Permalänk

Kan inte logga in på D-Link...

Ja, jag har läst igenom alla trådar jag kunde hitta som har med denna router att göra, men hittade inget svar på mitt problem.

Jag har haft min D-Link 604 i 2 dagar nu. Det fungerar utmärkt att surfa, nätverk fungerar hyfsat osv...
Men problemet uppstår när jag ska konfigurera routern. Jag har tidigare loggat in på http://192.168.0.1 och angivit lösenord och gjort en del inställningar. Men nu lyckas jag inte logga in längre.
Det kommer upp ett fönster där jag skriver in username/password, men när jag gjort det och trycker 'enter' så kommer samma fönster upp igen. Jag tappade tåladomet efter ca. 50 försök. Jag har försökt vid flera tillfällen, men med samma resultat. Jag har kollat standard-gateway, jag har försökt med 'spara lösenord' och har aktiverat cookies, java och allt annat.
Kan inte komma på vad som är problemet...

Permalänk

Ut med strömkablen, tryck in den lilla resetknappen på baksidan (kan behöva litet gem till det). Medans du håller inne resetknappen så ska du sätta i strömkabeln igen, viktigt att du inte släpper resetknappen. Nu kommer routern att vara inställd som om den kom direkt från fabriken.

Varför jag rekommenderar en reset beror på att jag misstänker att du, eller nån annan, har bytt lösenord på den. Det du bör göra är att sätta ett eget lösenord på den så att ingen kan använda default användare/lösenord (admin/blankt eller admin/admin). Allt för många har default och kan därmed få besök på routern som man inte har en aning om.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk

Tack!

Tack så mycket! Att det kunde vara så enkelt trodde jag inte...men oftast är den lättaste lösningen den rätta