Permalänk

xbox hdd?

Yo!

Frågan är kort: Vad är att föredra av WD 200gig eller Seagate?
Dvs vilken har bäst kvalité och är tystast?

Permalänk
Medlem

seagate skulle ja ta!

Visa signatur

:D"J0hnny" B Good:D

Permalänk
Medlem

Seagate, Maxtor och Samsung är att föredra till xbox. Har visat sig vara de som funkar bäst. För det är inte alla diskar som funkar att göra en s k. "HDD Lock" på. Originaldisken i mitt xbox var Seagate iaf, och jag har hört att Maxtor ska vara bra till boxen också.

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk

Inte WD då alltså? Och jag som hade hört just att Maxtor INTE skulle vara bra i boxen.. Men det där "hdd lock" har väl bara betydelse för live! ? Sånt ska jag naturligtvis inte pyssla med (:

Permalänk
Medlem

Re: xbox hdd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
Yo!

Frågan är kort: Vad är att föredra av WD 200gig eller Seagate?
Dvs vilken har bäst kvalité och är tystast?

Du får nog bättre svar i "Datalagring - Lagringsmedia " delen på forumet, de som hänger där kan sina hårdiskar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
Inte WD då alltså? Och jag som hade hört just att Maxtor INTE skulle vara bra i boxen.. Men det där "hdd lock" har väl bara betydelse för live! ? Sånt ska jag naturligtvis inte pyssla med (:

Betydelsen för kunna låsa sin hårdisk är inget speciellt. Är din Hårdisk olåst så kan du inte boota upp din Xbox med chippet avaktiverat vilket strular till det rejält ifall du tänker köra LIVE!. Ifall du ger blanka fan i det så är det nästan smidigare och bättre att köra utan lås på HD. På så sätt kan du byta hårdisken mellan Xbox:ar, koppla in den i din PC osv. Och det är till stor nytta ifall något skulle kuka till sig. Jag föredrar dock att låsa dem, känns bara bättre på något vis. Jag kör förövrigt med en 120 gigabyte stor Samsung hårdisk på 7200 RPM, fungerar utan problem.Min Xbox har för närvarande en uptime på ca 336 H och det har inte tagit död på den än.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum