Print screen, var hamnar bilden?

Permalänk
Medlem

Print screen, var hamnar bilden?

Ja som topic lyder, om man tar kort med printscreen var hamnar bilder då? Vilken mapp alltså. Är det bara när man är inne på internet och liknande som ma kan ta kort?

Permalänk
Medlem

Du får ju öppna den i paint först

Visa signatur

dothan 730 . asus p4gd1. 2*512 twinmoss speed premium pc3500 bh-5 . hiper 580w . ati x800pro . 2tb+ . sb audigy 2 zs . nec 3500a . antec p160

Permalänk
Medlem

du kan printa vart som helst, inte i film dock, vissa spel går inte heller med print knappen, då brukar det finnas en kopieringsknapp, kolla inställningarna, annars så ska du klistra in bilden i ett bildbehandlingsprogram så som paint som personen innan säger... han e lite otydlig bara

Visa signatur

CloNe Me

Permalänk

Du med. Det går visst att göra printscreen i film.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Du med. Det går visst att göra printscreen i film.

Njae. Sanning med modifikation. Kör man med Overlay Mixer som jag antar är det absolut vanligaste när man kollar på film så går det inte.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

den hamnar i control + v!

Visa signatur

jag är kär i dig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Njae. Sanning med modifikation. Kör man med Overlay Mixer som jag antar är det absolut vanligaste när man kollar på film så går det inte.

CTRL + i fungerar med windows media player 10

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
CTRL + i fungerar med windows media player 10

Men ctrl+i är ju inte print screen. Går dock att få till att man kan ta print screen och filmen följer med.

Visa signatur
Permalänk

Finns det inget litet smart program som skapar tex en jpg direkt ifrån printscreen istället för att behöva hålla på och mecka med t ex paint?

Satt och svor igår över att man måste ha ett bildbehandlingsprogram för att ta en skärmdump.

Win - OS X : 0 - 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Men ctrl+i är ju inte print screen. Går dock att få till att man kan ta print screen och filmen följer med.

Okej, sant men det är ju fortfarande ett screenshot. Tror jag iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Finns det inget litet smart program som skapar tex en jpg direkt ifrån printscreen istället för att behöva hålla på och mecka med t ex paint?

Hypersnap.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Okej, sant men det är ju fortfarande ett screenshot. Tror jag iallafall.

Kan också fixas direkt med den mycket trevliga filhanteraren Directory Opus. Om du har en bild i clipboard och trycker Ctrl-V skapas direkt en bildfil (format förinställs i inställningarna), har du istället text i clipboard skapas ett textdokument innehållandes texten. Väldigt smidigt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siikah
Hypersnap.

Tackar! Ska spanas in.