www.Shg.biz blåste mig på en HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ludvika
Registrerad
Mar 2003

www.Shg.biz blåste mig på en HDD

När jag beställde Fick jag en extra SATA 120GB Hårddisk för nåt halvår sen.. Då kostade den ca 900-1000kr... Jag Pratade med dom på telefon och dom gav mig en adress jag skulle skicka hårddisken till.. Jag skickade den som vanligt postpaket ( som man inte får kolli ID på ) och då var det sista gången jag såg skymten av den. Fick inge pengar heller, Supporten påstog ju att den aldrig hade kommit. Men klart som fan!! bara för jag inte hade skickat så jag hade BEVIS på det så Kunde dom ljuga och säga att den aldrig kommit. Dålig stil som fan! blev av med 1000kr när man inte tjänar mer än 950 i månaden

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2001

Postpaket har visst ett spårbart kollinummer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Jag antar du skickade paketet som brev och inte som postpaket? För postpaket får du alltid kollinummer till.

Har du tänkt tanken att Shg kanske inte fått din hårddisk utan det är posten som slarvat bort den?

.: http://www.freakalis.com .:. http://www.receptforum.se - Hjälper dig lyckas i köket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vingåker
Registrerad
Jan 2004

Man ska alltid skicka dyra saker i postpaket, det kostar 120kr minimum, men då har du garanti. Ifall den försvinner så får du pengar av posten. Jag antar att du skickade som skrymmande brev(paket). Då har du ingen garanti eller något.
Vänta några dagar, se ifall den kommer fram.
Ifortsättningen: Skicka dyra saker i postpaket.

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Borgholm
Registrerad
Jan 2004

Jag skickade iväg ett paket till en datorbutik som det tog posten 1 månad för att komma fram, så det kan vara postens fel också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2004

Varför beställer du en hårddisk och sedan skickar tillbaka den till företaget?

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Feb 2003

Trasig kanske?

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2005

eller fel anslutning

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

haha nästan så man inte kan låta bli att skratta det är väl en självklarhet att man skickar RMA prylar som postpaket etc och inte vanligt brev?

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Feb 2002

Re: www.Shg.biz blåste mig på en HDD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
När jag beställde Fick jag en extra SATA 120GB Hårddisk

jag skulle då inte skicka tebax den om jag fick en extra.

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 8700K | Asus Prime z370-a | 32GB | Asus 2080ti OC | Samsung 970 m.2 250 + 1000 | Asus 27´ 1440p 165hz
NAS1 Synology DiskStation DS216j 2x8TB WDred / NAS2 Synology DiskStation DS216j 2x8TB Ironwolf

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jul 2001

Re: Re: www.Shg.biz blåste mig på en HDD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkie
jag skulle då inte skicka tebax den om jag fick en extra.

ne, och varför ska han få pengar för att skicka tillbaks den om han hade fått en disk för mycket? frakt möjligtvis, men inte för hela disken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jul 2001

Re: Re: Re: www.Shg.biz blåste mig på en HDD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
ne, och varför ska han få pengar för att skicka tillbaks den om han hade fått en disk för mycket? frakt möjligtvis, men inte för hela disken.

Bara en VILD gissning, men det KAN ju hända att dom tog betalt för den, han löste ut paketet, något dyrare än vad han hade väntat sig, såg att det var pga den extra hårddisken och kontaktade shg.biz för att returnera den och få tillbaka sina pengar för den.

Smidigare än att låta posten returnera paketet så att shg kan skicka ut det igen utan hårddisk, så att han får vänta 1 vecka extra på sina grejer.

E det så?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

tog dom inte extra betalt skulle han knipit och låtsas som inget.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skaraborg
Registrerad
Nov 2001

självklart...skickar dom med extra prylar ser jag de som en bonus..fick ett xtra moderkort från www.***.se engång...trevligt som fan

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

Läste precis recensioner på pricerunner om shg.
Den person som jobbar där sköter ju inte det hela bra - läs om ni så önskar

http://se.pricerunner.com/retailer/9163/reviews

Firman får väl lov att hoppas på att få recensioner som den sista i denna review.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacha
självklart...skickar dom med extra prylar ser jag de som en bonus..fick ett xtra moderkort från www.***.se engång...trevligt som fan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kil, Karstad
Registrerad
Apr 2004

beställde själv ett moderkort och hörlurar av shg.biz jämt förut.
Beställde på torsdagen fick det idag. Inga problem eller något.
Fast blir det fel nånstans så är nog inte shg dom som bryr sig direkt

Inte kasta bäver i trähus!