Jag älskar komplett.se

Permalänk
Avstängd

Jag älskar komplett.se

Jag skickade in mitt trasiga moderkort, 2x radeon 9800pro till dom i torsdags. Idag fick jag mail.

Ena grafikkortet funkade (dom testade det 4 timmar 3dmark, 3 timmar quake 3)

Mitt moderkort byts ut mot ett mkt dyrare
Mitt andra 9800pro byts mot ett 9800xtAIW.

ALLT UTAN AVGIFT.
Jag älskar komplett.se från och med nu. bättre service finns inte.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk

Re: Jag älskar komplett.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
Ena grafikkortet funkade (dom testade det 4 timmar 3dmark, 3 timmar quake 3)

haha! galna i 3DMark?

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem

komplett e lätt bäst! riktigt bra att ha å göra med om det blir fel på något.!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk

Jag håller verkligen inte med!!
Två veckor efter att jag fått min dator från komplett så började fläkten låta konstigt, den gick ned i varv och rasslade som fan. Jag mailade dem och jag sa att jag ville ha en ny fläkt, en 15mm. Några dagar senare får jag en ny fläkt i brevlådan, 25mm dock. Dessutom hade den fyra hål på kontakten så den passade naturligtvis inte. Jag mailade dem igen men fick inte något svar. Efter en vecka ringde jag upp dem och frågade ifall de kunde skicka en fläkt som passar.
"Javisst", sa dom, "men då måste du skicka tillbaka allting så vi kan testa ifall det är fel på den". "Nej tack", sa jag och lade på.
Ska det vara så svårt att byta ut en enda fläkt? De borde ju kunna få tag i nya direkt från tillverkare. Nu låter fläkten förbannat illa och stannar i mellan åt. Aldrig att jag handlar därifrån igen..

Visa signatur

Shuttle SK83G | AMD Athlon64 3200+ | 512MB Corsair Value | NEC ND-3500A | Leadtek 6800nu @16x1, 6vp 410/870 1.2V

Permalänk
Medlem

Komplett är hur sjyssta som helst:-D

Visa signatur

Yo feel teh_flow!

Permalänk
Medlem

komplett = helt klart bäst.

Permalänk
Medlem

komplett är bra, har en polare som köpte en boxad prolle därifrån nyligen, och den boxade kylaren började rassla o låta fan redan andra dagen, han mailade dom och sa som det var, och dom skickade en ny kylare till han utan protest.. gratis

så komplett är en av de bättre webb-butikerna jag vet om iaf, tillsammans med Db.com

Visa signatur

kaka

Permalänk
Medlem

Re: Re: Jag älskar komplett.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av potatisodlare
haha! galna i 3DMark?

Vanligt felsökningsprogram tillsammans med memtest och Sisoft Sandra Burn In test. Är vad jag använder när jag bygger datorer på min praktikplats. 3DMark 2001 SE då det är det enda man kan ställa in att köra 10 gånger utan att regga det.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag har då nå fel på datorn. (Se länk nedan).
Jag fick inte skicka tillbaka komponenterna. Jag måste veta vilken utav komponenterna som strular. Fan vad jag börjar ogilla komplett.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=37823...

Permalänk
Medlem

har blivit sviken av komplett 2 ggr så det företaget kan dra åt ******

tacka vet jag SBS-data. beställde ett nytt grafikkort därifrån och fick 2 dagar senare. Fick senare problem och mailade deras support. De skickade 8 separata mail med intruktioner om hur jag skulle kunna lösa problemet. Aldrig blivit så bra bemött tidigare! Helt klart något att rekommendera

http://www.sbs.o.se/

Visa signatur

//I never sleep, cause sleep is the cousin of death//

Permalänk
Medlem

Kan oxå skriva under på att komplett har suverän service. Har aldrig haft några problem med dom. Bästa butiken på nätet som jag har handlat från.

Visa signatur

A64 SanDiego 3700+, 1024 CZ BH6
Asus 7800GTX
DFI NF4 Ultra-D

Permalänk
Medlem

Tror aldrig jag kommer att handla från en onlinebutik igen mest för att jag hatar postgång!!!

Skönt att bo i Luleå så man har tillgång till Overclockers butiken. Lite högre pris, visst men allt annat kompenserar det. Kompetens, service, också den där känslan av att om nått går åt helvete så behöver man inte oroa sig för att det ska bli en massa tidskrävande bök. Oslagbart

Visa signatur

Antec Sonata | P4C 2.4 GHz | Adata 3200 2x512 | Abit IC7 | Connect3D 9800SE AIW |

Permalänk
Medlem

Tycker både komplett.se och db.se har bra support. Hatar dock att behöva skicka tillbaka saker när dom är trasiga. db är jävligt långsamma, tog dom 3v att byta ut ett trasigt mobo, och när jag öppnade paketet upptäckte jag att dom skickat tillbaka samma kort, så det var bara skicka tillbaka igen

Komplett har vart snabbare på att skicka tillbaka saker på returer. Ska ta tid nu, skickade in mitt graffikort idag (igår alltså) 7/12.

Permalänk
Medlem

DB e riktigt sega så komplett e o föredra

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Tycker det är löjligt att gnälla på en butik för att man haft problem med en enda komponent, typ en fläkt, som man inte ens vill skicka in för felsökning. Tänk om butikerna skulle skicka ut nya grejor varenda gång till kunder som ringer och säger att de har en komponent som är trasig. För att butiken i sin tur skall få en returvara så måste de ju också skicka in den trasiga till leverantören så de kan ju inte skicka ut massa artiklar utan att få något tillbaka, det blir mkt pengar för dem till slut. Sedan kan ju inte butiken hållas skyldiga till att en komponent är trasig eftersom de inte kan plocka upp och testa varenda artikel de levererar, det är ju inte realistiskt.

Komplett är ju faktiskt en av de butikerna som har den absolut bästa servicen och jag har aldrig haft problem med dem. DB är ju rätt bra de också men det är ju som sagt rätt sega vid returer men de brukar lösa det bra ändå. Komplett tar ju också t.ex. hand om returer på hårddiskar inom hela garantitiden, andra butiker brukar ju bara göra det första året och sedan skall man själv skicka disken till t.ex. Hitachi, Seagate m.m. det är ju bra.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Avstängd

Håller till fullo med Wizard.

Jag brukar dock lämna in mina saker personligen till Komplett, men det är mest för att jag kan Har alltid gått fort hos dem och jag handlar hellre där än någon annanstans bara för jag tycker deras support är outstanding (plus att de har ett stort sortiment)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Tycker det är löjligt att gnälla på en butik för att man haft problem med en enda komponent, typ en fläkt, som man inte ens vill skicka in för felsökning. Tänk om butikerna skulle skicka ut nya grejor varenda gång till kunder som ringer och säger att de har en komponent som är trasig. För att butiken i sin tur skall få en returvara så måste de ju också skicka in den trasiga till leverantören så de kan ju inte skicka ut massa artiklar utan att få något tillbaka, det blir mkt pengar för dem till slut. Sedan kan ju inte butiken hållas skyldiga till att en komponent är trasig eftersom de inte kan plocka upp och testa varenda artikel de levererar, det är ju inte realistiskt.

Komplett är ju faktiskt en av de butikerna som har den absolut bästa servicen och jag har aldrig haft problem med dem. DB är ju rätt bra de också men det är ju som sagt rätt sega vid returer men de brukar lösa det bra ändå. Komplett tar ju också t.ex. hand om returer på hårddiskar inom hela garantitiden, andra butiker brukar ju bara göra det första året och sedan skall man själv skicka disken till t.ex. Hitachi, Seagate m.m. det är ju bra.

Men herregud säger jag bara. Om datorn inte går att använda på grund av en fläkt så ska det banne mig räcka med att skicka in bara fläkten. Inte ska man väl behöva skicka in hela alltet när man vet vad som felar? Jag hade mer än gärna gått med på att skicka in bara fläkten men de skulle ju ha in hela datorn!! Om ett grafikkort är defekt behöver man ju inte skicka in hela datorn. Dessutom är det billigare att ersätta en fläkt, det kan väl inte gå på mer än en hundring..

Visa signatur

Shuttle SK83G | AMD Athlon64 3200+ | 512MB Corsair Value | NEC ND-3500A | Leadtek 6800nu @16x1, 6vp 410/870 1.2V

Permalänk

Blev mycket irriterad på Datorbutiken,när dom skickade mig ett radeon 9600pro,men jag hade beställt och betalat för ett radeon 9800pro.

Blev ju besviken när man trodde att man skulle få sätta igång o få spela.
Så var den helgen förstörd..

Men det löste sig tillslut och nu är det glömt.
Sen kan ju alla göra fel,men huvudsaken är ju att man får bra support och att det går bra att skicka tillbaka grejerna.

Men det är ju lite underligt att några personer får bra support och andra inte.

Det var nog enda gången jag har haft något problem med någon onlinebutik.

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monoradio
Men herregud säger jag bara. Om datorn inte går att använda på grund av en fläkt så ska det banne mig räcka med att skicka in bara fläkten. Inte ska man väl behöva skicka in hela alltet när man vet vad som felar? Jag hade mer än gärna gått med på att skicka in bara fläkten men de skulle ju ha in hela datorn!! Om ett grafikkort är defekt behöver man ju inte skicka in hela datorn. Dessutom är det billigare att ersätta en fläkt, det kan väl inte gå på mer än en hundring..

Men herregud själv. Vad är det för fläkt du gnäller om då? Är det CPU-fläkten? Isåfall så har du ju fått en 25mm fläkt som antagligen är bättre än den gamla och om den har Molexkontakt istället för 3-pins så är det ju bara att löda fast den gamla kontakten på den nya fläkten så får du ju det att funka.
Beställde du en komplett dator därifrån som de monterade ihop så vill de väl antagligen ha tillbaka den komplett eftersom de antagligen förutsätter att du inte kan montera bort CPU-flänsen med fläkt och skicka in. Jag har varit i kontakt med dem många gånger och att det skulle vara problem att skicka in t.ex. bara fläkten låter mkt konstigt, de brukar bara vilja ha in flera komponenter när det är problem med stabilitet/kompabilitet på t.ex. CPU, minnen, moderkort m.m. så de kan felsöka.

Det är ju bara att kontakta dem igen och be dem försöka lösa den lite smidigt och jag har svårt att tro att de inte skulle kunna hjälpa dig utan att behöva skicka hela datorn. Sedan är det ju viktigt att man klarar av att berätta vad felet är för man har ju hört om kunder som typ skriker och dömmer ut de som jobbar på supporten och tror att det skall skicka nya grejor på studs bara för att de säger det, då får man ju garanterat ett svar som att skicka in allt.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Jag reklamerade mitt trasiga 9800Pro till Komplett. Det tog 7 veckor innan jag fick ett nytt.

Ofattbart lång tid enligt mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Men herregud själv. Vad är det för fläkt du gnäller om då? Är det CPU-fläkten? Isåfall så har du ju fått en 25mm fläkt som antagligen är bättre än den gamla och om den har Molexkontakt istället för 3-pins så är det ju bara att löda fast den gamla kontakten på den nya fläkten så får du ju det att funka.
Beställde du en komplett dator därifrån som de monterade ihop så vill de väl antagligen ha tillbaka den komplett eftersom de antagligen förutsätter att du inte kan montera bort CPU-flänsen med fläkt och skicka in. Jag har varit i kontakt med dem många gånger och att det skulle vara problem att skicka in t.ex. bara fläkten låter mkt konstigt, de brukar bara vilja ha in flera komponenter när det är problem med stabilitet/kompabilitet på t.ex. CPU, minnen, moderkort m.m. så de kan felsöka.

Det är ju bara att kontakta dem igen och be dem försöka lösa den lite smidigt och jag har svårt att tro att de inte skulle kunna hjälpa dig utan att behöva skicka hela datorn. Sedan är det ju viktigt att man klarar av att berätta vad felet är för man har ju hört om kunder som typ skriker och dömmer ut de som jobbar på supporten och tror att det skall skicka nya grejor på studs bara för att de säger det, då får man ju garanterat ett svar som att skicka in allt.

Ja hur som helst så får inte en 25mm fläkt plats då det är en Shuttle jag äger, det får bara plats 15mm, och ja, det är cpufläkten/chassifläkten. Fyrapins-kontakten är ingen molex utan en vanlig fläktkontakt med ett "extra hål". Den ska gå att fästa men nu sitter det kondensatorer runt om så den får inte plats. Jag förklarade detta för komplett men fick inget svar alls. Så jag ringde och måste skicka in hela systemet för att de ska testa om fläkten är defekt. De sa nåt om att fläkten var inbyggd, så därför måste de ta in hela datorn. Men varför då?, hade jag köpt ett Chieftec-chassi där fläktar ingår så hade jag säkerligen inte behövt skicka in hela chassit.

Visa signatur

Shuttle SK83G | AMD Athlon64 3200+ | 512MB Corsair Value | NEC ND-3500A | Leadtek 6800nu @16x1, 6vp 410/870 1.2V

Permalänk
Medlem

Ok, visste inte att det var ett sådant chassie & fläkt, trodde det var en vanlig CPUlfläkt. I vilket fall som helst låter det konstigt att de inte kan fixa det åt dig utan att skicka in datorn, det är ju bara en lättåtkommlig fläkt. Kan du inte prova att "knippsa" bort det sista "hålet" på kontakten så den blir en 3-pins så den får plats eller är det fläkten som inte får plats. Tycker du skall snacka med dem igen, de måste ju kunna fixa en sån lätt sak och fläkten kan väl inte direkt vara svår för dem att checka utan din låda.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Jmedata är däremot ett jädra skitföretag...har haft problem med dom 3ggrmed dåliog service och fördröjda leveranser utan ett enda vettigt svar ifrån deras support..aldrig mer JME för mig.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 100mbit
Jmedata är däremot ett jädra skitföretag...har haft problem med dom 3ggrmed dåliog service och fördröjda leveranser utan ett enda vettigt svar ifrån deras support..aldrig mer JME för mig.

Tycker att JME är grymt bra, varorna får man snabbare än blixten, och om något felas så fixar de det snabbt som ögat också!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Jag älskar komplett.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av potatisodlare
haha! galna i 3DMark?

Jag testade mitt grafikkort genom att köra gametesterna 100 gånger, (helt seriöst, gick till skolan under tiden)

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monoradio
Men herregud säger jag bara. Om datorn inte går att använda på grund av en fläkt så ska det banne mig räcka med att skicka in bara fläkten. Inte ska man väl behöva skicka in hela alltet när man vet vad som felar? Jag hade mer än gärna gått med på att skicka in bara fläkten men de skulle ju ha in hela datorn!! Om ett grafikkort är defekt behöver man ju inte skicka in hela datorn. Dessutom är det billigare att ersätta en fläkt, det kan väl inte gå på mer än en hundring..

Hej!

Som du säger är detta inte speciellt rimligt och jag finner det svårt att tro att vi begärt att få in hela datorn för en fläkts skull? Givetvis tvivlar jag inte på ditt ord, men här måste det ha blivit något slags missförstånd. Vad jag misstänker diskuterats är garantitiden i samband med denna ersättning. Om en färdigmonterad dator skulle skadas efter nymontage av CPU-fläkt (av kund) så omfattas inte detta av garantin.

Om du kontaktar mig via PM så skall jag se på ditt ärende och ordna en CPU-fläkt omedelbums om detta fortfarande är aktuellt.

Vill även passa på att beklaga om du anser att vi varit svåra att ha att göra med, det är givetvis vårt mål att våra kunder skall vara nöjda och att vi löser ev tvister eller problem på ett sätt som lämnar båda parter nöjda.

EDIT: Missade att det rörde sig om en Shuttle-låda. Jag skall be supporten se över om vi har någon sådan fläkt inne, men det är vanligtvis ingen lagervara. Detta är den enda orsaken jag kan se till varför vi vill ha in hela chassit. Hur gärna vi än skulle vilja skicka ut en sådan fläkt till dig finns den inte hos oss. Om vi skulle be om denna vara från tillverkare skulle det troligtvis ta tid det också. Därför ger vi dig alternativet att returnera hela lådan (alla kostnader givetvis ersatta) och få en splitter ny låda. Osmidigt kan tyckas, men hur mycket vi än vill kan vi inte ha reservdelar till alla varor i lager.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Ok, visste inte att det var ett sådant chassie & fläkt, trodde det var en vanlig CPUlfläkt. I vilket fall som helst låter det konstigt att de inte kan fixa det åt dig utan att skicka in datorn, det är ju bara en lättåtkommlig fläkt. Kan du inte prova att "knippsa" bort det sista "hålet" på kontakten så den blir en 3-pins så den får plats eller är det fläkten som inte får plats. Tycker du skall snacka med dem igen, de måste ju kunna fixa en sån lätt sak och fläkten kan väl inte direkt vara svår för dem att checka utan din låda.

Okej, jag kanske skulle ha skrivit det, sorry. =/
På cpu-kylaren sitter det en aluminiumlåda som skall hålla fast fläkten emot chassit, det finns då ett mellanrum på 15mm där fläkten sitter. Så hela fläkten får alltså inte plats. Hur som helst så ska jag prova ringa dom igen. Det borde ju vara okej att skicka in bara fläkten, så kan de felsöka den hur mycket de vill.. Annars blir jag väl tvungen att skicka in hela alltet vilket vore lite trist..

Visa signatur

Shuttle SK83G | AMD Athlon64 3200+ | 512MB Corsair Value | NEC ND-3500A | Leadtek 6800nu @16x1, 6vp 410/870 1.2V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hefski
har blivit sviken av komplett 2 ggr så det företaget kan dra åt ******

tacka vet jag SBS-data. beställde ett nytt grafikkort därifrån och fick 2 dagar senare. Fick senare problem och mailade deras support. De skickade 8 separata mail med intruktioner om hur jag skulle kunna lösa problemet. Aldrig blivit så bra bemött tidigare! Helt klart något att rekommendera

http://www.sbs.o.se/

gött för mig att det är den lokala butiken

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monoradio
Okej, jag kanske skulle ha skrivit det, sorry. =/
På cpu-kylaren sitter det en aluminiumlåda som skall hålla fast fläkten emot chassit, det finns då ett mellanrum på 15mm där fläkten sitter. Så hela fläkten får alltså inte plats. Hur som helst så ska jag prova ringa dom igen. Det borde ju vara okej att skicka in bara fläkten, så kan de felsöka den hur mycket de vill.. Annars blir jag väl tvungen att skicka in hela alltet vilket vore lite trist..

He he, du hann nog inte se vad Sebastian skrev i inlägget före ditt. Tycker det låter som att de har en mkt bra anledning till att du skall skicka in lådan och få den utbytt.:D

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk

Re: Re: Re: Jag älskar komplett.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Jag testade mitt grafikkort genom att köra gametesterna 100 gånger, (helt seriöst, gick till skolan under tiden)

Sweet! nog för att jag visste att man har programmet för att testa datorn, men det är ju nästan overkill! det är grymt

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC