Problem med formatering utav Windows Xp home edition

Permalänk
Avstängd

Problem med formatering utav Windows Xp home edition

Precis som rubriken säger har jag Problem med formatering utav Windows Xp home edition... I grund och botten är datorn en Dell Dimension 8300 :-(... Ett av problemen är att jag har tappat bort Windows Xp skivan som följde med datorn när jag köpte den så jag har lånat flera olika Xp skivor men Jag stöter varje gång på samma problem. När jag sätter i skivan i datorn och trycker på Installera Windows Xp så står det "Den versionen som är installerad på datorn stämmer inte överens med den som är på CD skivan" VAD SKA JAG GÖRA???

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

Försöker du instalera från Windows? Det du ska göra är att boota med skivan och formatera i installationsprogramet.

Permalänk
Avstängd

Hur gör man det då???? :S

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toby88
Hur gör man det då???? :S

Sätt i skivan, starta om datorn. Kolla om den vill boota från skivan, kommer fram en text där det står, "Tryck på valfri tangent om du vill starta från skivan..." Om inte så måste du gå in i BIOS och ändra bootorden så att den bootar från skivan först.

Permalänk
Avstängd

jag gjorde det men det blev nått konstigt så det strog något med e:

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toby88
jag gjorde det men det blev nått konstigt så det strog något med e:

Lite bättre får du nog förklara.