Spelar du ngt spel du är bra på?

Permalänk
Medlem

Spelar du ngt spel du är bra på?

Ja, spelar du något spel som du spelar för att bli bättre på och har mål att kunna vinna någon stor turnering, gå med i en klan eller liknande?

Jag lirar Starcraft - brood war i vilket jag anser mig vara rätt så duktig i, har som mål att kunna lira på den nivån att man får klanerbjudande från klaner som ToT och så, dock känns det rätt omöjligt då intresset sviker...

Jag lirar äver Warcraft III - TFT, i det är jag väl inte lika bra som i starcraft men det känns ändå som jag är bättre än genomsnittet.

Anledningen att jag undrar är för att när man pratar om såna här spel på forum som sweclockers. Så tror iallafall jag instinktivt att det är mindre bra spelare man pratar med. Det har iofs mycket att göra med att det stämmer, men nog tror jag att vi har många bra spelare också.

Permalänk
Medlem

Ja lirar CoD i klan...

Sedan lirar jag Civ 3 för att spöa min ständiga fiende Roger...

Och nu har jag funnit det bästa spelet ever i Hearts of Iron 2. Så jag ska väl bli bäst på det

Permalänk
Medlem

en i min klass är typ europamästare i dod, själv har jag dock inget att skryta med.

Permalänk
Medlem

Jag är väl hyffsat bra i BF V och PoE, ligger oftast på topp-tre listan på servern.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

är läskigt bra på twisted system i Fizion Frenzy till Xbox

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk

Nej.. är faktiskt rätt dålig på alla spel. Som tur är tycker jag det är roligt.

Permalänk
Medlem

Ok, lägger till en liten definition vad jag menar med bra. Att vara bra är ju väldigt löst definerat.

Men man ska ha koll på toppklanerna, gärna vara med i en liga eller något och lira där. Man ska väl helst veta alla olika utryck/termer o förkortningar o sånt.

Det går ju t.ex inte att säga att man är bra på Starcraft ifall man inte vet vad t.ex 1fac exp är eller ifall man lirar 2on2 o allien säger "jag turtlar" och man inte vet vad det innebär. Det anser jag vara lite sämre.

Förövrigt ni som spelar FPS spel som COD, BFV o sånt. Hur fungerar eran community? Jag menar, det måste vara svårt att få ihop en community utan ett system som battle.net

Eller man kanske sköter allt via irc istället?

Permalänk
Medlem

Har en liten medfödd egenhet att jag är ganska bra på Action FPS. UT och Q3 stuket, och inte CS eller CoD stuket. Vet inte varför. Men om spelet har en laserkanon, så är jag bra på det. :/

Men strategispel, som är min favoritgenre, suger jag fullständigt på. Ändå fortsätter jag spela. Har väl blivit lite av en bra strateg och taktiker i Medieval: Total War på senaste, dock.

SueCia: Så du anser att vara bra egentligen betyder om man vet vad slang är eller inte? Vi säger att världens bätsa StarCraft spelare inte vet vad turtla betyder, men han vet mycket väl att det finns en strategi som innebär att man ligger och fegar i basen. Är han inte lika bra som en som vet vad "turtlar" betyder då?

Permalänk
Medlem

äger i mariokart 64 och golden eye vann en turnering när jag gick högstadiet i båda spelen hehe

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Jag vann en ActionQuake2-turnering på Remedy med min klan "Platoon 21" för en herrans massa år sedan. Vi fick priser värda 7000 vilket var ganska kul.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

anser att jag är hyfsat bra på FPS, men inget direkt tournament vinnande eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem

Jag anser mig själv som duglig i CS, spelar på en ganska hög nivå och ska snart börja åka ut på Lan för att medverka i turneringar med klanen.

Och så är jag ruskig i Goldeneye 64, piskade 3 pers från nintendo klubben när dom var och hälsade på här nere Det säger väl inget, men att jag endast fick spela med fötterna till slut när jag spelade med mina vänner kanske säger lite mer Då slutade jag förövrigt spela.

Super Mario 1 är jag också rätt bra på, har ett väldigt bra rekord på det.

Men sen finns det alltid folk som är bättre så jag får väl säga att jag är medel i alla tre iallafall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed

SueCia: Så du anser att vara bra egentligen betyder om man vet vad slang är eller inte? Vi säger att världens bätsa StarCraft spelare inte vet vad turtla betyder, men han vet mycket väl att det finns en strategi som innebär att man ligger och fegar i basen. Är han inte lika bra som en som vet vad "turtlar" betyder då?

Jojo, det är klart. Jag försöker bara solla ut dom som tror att dom är bra för att dom vinner hela tiden när dom lirar the hunters, dom flesta som lirar hunters vet inte vad turtla betyder.
Det var det lättaste sättet jag kom på att solla ut dom som tror att dom e bra. När jag lirade förrut så trodde jag att jag var bra, jag lirade varje dag minst 4-5 timmar på the hunters, jag vann ofta och självklart trodde jag att jag var bra. Men jag var inte det minsta bra, jag gick marines och medics mot protoss, gjorde ofta battlecruisers och liknande. Sen när jag träffa ett par polare börja jag lira LT o lärde mig massor av såna där utryck. Då kände jag att jag utvecklades i spelet.

Men självklart så även om t.ex slayers_´boxer´ inte vet vad turtla är, så är han ju fortfarande världens bästa Terran. Jag försökte som sagt bara solla ut lite.

Permalänk
Medlem

Jag måste medge att jag stinker i de flesta spel.Jag har spelat Americas army och CoD-online sedan de äntrade denna jord men jag blir inte något bättre...kanske lite? Är det åldern som gör att man inte kan mäta sig med finniga ungar(motorikproblem) eller är det att man inte lägger ned så många timmar i veckan(ett liv utanför spelet)?Men det är ju kul att spela och så glädjer man alltid någon om man är kanonmat.

Permalänk
Medlem

Är väl ganska bra på Stepmania // DDR och liknande spel, polarna hänger inte med och är aldrig speciellt sugna på att ta en turnering..

lite synd, någon fler som är intresserade av sådana spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-tazy
Är väl ganska bra på Stepmania // DDR och liknande spel, polarna hänger inte med och är aldrig speciellt sugna på att ta en turnering..

lite synd, någon fler som är intresserade av sådana spel?

Det är askul att lira det på tangentbordet, säkert ännu roligare med fötterna. Dock är jag aldeles för seg på tangentbordet. Det funkar så länge det är en tangent i taget, men om det bli typ pil upp och pil höger samtidigt blir det fett tilt i hjärnan ^^

Permalänk
Medlem

Resident Evil!
Kan spelet utan och innan(1 & 2)

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Var rätt bra på Golden Eye till Nintendo 64. Har också gjort en halvseriös "try" i Counter-Strike till Team Nine på tiden då det begav sig

Kom på en till grej faktiskt; Ni som spelar Quake 3 känner säkert till spelaren Senti (lirade Q3 i klanen QPO), han är min barndomskompis storebrorsa

Permalänk
Medlem

Spelade i vad jag skulle vilja påstå var europas bästa rtcw:et-klaner under ett par månader innan jul 2004. Var väl dock främst mina lagkamraters förtjänst

Permalänk
Medlem

Min polare har vart 6.a i Europa på Warcraft III , Det är vad jag har att skryta med xD

Permalänk

Var en hejjare på MOHAA för ett par år sedan.
Låg ganska bra till på CB.
Men sen så kom CS och förstörde det hela för mig Började spela det istället =(

Permalänk
Medlem

Black Hawk Down.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Ganska bra i Elastomania.

Permalänk
Medlem

Jag känner mig (väldigt) duktig på Call of Duty, inte för att skryta men.

Ibland går det bättre, ibland sämre.

Permalänk
Medlem

Är väl en av Sveriges 50 bästa på DDR, vågar jag nog påstå.
Samt en av Svergies 10 bästa på IIDX (iofs för att ~7 pers i Sverige spelar spelet, men ändå )
Sen så har man ju vissa skills på Achtung! Die kurve, och Ballonfight till NES.

Permalänk

Är rätt bra i Quake 3, har mest spelat CA, men är inte värdelös på de andra spelsätten heller. Spelade seriöst i typ 6 månader och lite mindre i typ 1 år, men spelar fortfarande nån gång ibland. Men det finns många som är bättre också.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

känner svergies bästa AA spelare..

själv är jag bra på WoW tycker jag (dödar folk som är 5+ lvlar över mig)

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Blir alltid anklagad för fusk i CSS så ja jag är väll bättre än genomsnittet.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem

mohaa @ heart 4-ever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
äger i mariokart 64 och golden eye vann en turnering när jag gick högstadiet i båda spelen hehe

ja anser mej bäst i sverige på mariokart så vi får vell ta och spela nån gång;D