gt4 världsrekord!

Permalänk
Medlem

i spelet lär det garanterat gå snabbare än i verkligheten.

Permalänk
Medlem

Senaste datumet för GT4 är den 2 mars...

Jobbar på EBgames och fick det datumet i förra veckan...

Föresten kan ju köra lite reklam för vår nya GT4 drive vi kommer att köra igång med snart,

"Byt in 3 beggade spel och köp GT4 för en krona..."

Permalänk
Medlem

Inte för att verka vara glädjedödare, men speciellt realistiskt verkar det inte vara. Trots en del taskiga utgångar med sladd och brett spår slår föraren till med en tid som är 52 sekunder snabbare än nu gällande rekord i verkliga livet. Och var så säkra på att det rekordet har varit attackerat mer än en gång sen det sattes 1983.

Dock får jag hålla med om att fartkänslan verkade helt ok.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whisky
Inte för att verka vara glädjedödare, men speciellt realistiskt verkar det inte vara. Trots en del taskiga utgångar med sladd och brett spår slår föraren till med en tid som är 52 sekunder snabbare än nu gällande rekord i verkliga livet. Och var så säkra på att det rekordet har varit attackerat mer än en gång sen det sattes 1983.

Dock får jag hålla med om att fartkänslan verkade helt ok.

Detta är något jag hört från en av mina vänner som är djupt intresserad av racing och motorsport. Det stämmer nog, men man har samtidigt utformat spelet så att det ska bli så roligt som möjligt, dvs inte så svårt som det troligen skulle bli om det blev riktig simulering. Tänker på GTR som jag tyckte var helt hopplöst första gången jag testade det.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whisky
Inte för att verka vara glädjedödare, men speciellt realistiskt verkar det inte vara. Trots en del taskiga utgångar med sladd och brett spår slår föraren till med en tid som är 52 sekunder snabbare än nu gällande rekord i verkliga livet. Och var så säkra på att det rekordet har varit attackerat mer än en gång sen det sattes 1983.

De officiella varvrekorden tas bara från race så det är inte omöjligt att någon kört på en snabbare tid. Förmodligen var kvaltiden 10-15 sekunder snabbare 1983 när varvrekordet sattes.
Det körs nog inte så många tävlingar på Nürburgring längre med riktigt hörpresterande sportbilar så det är nog svårt att slå rekordet.

Jag kan hålla med om att GT-seriens realism är klart överdriven av många.

Edit: Hittade nu kvalificeringstiden som Stefan Bellof hade när han satte varvrekordet 6.25.910 1983. Det stämde rätt bra med vad jag trodde då hans kvaltid var 6.11.xxx.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tridz
Senaste datumet för GT4 är den 2 mars...
"Byt in 3 beggade spel och köp GT4 för en krona..."

Skojjar du!! , det kan ju inte stämma för 5 öre, något annat måste det väl vara, då är det bara och ta med sig några skit spel och byta ut

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken fartkänsla, men gud så enformigt å tråkigt...

Hur lång är den där Nürburgring egentligen?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Skojjar du!! , det kan ju inte stämma för 5 öre, något annat måste det väl vara, då är det bara och ta med sig några skit spel och byta ut

Känns som om det bara gäller vissa spel, brukar vara så. Typ bara dom som är tillräckligt nya.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Nordslingan på Nürburgring eller "Det Gröna Helvetet" som banan också kallas är 20,8 km eller 24.4 km beroende på vilken sträckning man menar, Höjdskillnaden är 292m vilket gör körupplevelsen lite som en åktur i bergochdalbanan på grönan.

Visa signatur

| AMD A64 3400+ @2.4GHz | 2*512MB Corsair Value PC3200 | HIS X800pro IceQ II | EPOX EP-8KDA3+ | WD 160GB SATA | 3dMark03: 11639 |

Permalänk
Medlem

Asså finns inga GT spel till PC ?!

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Länken funkar inte.
Och frågar återigen om någon har adressen till listan med bilar till gt4

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0x!c
Vart kan man hitta listan med bilar?

Den officiella listan finns på webhallen (http://www.webhallen.com/prod.php?id=16973)
annars finns det en annan lista här http://www.uwm.edu/People/enb2/carlist.html så kan ni ju jämföra hur blåsta vi blir i europa :/ tycker det saknas en hel massa bilar... självklart så är dom mest intressanta borta (om nu den andra listan stämmer)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Avstängd

Bild #3 på Webhallen
Om inte det är en bild som är tagen i "verkligheten" så sjut mig. Eller gör inte det föresten, men den ser ju ut som, ja.. För in i helvete bra.

Edit: Föresten så funkar inte filmen för mig, nån som kanske kan hjälpa. Eller de kankse tog bort den från sidan?

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taklampa
Bild #3 på Webhallen
Om inte det är en bild som är tagen i "verkligheten" så sjut mig. Eller gör inte det föresten, men den ser ju ut som, ja.. För in i helvete bra.

Jag tycker inte det ser så märkvärdigt ut, bakgrunden är ju förrenderad och dessutom så är ju bilden så liten att man inte ser några detaljer.
Så här ser det ut om man kommer närmare.
http://www.gtplanet.net/gallery/gt4screens/granTurismo4_05230...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Den officiella listan finns på webhallen (http://www.webhallen.com/prod.php?id=16973)

Nej, det där får bara inte stämma Hälften av bilarna är ju borta? Låter för osannolikt.. varför skulle inte vi få köra Koenigsegg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skelett
Nej, det där får bara inte stämma Hälften av bilarna är ju borta? Låter för osannolikt.. varför skulle inte vi få köra Koenigsegg?

Det finns inte en chans att den där listan kan stämma. Det är ju skitfå bilar samtidigt som det står att det är fler än 500 fordon på beskrivningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Det finns inte en chans att den där listan kan stämma. Det är ju skitfå bilar samtidigt so det står att det är fler än 500 fordon på beskrivningen.

650 bilar tyckte jag det stod i senaste trailern

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
650 bilar tyckte jag det stod i senaste trailern

Härligt med så många! Den där listan från webhallen verkar iaf inte vara någonting att lita på. Undrar var de har fått den ifrån?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Jag tycker inte det ser så märkvärdigt ut, bakgrunden är ju förrenderad och dessutom så är ju bilden så liten att man inte ser några detaljer.
Så här ser det ut om man kommer närmare.
http://www.gtplanet.net/gallery/gt4screens/granTurismo4_05230...

njea, det där är ju en annan bild. Jag syftade på just bilden som webhallen visar. Jag tyckte att just den bilden såg lite för snygg ut. Sen till att döma av de andra bilderna så ser det ju inte ut så.

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Asså finns inga GT spel till PC ?!

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Avstängd

Bamb: Hade någon velat eller kunnat svara dig, så hade de nog gjort det på ditt första inlägg.

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taklampa
njea, det där är ju en annan bild. Jag syftade på just bilden som webhallen visar. Jag tyckte att just den bilden såg lite för snygg ut. Sen till att döma av de andra bilderna så ser det ju inte ut så.

Tycker inte inte den ser märkvärdig ut. Titta på stenarna vid sidan av banan, ser de inte väl platta ut. Tycker det bara ser ut som texturer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taklampa
njea, det där är ju en annan bild. Jag syftade på just bilden som webhallen visar. Jag tyckte att just den bilden såg lite för snygg ut. Sen till att döma av de andra bilderna så ser det ju inte ut så.

Jo, men förutom den fotograferade bakgrunden i den bilden så är det ju inget speciellt. Jag la bara in en annan bild för att visa hur det ser ut om man kommer närmare texturerna.
Båda dessa bilder kommer nog från en väldigt tidig version så de har förmodligen optimerat texturerna så de ser bättre ut nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Asså finns inga GT spel till PC ?!

GT as in Gran Turismo?

Gran Turismo är tillverkat av Sony-ägda Polyphony Digital och de gör endast spel till Playstation. Så nej, det finns inga Gran Turismo spel till något annat än Playstation & PS2 och PSP (i framtiden).

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
GT as in Gran Turismo?

Gran Turismo är tillverkat av Sony-ägda Polyphony Digital och de gör endast spel till Playstation. Så nej, det finns inga Gran Turismo spel till något annat än Playstation & PS2 och PSP (i framtiden).

Gran Turismo kan finnas i mer spel än GT serien från Polyphony!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

OK tack för ditt svar..

Vad är PSP?, synd att det ej fanns till Xbox också..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Helt okej spel, något som PC-spel marknaden verkerligen saknar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Gran Turismo kan finnas i mer spel än GT serien från Polyphony!

Ehh, ja?

Men spelserien Gran Turismo finns endast till Sony´s konsoler och det var det frågan gällde! Inte huruvuda begreppet Gran turismo finns i andra spel....

Bamb: PSP är Sony´s nya bärbara konsol som har liknande prestanda som PS2. Kommer i vår till oss, släpptes nyss i japan.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Tycker inte inte den ser märkvärdig ut. Titta på stenarna vid sidan av banan, ser de inte väl platta ut. Tycker det bara ser ut som texturer...

kanske det kollade bara igenom lite hastigt och tyckte jsut den bilden såg väldigt realistisk ut. Fast det kan bero på att bilden är tagen från ett ganksa långt avtånd. Men när jag tittar närmare så har du faktiskt rätt, de är en aningen platta. Men ändå, fortfarande överlägset snyggare än de andra bilderna de visar.

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk

Är det den där det går på 5.35 så kan jag berätta att det snabbaste just nu ligger runt 5.25. (flinx kallar han sig)