BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

bah langtar efter att spela bf2 men sitter i usa nu med en 1800+athlon 512mb ram hehe och ett 3d prophert 4500ooo yeahhh.......:)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Försökt få igång lite demon nu, får det inte att funka =( Det står att det bara ska vara att trycka på filen man vill ladda hem och trycka på download, när jag gör det så står det att den inte hittar filen på servern. provat på 3 eller 4 olika serverar nu

Hur fixar man detta?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Kommer det komma en patch för atikorten? För med mitt system i sign så ställer allt allt in sig på medium/low som standard setting när jag startar spelet känns inte så rimligt med tanke på min hårdvara, när man kör på hige 2x AA så hackar det ibland. Någon mer med samma problem?

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med att Battlefield 2 gör en clean exit; har nu samma problem och börjar undra om det inte kan bero på ram-minnet. Men de flesta här har ju 1gb och kör på utan problem..hmm..

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

stäng av HT om du inte gjort det.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Ja ni som har problem med blackscreen på amd64, även andra processorer beror det förmodligen på att ni har överklockat för att bf2 ska fungera perfekt ska den tydligen stå på orginal, det läste jag mig fram till på ett forum. Hoppas det hjälper någon

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk

Battlefield 2 är dålig om man jämför med Battlefield Göteborg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Lez, jag tycker du ska skriva in en ny regel angående punish. Jag är så jävla irriterad på det så det är inte sant. Folk måste väl ha vett nog att kunna förlåta en TK om det uppenbart nog inte är med meningen?

Själv förlåter jag och punishar beroende på vad det är för fel. Klantiga överkörningar som jag själv inte kunnde göra mycket åt trycker jag punish direkt för. Även allt för skjutglatt folk som inte lärt sig att man kan skjuta patronvis om man har problem med att hålla musen i styr.
Saker man kan förlåta är tex om man av misstag spränger en polare med granat, då dessa har en fördröjning man inte själv kan styra, tråkigt nog. Även överkörningar som sker då man har haft mer eller mindre "ögonkontakt" med personen som kör fordonet eller den som springer mot fordonet.

Tom när jag lirade igår natt med ca 6 pers på swec-servern som man hade någelunda bra TP med så blev man lätt punished. Det verkar som att folk har fått detta som en ren vana.

Mycket dålig stil!

Du måste ju förlåta allt som inte är avsiktligt fattar du väl? Det spelar ingen roll om du blir "så jävla irriterad" När du trycker på punish kommer du få en punish tillbaka när du gör ett misstag, du drar igång hela spiralen genom att straffa folk som inte avsiktligt skjuter ner dig. Och du är ingen överman som kan bedömma hurvida en överkörning var klantig eller inte! Om du är fotgängare ska du hålla dig borta från fordonen för du vet hur lätt man dör av att nudda ett...

Och om du råkar bli oskyldigt straffad kan det bero på att om den du dräpte inte trycker forgive så blir det automatiskt punish.

Permalänk

Fy va skojig den bilden va....

Problemet med Rank är att det tar jätte lång tid för statsen att ladda...för ni som inte orkar att läsa på hemsidan.

Permalänk

jaha vad har ni för rank nu då? jag är lance corperal

Permalänk
Medlem

Ni som har lag, prova att uppdatera punkbuster, hjälpte för mig....

http://www.bf2world.net/bbs/rid-the-lag-vt594.html

Permalänk
Medlem

När kan man låsa upp vapen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
När kan man låsa upp vapen?

När din rank ligger på en viss nivå

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk
Medlem

Usch vad det laggar på Swec-servern just nu. =/

Visa signatur

^^

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyrex
Usch vad det laggar på Swec-servern just nu. =/

mm, ser det.. vettefan vad som fuckar..

Jo, tror fan det är Punkbuster.

På demot funkade allt jättebra, och det var utan punkbuster. Det är typ enda skillnaden!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

hoppas det är PB, uppdaterar nu och kollar sen

edit: har uppdaterat men det blev inte bättre, det är många som pingar en bra bit över 100, varför inte kicka dessa då de knappast gör det hela bättre, bör väl finnas någon inställning som autokickar vid en vald ping?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Har hittat en bug i rankingsystemet. Om man kör tidigt på dan och skaffar sig en massa utmärkelser och stängar av spelet, kommer din ranking att sparas under natten. Om du sedan senare under dan spelar igen och bara får en utmärkelse (en utmärkelse du fick tidgare under dan), kommer din gamla session (tidigt på dan) att försvinna. Spela alltså aldrig två gånger på en rankad server förrän dina stats har uppdaterats. Hade själv fått en massa utmärkelser tidigare under dagen, men dessa försvann då jag spelade igen.

Permalänk

persa jag har spelat 2 gånger samma dag o båda kom med så de måste va nåt fel på ditt isåfall bara eller så kommer det senare bara...

Permalänk
Relik 📜

Jag kickade alla som pingade uppåt 200, men tillslut var mer än hälften bannade, dessutom har jag över 200 i ping på alla servrar själv. Tror BBB fuckar sig. Satte pass på servern nu, samma som förut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Men när ska folk lära sig att dom får skylla sig själva när dom kör över minor...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SundanceKid
Du måste ju förlåta allt som inte är avsiktligt fattar du väl? Det spelar ingen roll om du blir "så jävla irriterad" När du trycker på punish kommer du få en punish tillbaka när du gör ett misstag, du drar igång hela spiralen genom att straffa folk som inte avsiktligt skjuter ner dig. Och du är ingen överman som kan bedömma hurvida en överkörning var klantig eller inte! Om du är fotgängare ska du hålla dig borta från fordonen för du vet hur lätt man dör av att nudda ett...

Och om du råkar bli oskyldigt straffad kan det bero på att om den du dräpte inte trycker forgive så blir det automatiskt punish.

Att hämnas mot en person med punish för att man själv blev det av samma person tidigare är ju bara löjligt. Det visar bara hur pass omogen man själv är. Jag kan själv ta en TK om det var en dålig miss. Men backar man ett fordon eller rent av panikbackar så ska man fan kolla bakom sig först eller varna med tuta eller dylikt. Som marksoldat så är pansarfordon bra som skydd vid eldstrider. Därför håller sig vissa nära dom. Men inte fan ska man behöva stå och olla baklyktorna på fordonet för det. Det är alltså var och ens ansvar att hålla ögonen öppna och ta hänsyn till var man står och vart man åker. För att man sitter i ett fordon så ska man inte vänta sig att alla i närheten blixt snabbt flyttar på sig när man ska fram. Som förare har man inte precis ett område på 20m i radie fritt för hastiga manövrar. Det finns mycket som kan distrahera när det hettar till för de mer utsatta med mindre skydd.

Jag tycker iof detta låter värre än vad jag menar. Men man får lära sig av sina värre misstag tycker jag!

För övrigt så tycker jag att autopunish är en usel ide. Det borde vara tvärt om. Är man så otroligt upptagen när man nyss dött så man inte hinner läsa texten så får man skylla sig själv om man inte hinner välja punish, om detta nu är nödvändigt.

Edit: Vad gäller minor så är det lätt förarens fel om man åker på dom. Dom är tydligt märkta på skärmen. Missar man dom så får man skylla sig själv. Som förare har man även ansvar för de som sitter i fordonet. Detta är dock ingen rimlig anledning till att välja punish på föraren vid ren klanthet, enligt mig.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Stängde av HT och spelade 2 timmar utan clean exit tack för tipset! Btw, är det någon mer än mig som har det j*kligt segt med att komma in på kontoservern? När man loggar in på sitt konto? Den står och tuggar i 5 minuter innan jag kommer in...rätt så trist emellanåt

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
BF2 communityn består av en massa idioter, medan CS-communityn består av barn.

Tur du inte generaliserar in absurdum, så det blir ett helt meningslöst uttalande... Håller inte med på någon av punkterna.

Angående det här med minor och teamkill så håller jag helt med. Använder man minor alls så är det helt omöjligt att inte dra på sig en eller ett par teamkills i slutändan. Känns liksom inte värt det oavsett hur många av fienden man dödar, så jag har nästan slutat lägga ut minor.

Minor på vägen är faktiskt ett problem. Kommer man i full vart med t.ex. en stridsvagn så hinner man inte reagera förrän man har brakat rätt in i dem. Flera gånger har jag inte sett nånting alls, bara sprängts helt plötsligt av nån i egna laget som lagt ut minor.

Personminor lägger jag ut ibland, för dem hinner folk se och undvika (i bästa fall), men fordonsminor känns rätt värdelösa. Risken är i princip 50/50 att man spränger någon av fienden eller någon i egna laget.

Permalänk
Medlem

Hm, spelet vill inte ändra mina inställningar på videon. Kan inte ha någon AA alls

Permalänk
Medlem

Kolla så att du inte har AA i din ATI Control panel. Den ska stå på "application preference". Sen ändrar du ingame.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Tur du inte generaliserar in absurdum, så det blir ett helt meningslöst uttalande... Håller inte med på någon av punkterna.

Vi båda har olika uppfattningar. Den uppfattnign jag fick från cs-communityn för några år sedan, var att det var en massa (inte alla, men många) barn som skrev lotto hela tiden. Hur den har förändrats idag kan jag inte säga, då jag inte har spelat det sedan dess. Uppfattningen av BF2-communityn som jag hittills har fått är att man får punish för saker som är deras egna fel. Tur är att jag inte sjunker till samma nivå som dessa idioter och punishar andra.

Permalänk
Medlem

Vad sur jag blev nyss, gick hur bra som helst på en bana och så flyger jag över en utpost och släpper en bomb som dödar 6 pers. utmärkt läge för screenshot tänkte jag och vad händer..

Trycker på Prnt screen och spelet buggar ur ut till menyn och jag disconnectas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
persa jag har spelat 2 gånger samma dag o båda kom med så de måste va nåt fel på ditt isåfall bara eller så kommer det senare bara...

Grejen är att jag fick Basic Medic Action eller nåt igår och en grej till. Dessa har jag inte sätt skymten av. Det var från första spelet igår. När jag spelade inatt, fick jag Basic sniper action och den har kommit in i mina stats. Alltså har allt från första spelet igår försvunnit.

Permalänk

jag kom på en sak om ranksystemet som jag undrar..om jag får 80 poäng på en runda..är det dom poängen som räknas in i ranksystemet då eller är det andra poäng som är baserade på något annat?

Permalänk
Medlem

mysko.. nyss funkadet super fint.. men nu hänger sig spelet så fort man ska logga in på sitt konto, eller om man ska till å köra singelplayer..

Någen som vet varför?

Börjar bli lite less på att det är så buggigt..

Visa signatur

Jet A1, Bästa doften som finns.