Kombinerad Dator/TV Lcd/plasma.

Permalänk

Kombinerad Dator/TV Lcd/plasma.

Hej.

Pappa tyckte att vi skulle köpa en kombinerad Dator/Tv skärm plasma eller lcd, finns det sån?

Jag har lite kvar, man ska kunna splitta skärmen, asså ena delen tc andra datorn, ska vara mellan 20 och 30 tum.

Finns det sånna skärmar.

Det ska ju finnas antennuttag, scart sen uttag till datorn, osv, allt som en datorskärm å en tv har.

Tack på förhand.

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Medlem

Dator/Tv skärm? E jag helt ute å cycklar eller finns de skärmar som är en dator i?.... de enda ja vet som låter i närheten är machintosh. Om du ska ha en machintosh å kunn spela ska du ta machintosh G5!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOff
Dator/Tv skärm? E jag helt ute å cycklar eller finns de skärmar som är en dator i?.... de enda ja vet som låter i närheten är machintosh. Om du ska ha en machintosh å kunn spela ska du ta machintosh G5!

¨
han menar nog en skärm för både dator och tv

Permalänk

hahaha, aa, jag menar en skärm för både dator och som snapdragon säger, finns det sånna?

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Medlem

ja min polare köpte en 42 tums plasma med dvi igång så visst finns de. men smakar de så kostar de.

Permalänk
Medlem

LCD TV har ju DVI ingång. Det måste vara en sådan han menar. Dom är ju mellan 15-32 tum.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

DVI är alltså uttaget för skärm, är det för digital eller analog skärm?

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk

Har själv tänkt mig en 32" LCD-TV såsmåningom, dom flesta har picture-in-picture o alla möjliga ingångar, e bara o kolla runt

Aning svårt å välja mellan plasma o LCD, beror på vad man har den till mest.
LCD har i regel högre upplösning men å andra sidan oftast mycket sämre kontrast än plasma. LCD är dyrare än plasma när man kommer upp i storlek, men runt 30" än skillnaden inte extrem om man jämför skärmar med liknande upplösning (plasma blir inte mycket billigare när dom e mindre av nån anledning...). Plasma är en energislukare jämfört med LCD, ca dubbla effekten....

EDIT: små plasma (30") va ju ta me tusan dyrare än LCD

Permalänk

Låter bra.

Vad e skillnaden på DVI och VGA

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk

DVI är digital och VGA analog (kontakten kallas ofta d-sub). Digital bör ge bättre bild men jag vet inte hur stor skillnaden är.

(sen finns det DVI-D och DVI-I där -D enbart är digital medans -I är både digital o analog, kan inget om detta dock men finns säkert trådar sedan tidigare)