Permalänk

Optimal bärbar kring 15000:-

Ja ni.. här kommer en förbannat dum fråga som ni märker

Har glott runt lite på olika datorer men drabbas hela tiden av beslutsångest, denna uppsjö är ju omöjlig att bestämma sig i.

Helst ser det ut som jag skulle vilja ha en vaio S dator men jag tycker de är så dyra om man inte beställer dem från usa (är det någon som har gjort detta?).

Powerbookarna ser otroligt trevliga ut men de kryper också upp i pris om man kollar på prestanda jämfört med pc, men visst är det så att "man köper en mac, inte en pc"

Nåväl, jag vill veta om ni har några bra exempel på bra, prisvärda och gärna mer portabla datorer för kring 15000 kr.

Tacksam för svar // Theo

Edit: Datorn skall främst vara till för arbete, mindre grafik men spelar gärna äldre klassiker. Inga nya spel alltså.

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med datorn?

Mac: PB 15" (Nog dyrare?)
PC: Dell Latitude (Bättre kvalitet än deras Inspiron)

Ska du spela en massa duger väl Zepto eller SHG.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra, prisvärd och portabel under 15 000 låter för mig som en 12" PowerBook.

Jämnför man den med andra laptops i samma storleks- och viktklass har den riktigt bra prestanda och är väldigt billig. Kort sagt, du får väldigt mycket dator för pengarna.

Visa signatur

Apple PowerBook 12" | 1.33Ghz | 768MB | 60GB

Permalänk
Medlem

Knalla in på inLife på Sveavägen. De har både VAIO och PowerBook i butiken som man kan pillra på. Personligen skulle jag välja en PowerBook men det beror ju litegrann på vad du ska ha den till.

Kvalitetsintrycket hos VAIOn är betydligt sämre än PowerBook, å andra sidan har VAIOn bättre skärm.

Visa signatur

En likadan som Arne Weise har.
http://www.skydiveumea.se