Permalänk
Medlem

Bästa PCI-E moderkortet?

Jag har planer på att gå upp till s939 och måste köpa nya delar. (konstigt...)
Vilket är det bästa moderkortet just nu som har pci-express?
Den ska hellst ha sata 2.
Pris spelar ingen roll.

Hur ser marknaden ut om ett par månader?
Kommer det nån ny teknik snart som man bör vänta till?

Visa signatur

heh..

Permalänk
Geeks
SweClockers

Finns knappt några reviews ute än så det är bara att vänta och se vilket som är bäst. Nya tekniker kommer alltid, ska man "vänta" så kan man vänta för evigt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

nämen ja menar mer... om det kommer något nytt innom en eller två månader.

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Det här verkar bra, det har fått kra kritik på dom reviews jag har läst http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305190&cks=PRL
jag ska förövrigt beställa just ett sånt till mig själv.

Permalänk
Medlem

Asuset är bra men alltså MSIs Diamond-kort ser otroligt najs ut

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Medlem

Om inte annat gillar jag Creative ljudkretsen på MSI Diamond kortet

Permalänk
Medlem

jo msi kortet verkar nice men det kostar ju närmare 2k.
vilket är iaf 500 mer än asus kortet.

Permalänk
Hedersmedlem

skulle göra på ett MSI med ATI Xpress200 diggar verkligen inte Nforce 4 just nu. för mycket skit med det

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
skulle göra på ett MSI med ATI Xpress200 diggar verkligen inte Nforce 4 just nu. för mycket skit med det

Är det något speciellt du tänker på när du säger så? Jag har inte hört om några större problem med nForce4 än i alla fall...

Visa signatur

Epox 8RDA+(1.1), Barton 2500+, 2x512MB TwinMos PC3200, Powercolor X800XT, 80GB + 160GB Seagate

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speedy
Är det något speciellt du tänker på när du säger så? Jag har inte hört om några större problem med nForce4 än i alla fall...

tänker på alla jävla buggar som mitt system har.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
skulle göra på ett MSI med ATI Xpress200 diggar verkligen inte Nforce 4 just nu. för mycket skit med det

Så du tycker inte om att nForce4 kör USB i FULL hastighet medans ATI knappt klarar halva?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Vänta tills den 16 januari. Då springer du iväg till närmaste affär och köper Nr.1 av tidningen "Mikrodatorn". De testar PCI-E Moderkort för Athlon 64: or då...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

ATI kortet verkar vara otroligt mycket bättre men som sagt vilken version syftar du på

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Vänta tills den 16 januari. Då springer du iväg till närmaste affär och köper Nr.1 av tidningen "Mikrodatorn". De testar PCI-E Moderkort för Athlon 64: or då...

Själv skulle jag nog gå till skolans bibliotek och låna tidningen, var det något intressant så lånar jag även kopiatorn.

Permalänk
Medlem

bump

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Folk är modiga som satsar på nforce4 nu. Hårdvarutesterna har ju knappt börjat dimpa ner.

Det är säkert jättebra grejer. Men jag skulle inte chansa då det handlar om så mycket pengar.

Permalänk
Medlem

Finns det några som helst tester med Nforce 4 moderkort, exempelvis ASUS A8N?
Länka gärna om någon hittar ett.

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
tänker på alla jävla buggar som mitt system har.

Du har inte lust att vädra dina åsikter lite istället för att skriva att det bara strular?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlaXxor
Finns det några som helst tester med Nforce 4 moderkort, exempelvis ASUS A8N?
Länka gärna om någon hittar ett.

Lär nog dyka upp en hel del nu om ett par veckor. Jag har en kompis som har förbeställt kortet. Blir spännande att höra vad han säger...

Permalänk
Hedersmedlem

Visst kortet fungerar bra men det är otroligt mycket buggar i Nvidias mjukvara. kommer nog aldrig mer köra på AMD.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Varför inte skippa pc-köp överhuvudtaget? Då är du ju helt garderad...

Permalänk
Hedersmedlem

eller köra på Intel? så funkar det helt enkelt

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triggah
Det här verkar bra, det har fått kra kritik på dom reviews jag har läst http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305190&cks=PRL
jag ska förövrigt beställa just ett sånt till mig själv.

Tittade oxå en del på det där kortet, och ska man ha SLI verkar det ju vara det som gäller. Men är det någon som hittat en butik som har det i lager? Har kikat på alla butiker jag känner till, och det finns inte inne någon stans!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
eller köra på Intel? så funkar det helt enkelt

Eller så håller man sig borta från sli tills det funkar... doh...

Permalänk
Medlem

Jag tror inte utvecklare skulle släppa sina produkter om dom inte skulle fungera.
Det ni snackar om värkar vara drivrutinerna, eller hur?
Drivrutiner är något man kan ändra ladda ner och byta ut!

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem
Citat:

Tittade oxå en del på det där kortet, och ska man ha SLI verkar det ju vara det som gäller. Men är det någon som hittat en butik som har det i lager? Har kikat på alla butiker jag känner till, och det finns inte inne någon stans!

De flesta återförsäljarna får väl in asus-korten nu om ett par veckor. Sen lär det nog dimpa ner andra nforce4-kort senare inom en snar framtid.

Citat:

Jag tror inte utvecklare skulle släppa sina produkter om dom inte skulle fungera. Det ni snackar om värkar vara drivrutinerna, eller hur? Drivrutiner är något man kan ändra ladda ner och byta ut!

Det är väl ingen som har påstått något annat heller. Vad jag menade hårdvarumässigt är att det är svårt att veta vilket kort som presterar bra på vad. Nu börjar det visserligen dyka upp en massa tester men folk har beställt de här korten ända sedan i november.

Permalänk
Medlem

Förstår inte ni som säger att dessa kort som nämnts inte testats än... Kollar ni aldrig de två största sidorna, TomsHardware och Anandtech?

Asus A8N-SLI Deluxe har testats hos TomsHardware.
Det jämförs bl.a. mot K8N Diamond SLI.

HÄR finns det testet.

HÄR testar Anandtech ett annat nytt SLI kort från Gigabyte.

Permalänk
Medlem

Tråden är äldre än publiceringen från Tomshardware.

Precis som jag sa så tror jag att det kommer att hända mycket redan den här månaden.

Permalänk

Har personligen beställt en ny dator i delar från db.com, vilket inkluderar ett A8N-sli deluxe kort från Asus..

Hoppas verkligen det håller vad man hoppas på. Och att det kommer in i lager snart >_>
sitter på en 350mhz'are så länge.. jobbigt..

Visa signatur

AMD64 3500+ @ 2.61GHz | Point of view 6800GS 256MB PCI-e @ 495/1200 | Asus A8N-SLI Deluxe | Zalman Reserator 1Plus | ADDA 120mm | Antec P160W | Tagan 480W Easyconn. | Samsung Syncmaster 930BF | Razer Diamondback PE | Logitech UltraX flat
3DMark 00: 23069 | 3DMark 01: 25250 | 3DMark 03: 13251 | 3DMark 05: 5923 | 3DMark 06: 2659

Permalänk
Medlem

Xtremesystems.org har en klistrad tråd där de listar vart man kan köpa de nyaste moderkorten samt vart recensioner finns att hitta. Finns säkert 15+ recensioner av ASUS SLI kort. Och en massa andra tillverkares med. De listar även kort som bara papperslanserats än oxå. Tex. Abits nForce4.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|