Permalänk
3dfx Fanboy

Ghost Recon 2

Oj oj oj.. vad bra spelet är..

De har förbättrat iprincip allt som gick att förbättra..

Grafiken är helt grym, till och med med tanke på att det är xbox man lirar på.. Ljudet och stämningen i allmänhet är också i hög klass..

Rekommenderas varmt!

Det har varit en bra xbox-höst hittills!!

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem

Tyvärr blir det nog skit till pc... dom har gjort det för arkad/konsol vänligt nu.
Älskar GR och dom 2 expansion paketen... men jag har inte mycket hopp för den nya mer arkadaktiga GR2...

=/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Tyvärr blir det nog skit till pc... dom har gjort det för arkad/konsol vänligt nu.
Älskar GR och dom 2 expansion paketen... men jag har inte mycket hopp för den nya mer arkadaktiga GR2...

=/

Det skulle vara samma till PC och Xbox, men mer arkadaktigt till ps2:an.

Permalänk
3dfx Fanboy

Alltså.. så arkadmässigt är det faktiskt inte... Forcerar man 1st person view så påminner det faktiskt jävligt mycket om ettan..

Spelat igenom fyra uppdrag... och hittat lite fler småsaker som är lite störiga dock.. Först och främst så irriterar jag mig på att de spammar våg efter våg av fiendesoldater... Detta medför att om man inte avancerar på vissa ställen så kan man stå och skjuta i evighet... Är inte helt säker på om det är på det sättet men så känns det just nu i alla fall i kampanjuppdragen..

En annan grej som jag inte gillar är att det ofta krävs ett flertal skott innan fienden dör.. Detta påverkar realismen som gjorde de föregående spelen så bra... En headshot dödar förvisso direkt men en fullträff i bröstkorgen borde också belönas med en kill..

Det som är främst positivt är framför allt grafiken och banorna.. Grafiken är som jag skrev i det första inlägget, betydligt snyggare.. Checka bara vattnet på vissa banor.. Banorna är mycket mer varierade och inte lika enformiga som i ettan..

Ljudet är också grymt.. Man hoppar till av det otäcka lätet när ens soldat blir träffad.. Sen händer det mycket mer också.. Man hör massa bakgrundsljud, artillerianfall och helikoptrar..

Prioriterar liret utan tvekan framför Halo2 och Fatal Frame2 just nu i alla fall.. Den främsta anledningen till varför jag inte spelar det sistnämnda spelet är att jag är för feg dock :)...

Miskos betyg på GR2: 8.4 / 10

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck