Permalänk
Medlem

en fråga bara, vad väger den där klumpen?

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima

HAHA!!
Skyll på de för att kunna sitta hemma o köra 3dmark

Det komiska är att du har en svindyr dator, men kör ett gammalt tangentbord

Hihi, jo men det finns inget annat som har den rätta "Retur" känslan på knapparna.
Köper ju inte ett nytt t-bord bara för att det skall matcha för att sedan sitta o störa mig på känslan och feltryckningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zheratex
en fråga bara, vad väger den där klumpen?

Har tyvärr ingen våg. Det får jag skaffa en, men jag kan lova dig att den är tung

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

De där strömkablarna till diskarna, de är la inte molexkontakter om jag har rätt.. det är la satas strömkablar.?

Väntar på den där minirecensionen som många nadra..mycket imponerande bygge.!

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

hehe kan tänka mig det...måste ligga runt en 35-40kg

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
De där strömkablarna till diskarna, de är la inte molexkontakter om jag har rätt.. det är la satas strömkablar.?

Väntar på den där minirecensionen som många nadra..mycket imponerande bygge.!

Jo det är sata strömkablar och inte molex. Jag tror dock att folk som frågat och sagt "molex" menar just ändå att det är sata kontakter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zheratex
hehe kan tänka mig det...måste ligga runt en 35-40kg

Det kan nog stämma.
Ett rent helvete att bära om du inte kan gå helt upprätt. dvs skall stuva in den i bilen eller liknande.
Har ju hjul så rullar den när det finns möjlighet, dock endast på släta golv, har inte provat men skulle nog inte vara så nyttigt att rulla den på ytor av fyrkantiga gatstenar

Kan ju bygga in fjädring i så fall, haha

Den så efterfrågade Guiden till hur man fixar ihop Sata ström kablar finns nu här på sweclockers.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43033...

Under tiden kan ni smaska på...

3DMark 03 Resultat

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk

jag använder massa pasta .. 2 gram till min amd64 funkar fint , det ska vara mkt pasta . faktist

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
jag använder massa pasta .. 2 gram till min amd64 funkar fint , det ska vara mkt pasta . faktist

Lol, nu undrar jag verkligen hur erfaren du är igentligen. Det ska vara så lite som möjligt självklart.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Lol, nu undrar jag verkligen hur erfaren du är igentligen. Det ska vara så lite som möjligt självklart.

Agreed
Jag skulle kunna göra vad som helst för den där burken.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
jag använder massa pasta .. 2 gram till min amd64 funkar fint , det ska vara mkt pasta . faktist

Jisses, det måste verkligen se ut som att du har kompressor och lagt dielektriskt fett på fel sida CPU-n

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon

Lol, nu undrar jag verkligen hur erfaren du är igentligen. Det ska vara så lite som möjligt självklart.

Mer än jag använder är nog onödigt, pressar ju bort det överflödiga. Blir det för mycket kan man ju ha otur o få en kortis.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Nu vill vi inte se någon tråd med denna topic: "JAG FÅR INTE 100FPS I CS!!!!!11!!1"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Nu vill vi inte se någon tråd med denna topic: "JAG FÅR INTE 100FPS I CS!!!!!11!!1"

jag undrar hur han inte skulle få det? "glömma" lägga in chipset drivisaran kanske men det verkar vara lite overkill för CS med en sån burk

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Malmedahl är min nya gud.
Han kan bara komma ifrån åvan med en sån dator.

Detta är fan varsta råporren

Jag ska nog råna något eller någon så jag har råd med ett under som det.
VILL HA!!!!!!

Permalänk
Medlem

Den datorn var ett fint minne för resten av framtiden.
Ha fortsatt roligt med den.

Visa signatur

P4 3.0, 9600XT, 512Mb RAM, 60Gb HDD, DVD + stylad.

Permalänk
Medlem

hur mycket kostar det?

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Medlem

Snyggt

Förövrigt, alla ni som frågar hur mycket det kosta, hur mycket han tjänar, hur rik han är osv. Det är mycket ohyfsat och sånt gör man helt enkelt inte. Det är en sak om han själv gärna säger det men isf hade han gjort det från början. Det kvittar fan om han är miljonär eller inte, det som gör bygget snyggt (enligt mig) går inte köpa för pengar. Jag fullkomligt älskar kabeldragningen

Permalänk
Avstängd

får man fråga varför du inte använder de inbyggda nic:en ?

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zheratex
hehe kan tänka mig det...måste ligga runt en 35-40kg

35-40kg? Nej, jag skulle snarare kunnat tänka mig att det ligger på 25-30. Min burk är oerhört tung, kör på ett Silvestone TJ05, med fem diskar och en del smått och gott, och det väger allt som allt 22 kilo. Känns betydligt tyngre, så jag blev lite chockad när jag vägde skiten.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
får man fråga varför du inte använder de inbyggda nic:en ?

For att jag vill ha den delen CPU kraft till annat.

Har lite nya komponenter på ingång samt att GPUn skall voltmoddas.
Kika in i tråden lite då och då om ni är nyfikna.
Kommer nya bilder och...Komponenter

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Varför kör du med klassik skin på windows? Klarar den inte av XP eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Varför kör du med klassik skin på windows? Klarar den inte av XP eller?

För att XP's skin är jobbigt såklart

Malmedahl: du skulle inte vilja byta din dator mot min??

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima

För att XP's skin är jobbigt såklart

Malmedahl: du skulle inte vilja byta din dator mot min??

Helt riktigt. XP´s orginalskin känns som att titta i en leksaksaffär med pokemon.
Om jag vill byta? nej, inte än. jag är inte färdig med den än.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Super nice dator, guld!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Du döljer frisyren på första sidan när vattenblocket är blankt varför då? är det fult hår? fin vattenkylning btw

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
Du döljer frisyren på första sidan när vattenblocket är blankt varför då? är det fult hår? fin vattenkylning btw

Döljer frisyren?

Haha, ne jag var ute och handlade Kåla medans Autosolen torkade, tar inte alltid av mig mössan efteråt jag vart ute

Sikken detektiv!

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Gillade dit datorbord skarpt. Har du sängen ovanpå eller är det bara en ball ställning?

Får man fråga var du köpt den och skicak gäran en länk om sånt finns.

//Erik

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
35-40kg? Nej, jag skulle snarare kunnat tänka mig att det ligger på 25-30. Min burk är oerhört tung, kör på ett Silvestone TJ05, med fem diskar och en del smått och gott, och det väger allt som allt 22 kilo. Känns betydligt tyngre, så jag blev lite chockad när jag vägde skiten.

min burk ligger på 26kg med 3diskar, lianli chassi, vattenkylning mm mm!!!

Edit: Bara stackerchassit väger 14.7kg

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-treme Speed
Gillade dit datorbord skarpt. Har du sängen ovanpå eller är det bara en ball ställning?

Får man fråga var du köpt den och skicak gäran en länk om sånt finns.

//Erik

Sängen ovanpå ja, men jag använder som förvarings utrymme för all FUC*** Retail kartonger, Rullar med slang, kopplingar, dämpmattor och GUD vet allt

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zheratex
min burk ligger på 26kg med 3diskar, lianli chassi, vattenkylning mm mm!!!

Edit: Bara stackerchassit väger 14.7kg

Jag skulle ändå gissa på att det väger 30 kilo som mest. Det är lätt att missbedömma vikten på ett chassi, eftersom det är så otympligt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Vad har cpu:n för temp??

Visa signatur

ÖÄ.. snyft Snyft..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Jag skulle ändå gissa på att det väger 30 kilo som mest. Det är lätt att missbedömma vikten på ett chassi, eftersom det är så otympligt.

jo...de är klart

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.