Datorbutiken - Ångerrätt

Permalänk
Medlem

Datorbutiken - Ångerrätt

Tjena,

I tisdags (15/2) beställde jag en hårddisk på datorbutiken. 3 timmar efter jag lade ordern så skickades det ut en leveransbekräftelse via mail där man kan läsa följande:

"Din order med ordernummer XXXXXX har gått till packning idag 2005-02-15 klockan 16:35.

Så snart Posten försett din försändelse med kollinummer kommer vi att skicka ett mail till dig med denna information, så att du själv kan bevaka din leverans."

På kvällen ångrar jag mig och vill blåsa av affären så eftersom jag inte fått något kollinummer så gör jag ett försök till det via deras "Avbeställ order"-formulär. Svaret blev naturligtvis negativt och löd:

"Den order vilken du önskar avbeställa har redan levererats ut från vårt system varför avbeställning ej är möjlig."

Okey, tänker jag och biter i det sura. Dagen efter så har jag fortfarande inte fått något kollinummer via mail så jag ringer upp supporten och frågar om jag kan stryka ordern eftersom dom uppenbarligen inte skickat paketet, men icke, det var inte möjligt... Idag är det 19/2 och något kolli-mail har fortfarande inte dykt upp (ingen hårddisk heller för den delen)... På deras hemsida kan man läsa att de har mycket att göra och att de ligger efter - och det kan jag svälja - men det som gör mig förbannad är att de låser upp folk på sina ordrar genom att skicka denna "Leveransbekräftelse" så tidigt (endast 3 timmar efter lagd order) så att man inte kan avboka. Jag kan förstå att dom är trötta på att folk ångrar sig osv. men det är väl ändå deras problem om de inte har tillräckligt med personal som packeterar och skickar i tid? Själv anser jag att denna bekräftelse bör skickas _strax_ innan själva packeteringen och inte - som nu - flera dagar innan...

Låt säga att jag ville ha min hårddisk och att jag verkligen behövde den så snabbt som möjligt, ska jag då inte ha en chans att avbeställa när datorbutiken tar en vecka på sig att packetera och skicka en sketen hårddisk som finns i lager?

Hur fungerar frakten tillsammans med ångerrätten? Får jag stå för den själv eller hur funkar det?

Visa signatur

P4 2.6 | ASUS P4C800 -E Deluxe | Twinmos 3200 1024Mb | Leadtek 6800GT 256Mb | WinXP Pro | 3DMark03 10663p Oklockat
Dell Inspiron 6000D | Pentium-M 1.6 GHz | 15.4" WUXGA | 1024MB Ram | ATI X300 128 MB | 60GB 7200 RPM Hitachi | 8X DVD+/-RW
HP NX9420 | C2D 1.83 GHz | 17" WSXGA | 2048MB Ram | ATI X1600 256 MB | 100GB 5400 RPM | DVD±RW

Permalänk
Medlem

Datorbutiken kan omöjligtvis vara så mycket billigare på en hårddisk att man väljer att handla av dem och speciellt om man vill ha en snabb leverans.
Särskilt med tanke på vad som står på deras sida.

datorbutiken har jag gett upp.
Finns dem som är så mycket bättre alternativ.

Permalänk
Medlem

Hittade en liknande tråd (http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39869...) med ungefär samma reaktioner så moderatorn kan låsa tråden...

Visa signatur

P4 2.6 | ASUS P4C800 -E Deluxe | Twinmos 3200 1024Mb | Leadtek 6800GT 256Mb | WinXP Pro | 3DMark03 10663p Oklockat
Dell Inspiron 6000D | Pentium-M 1.6 GHz | 15.4" WUXGA | 1024MB Ram | ATI X300 128 MB | 60GB 7200 RPM Hitachi | 8X DVD+/-RW
HP NX9420 | C2D 1.83 GHz | 17" WSXGA | 2048MB Ram | ATI X1600 256 MB | 100GB 5400 RPM | DVD±RW

Permalänk
Medlem

Varför är jag inte förvånad...?!