.. har limmar massa högtalar tyg på det sättet

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk

ja epoxy skulle sitta stenhårt kör på de

Permalänk
Medlem

tänk på en sak iavsätt vilket limm du använder.. ANVÄND måttligt för mycket och det kryper igenom tyget = kaos..

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Okej, ska kolla runt lite var de säljer 2 komponentslim.

En kompis sa att man kunde använda sig av dubbelhäftande tejp.

Tack för alla svar

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Medlem

pl400 funkar på det mesta "sättlim" ... sen kan man ju köra loctites 2komponents loctite330 "sånt som gör att plexi smälter ihop" ... å andra sidan finns det ju både siliconlim och andra billiga varianter på biltema eller OKQ8 eller liknande

Permalänk
Medlem

Ok, ska åka till CO imorgon och införskaffa 2 komponentslim samt kolla på siliconlim.

Tack så mycket för alla svar

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA