Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Om man bara hade pengar
Fick mitt PSP i konfirmationspresent mot att jag köpte egna spel, så jag har ca 2,50 kr kvar nu, men jag vill verkligen ha en DS nästan enbart för spelet Zoo keeper, det bygger ju på ett spel, vars namn jag inte minns, som jag verkligen älskar. Och sen kanske Red alert, gillade den serien när jag var yngre.
Antingen har jag skummat dåligt eller så gissar jag bara, men du äger väl ett DS? För om du har ett så undrar jag, när man spelar med pennan, eller bara petar med den på skärmen, är det så att man har ett fast grepp som när man spelar normalt på t ex en GBA, eller är det så att man måste hålla den med ett grepp som inte känns "normalt"? Troligtsvis väldigt dåligt formulerat, men du fattar nog

Att köpa ett DS för just Zoo Keeper är väl lite extremt, då det bygger på gratisspelet Bejeweled som finns till de flesta plattformar. Då är det tom billigare att köpa en gammal PDA och köra lite Bejeweled där istället.

För att navigera med pennan så är det självklart att man är tvungen att hålla ens DS i en hand, stödja sig mot ett bord/knä eller använda en tredje hand. Någon problem är dock sannerligen inte, då man har ett riktigt fast grepp samt att DS inte väger allt för mycket. Dessutom så kommer säkerligen de flesta spel att utnyttja den "thumbstrap" som följer med eller helt enkelt skippa touchfunktionen till annat än menynavigering. Eller så använder man helt enkelt tummarna till touchskärmen, då jag iallafall kan nå var som helst på den under skärmen utan någon större ansträning. Det största problemet med DS bortsett ifrån spelutbudet är att det tar ett tag innan man vänjer sig vid kontrollen. Jag fick gott om kramp de första veckorna innan jag var riktigt van.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum