gt4 världsrekord!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Ehh, ja?

Men spelserien Gran Turismo finns endast till Sony´s konsoler och det var det frågan gällde! Inte huruvuda begreppet Gran turismo finns i andra spel....

Bamb: PSP är Sony´s nya bärbara konsol som har liknande prestanda som PS2. Kommer i vår till oss, släpptes nyss i japan.

Ojdå, konstigt att jag har ett spel i min garderob som heter Gran Turismo, rätt underligt då det inte ska existera, men men!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Ojdå, konstigt att jag har ett spel i min garderob som heter Gran Turismo, rätt underligt då det inte ska existera, men men!

till sonys psx dåra?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
till sonys psx dåra?

Du menar väl PS (eller PSone)
PSX är nåt annat.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Nån som kan lägga upp en mirror på den där filmen!? Länken funkar som sagt in längre.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Avstängd

Hur fan kan det vara världsrekord när den knappt finns i hela världen?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Sorry om det redan har frågats, men är det nån som har en länk till filmen där det är en kille som kör ungefär sådär i verkligheten? Kommer ihåg att det var en kommentator i filmen..

Permalänk
Medlem

Nissan Pulsar Gti-R ‘91 (även känd som Nissan Sunny GTi-R) och Dodge Ram SRT-10 ‘04 får man f*n hoppas på att dom finns med... Två fin fina bilar Synd att Koenigsegg CCR fattas (enligt denna lista: http://www.uwm.edu/People/enb2/carlist.html) Hmm tråkigt om inte dom tagit bort bilar ifrån den listan... Måste has iaf när det kommer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Du menar väl PS (eller PSone)
PSX är nåt annat.

PSX = stora 1 an
PSone= lilla 1 an
PS2= stora 2 an
PStwo= Lilla 2an

en kul grej hoppas nästa direct blir PStree

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
PSX = stora 1 an
PSone= lilla 1 an
PS2= stora 2 an
PStwo= Lilla 2an

en kul grej hoppas nästa direct blir PStree

Fortsatt off-topic: Är inte PSX det där multimediacentret som bara är släppt i Japan? "Stora 1:an" hette väl helt enkelt bara PlayStation?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Avstängd

PSX var CD tillägget till Nintendo som skotades (tacka fan för det, annars hade vi suttid med Nintendo nu)
PlayStation är det första som kom
PSone är den lilla
PS2 är PlayStation 2
PStwo är lilla PlayStation 2

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

playstation (den första, hade kodnamnet psx)
psone (den första lilla)
playstation 2 (den andra)

psx (multimedia maskin inkl. ps2)

pstwo (den andra lilla)
psp (sony bärbara)

sen släpptes det pocket playstation i japan också, var ungefär som vgu till dreamcast.

EDIT: angående hur många bilar det är i gt4.

"As is often the case with games that have seen delays, the biggest question that looms over GT4 has obviously been: "Was it worth the wait?" Based on our initial playtime, we have to say the answer is a resounding: "Oh, yeah!" Gran Turismo 4 boasts the biggest lineup of cars and tracks the franchise has ever seen, and for those keeping score at home, that means 700 cars and 50 tracks are included, and they've all been buffed up to a glistening sheen after having been on the receiving end of Polyphony Digital's trademark attention to detail. If that isn't enough, the game comes bundled with a 209-page "reference guide" that was written by the racing freaks at Polyphony."

http://www.gamespot.com/ps2/driving/granturismo4/preview_6115...

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
PSX var CD tillägget till Nintendo som skotades (tacka fan för det, annars hade vi suttid med Nintendo nu)
PlayStation är det första som kom
PSone är den lilla
PS2 är PlayStation 2
PStwo är lilla PlayStation 2

Nu tror jag att jag sagt det i varenda tråd som finns:
Först utveklade sony ett playstation som även kunde spela snes-spel (helt fristående, inget tillägg till snes) men dom tog bort snes-delen och döpte om den till PSX. Altså tvärt om mot vad du sa, kolla på t.ex. www.howstuffworks.com och här finns även hela historian: http://darkwatcher.psxfanatics.com/console/psx.htm

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hur fan kan det vara världsrekord när den knappt finns i hela världen?

Eh? Världsrekord har väl inget med tillgänglighet att göra.

Är det ingen här som känner till t.ex. GTPlanets forum? Här finns det i princip all info om GT4 som är tillgänglig och enligt vad jag uppfattar, rätt läst, den absolut mest tillförlitliga inofficiella källan.

http://www.gtplanet.net/forum/forumdisplay.php?f=55

Är detta reklam så vg. ta bort länken.

Permalänk
Medlem

PSX är ett "vedertaget" namn på sonys PlayStation.. utecklingsnamn och andra produkter som avslutades och skit.. så i tvspelskretsar har namnet PSX levt kvar och använts..och kan användas med gott samvete..

så har jag fattat det iaf

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Rätt nice film
Men man kör ju lite fortare i andra spel
T.ex Gran Turismo 2, kommit upp i 411km/h med Escudo Peak
Gick lite småfort

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Nu tror jag att jag sagt det i varenda tråd som finns:
Först utveklade sony ett playstation som även kunde spela snes-spel (helt fristående, inget tillägg till snes) men dom tog bort snes-delen och döpte om den till PSX. Altså tvärt om mot vad du sa, kolla på t.ex. www.howstuffworks.com och här finns även hela historian: http://darkwatcher.psxfanatics.com/console/psx.htm

Läs dina egna länkar, vad jag minns och även vad dina länkar säger så utvecklade Sony på uppdrag av Nintendo en CD addon OCH en standalone snes med en CD enhet inbyggd. Då sony ville vara dom som licensierade cd baserade spel och Nindendo som inte tålde detta så bröt dom samarbetet med Sony och gick till Philips och gav dom uppdraget att utveckla en CD enhet. Så egentligen kan man säga att Nintendo är playstations mor och Sony dess far ;P.

Visa signatur

Jimmy 'nempo' Karlsson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Rätt nice film
Men man kör ju lite fortare i andra spel
T.ex Gran Turismo 2, kommit upp i 411km/h med Escudo Peak
Gick lite småfort

Det är ju rätt fort, fast jag tycker nog att mina ~1300km/h med samma bil i GT3 är aningen snabbare då börjar det nästan vara fartkänsla i spelet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

454 km/h med Escudo om jag minns rätt utan vissa buggar som finns med i spelet

Permalänk
Medlem

Finns det någon mer länk? funkar ju inte!

EDIT: http://www.student.itn.liu.se/~kevda138/test/sauber_s16.wmv tacka mig

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Finns det någon mer länk? funkar ju inte!

EDIT: http://www.student.itn.liu.se/~kevda138/test/sauber_s16.wmv tacka mig

Ehh, det där är en mirror som Hunden länkat till 04:55 i förrgår på sida 1.... så tacka honom.....

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nempo
Läs dina egna länkar, vad jag minns och även vad dina länkar säger så utvecklade Sony på uppdrag av Nintendo en CD addon OCH en standalone snes med en CD enhet inbyggd. Då sony ville vara dom som licensierade cd baserade spel och Nindendo som inte tålde detta så bröt dom samarbetet med Sony och gick till Philips och gav dom uppdraget att utveckla en CD enhet. Så egentligen kan man säga att Nintendo är playstations mor och Sony dess far ;P.

Kan vi inte lägga ner den här diskussionen, jag har läst alla dom sidorna jag länkat till noggrant så att jag inte skriver min gissningar som vissa andra verkar göra.

Citat:

Sony announced the console dubbed ‘Playstation’ at the Tokyo International Electronics Show in October 1991. The original Playstation concept would be able to play SNES games, as well as educational CD software. Nintendo would try to re-negotiate with Sony in fear that they would drop support for the SuperNES sound chip, but the joint effort between the companies never saw the light of day. Ken Kutaragi went back to develop the Playstation from scratch making it a 32-bit console that was simple yet powerful, easy to program for, and cheap. The new Sony Computer Entertainment division (SCE, SCEA, SCEE) began to use their company connections, and financial influence to persuade 160 3rd party licensees in North America alone and over 400 worldwide to develop for the newly designed Playstation.
The Playstation (a.k.a PSX) was released shortly after the Sega Saturn on December 2nd 1994

Nu har jag markerat det viktiga så snälla och jag tycker inte det borde råda några tvivel om hur det ligger till, så tillbaka till topic tycker jag

Om det egentliga ämnet: Jag har bara kört ettan och tvåan och gillar dom skitmycket, speciellt tvåan då det finns så många bilar.
Hur är 3an egentligen? är den lika skoj som 2an?
Man blir lite sugen på att köpa en PS2a men tyvärr är det lite dyrt för att bara spela ett spel

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Man blir lite sugen på att köpa en PS2a men tyvärr är det lite dyrt för att bara spela ett spel

Bara ett spel? GT3 och GT4 är väl åtminstonde två spel även kanske Tokyo tillägget till GT3... GT1 och GT2 går också att köra på PS2 så ett spel var nog lite fel sagt

EDIT: Hoppsan missade även GT4 - Prologue

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
http://z-o-g.org/gt4cars/

Inte alls säkert att vi får samma bilar som i den kines varianten av spelet... Jag hoppas iaf på att Nissan Sunny GTi-R finns med och Dodge Ram

Permalänk
Medlem

Ok nog om PSX
Det var meningen att playstation skulle heta Playstation X från början med dom skrotade X´et men förkortningen PSX vart kvar ändå av någon anledning.

Fan vad jag längtar tills GT4 kommer..har spelat 3an så jävla mycket...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Ok nog om PSX
Det var meningen att playstation skulle heta Playstation X från början med dom skrotade X´et men förkortningen PSX vart kvar ändå av någon anledning.

Fan vad jag längtar tills GT4 kommer..har spelat 3an så jävla mycket...

Spelat GT4 - Prologue något då? Även om det inte ger rätt bild av GT4 tydligen och bara är ett dyrt demo

Permalänk
Medlem

Jävlar vad många bilar! det enda man saknar är väl ferrari. Trevligt med alla gamla bilar typ lamborgini miura, Aston martin DB 4-6, dodge challenger/charger, chevy corvette stingray och bäst av allt ett antal mustanger! går ju även att köra svenskt: 11 blå-gula bilar.

Hoppas bara alla finns i den europeiska versionen. Listan på webhallen är ju alldeles för tunn för att stämma.

Gick nog att köra fortast i GT1, tror jag var uppe i minst 430 med en skyline GT-R V-Specc II eller nåt i den stilen, utan fusk såklart

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Avstängd

men vafan, ??? vill ha fler mercor. typ nya CL 55 CL 600. SL 55. Men herregud, det var nästan bara därför jag ville ha detta liret !

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Gick nog att köra fortast i GT1, tror jag var uppe i minst 430 med en skyline GT-R V-Specc II eller nåt i den stilen, utan fusk såklart

Där har du fel för jag har kört i 454km/h i GT3 om jag inte minns fel med Saab 9-3 Escudo Pikes Peak bilen som Per Eklund kör i verkligheten Som har en vanlig vinge längst fram och en för stor kolloss baktill

EDIT: Beror ju på vad det där med minst 430km/h menas med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Där har du fel för jag har kört i 454km/h i GT3 om jag inte minns fel med Saab 9-3 Escudo Pikes Peak bilen som Per Eklund kör i verkligheten Som har en vanlig vinge längst fram och en för stor kolloss baktill

EDIT: Beror ju på vad det där med minst 430km/h menas med

Det var nog inte över 454 iaf så du kan känna dig lugn

inte finns det väl några saabar i GT3? men det finns en Suzuki Escudo Pike's peak vet jag är det den du tänker på?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB