Akut hjälp sökes! Datorn piper fastän batteriet och nätagget är uttaget!

Permalänk

Akut hjälp sökes! Datorn piper fastän batteriet och nätagget är uttaget!

Jag bytte nyss min processorkylare från boxed till en Arctic Cooling Freezer 64. Under processen kom det lite kylpasta på en av pinnarna, och även på själva sockeln. Jag försökte torka bort det med aceton så gott det gick och satte på fläkten. Så fort jag stoppade i strömsladden till nätagreggatet började datorn pipa. Typ pip pip... pip pip... pip pip... med en sekund mellan varje par av pip. Jag drog ut strömsladden, ATX kontakten och BIOS batteriet, men datorn fortsätter pipa! Det här låter inte bra!!! Hjälp mig!!!

[edit] HAHAHA! Det som pep var egentligen min telefon som låg bredvid datorn, och den pep för att luren inte riktigt var på. Datorn fungerar precis som den ska. Fan vad rädd jag blev där [/edit]

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Avstängd

Haha

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ Winchster @ 2500mhz, org 2000mhz. En 512MB Kingtson HyperX minne 250mhz 3,3,3,9, org 200mhz 2,2,2,5. Ratio 1-1. MSI K8N Neo2 Platinum 54G. Radeon 9600SE. Maxtor 40GB och 120GB Wstern Digital.

Permalänk

Erkänn att det var en underbar kännsla när du upptäckte att det inte var något fel på datorn ;-).

Permalänk

Haha, jag citerar en klasskamrat "Som en utlösning". Bytte även ut graffefläkten mot en Zalman VF700 CU, vilken otrolig skillnad i ljudnivå! Förut var det fläktarna som lät, men nu överröstas de av hårdisken. Kan inte bli mer nöjd

Visa signatur

VD för Glowpad UF